Home » , , , , , , , , , » "Cameraaaa Roll Action!!!" | Beraksi Di Hadapan Lensa Kamera....

"Cameraaaa Roll Action!!!" | Beraksi Di Hadapan Lensa Kamera....


Ini kali kedua Farah diberi peluang untuk beraksi di hadapan lensa kamera dan merasai pengalaman commercial shot! Alhamdulillah untuk rezeki yang datang dan bakal mendatang... In Shaa Allah... Moga-moga terus dimurahkan rezeki buat kami 2 beranak...

Farah bukanlah artis, retis, menggeletis atau apa sahaja yang sewaktu dengannya... Cuma seorang blogger biasa yang menceburi bidang ini secara separuh masa demi minat dan juga mencari rezeki tambahan sesuap nasi bagi menghidupkan serta membesarkan si pipi labuh permata hati nan sorang itu. Hik hik hik... Melekat gelaran si pipi labuh hari ni... Hentam ajerlah kan? Janji uolss tau siapa yang Farah maksudkan... 

Kali pertama adalah commercial shot untuk L'OREAL Revitalift V-Shaper Instant Shaping... Iklan bercetak telahpun keluar... menunggu iklan video sekarang ni... Katanya minggu ketiga bulan Oktober... Nanti tanya dengan diaoranglah... Hu hu hu... Dan kini untuk Philips VisaPure... 


Ini cerita di sebalik kelam kelibut berkejaran hujung minggu lepas lah ni... Seawal 8 pagi, kami-kami yang terlibat dah terpacak di Munakata Ramen, Marina Putrajaya... Ada 4 kumpulan yang terlibat semuanya... Kumpulan Ruby membawakan tema Muslimah Moden dan kumpulan Farah sendiri iaitu #teamrebel membawakan tema Denim... Hik hik hik... Pihak produksi tak suruh pun... tapi kitaorang saja nak bertema-tema giteww... 

Bukan mudah sebenarnya beraksi di hadapan lensa kamera ni... padanlah retis-retis caj mahal ok untuk lakonan ataupun iklan... Bukan sekadar pose klik klik lepas tu selesai... Lebih-lebih lagi bila melibatkan audio... percakapan... ha sendiri mau ingatlah... Kumpulan yang pertama dan kedua mengambil masa yang agak panjang untuk sesi rekod mereka... Makanya, kumpulan Ruby dan Farah berkampung seketika di situ... Seketika? Ha ha ha... sampai petang jugaklah... boleh kira sehari suntuk jugak... Nasiblah masing-masing kepala boleh masuk dan gila-gila... Macam-macam kerenah yang kitaorang buat untuk menghilangkan kebosanan sementara menunggu giliran kami. 


Perut dah berkeriut lapar... Al-maklumlah dah tengah hari kan? Nasib Aileena yang kendalikan kami datang ambik pesanan makanan tengah hari. Burp Alhamdulillah, tiba-tiba terasa macam pergi ke Jepun pulak... Wakakaka... Sebab makan makanan Jepun kan? Hari-hari makan macam ni boleh kurus tau... Ahakss.. Untunglah makan macam ni... orang lain shooting kat set makan nasi bungkus ajer tau! 

Ash mana? Ash selamat dalam jagaan Nek Ma sebab Farah berkerja... bukan suka suki hati berjimba yer? Tapi... tak adalah Farah lepaskan tanggungjawab macam tu ajer... Buat ni pun untuk Ash... bukan untuk siapa-siapa... Farah tetap pantau dari semasa ke semasa... Kejap-kejap telefon tanya perkembangan dan laporan... Ho ho ho... Adalah overtime Nek Ma untuk itu yer? Bukan kosong sahaja ok? 


Kumpulan Farah adalah di giliran yang terakhir... makanya sementara menunggu memang banyaklah perkara yang dibincangkan dan aksi yang dilakukan... Ha ha ha... Tengok kolaj gambar-gambar di atas pun dah boleh tau kan? Mak budak dah tak serupa mak budak jap... tapi tak adalah sampai lupa diri bagai... Ha ha ha... kekononnya pilihan di tangan kita sama ada kita terus nak memudakan diri kita atau sebaliknya... Siapa kata jadi isteri dan mak budak tak boleh jadi happening uolss??? Boleh jer... asalkan tau batasan, mendapat keizinan serta restu suami dan suami tau apa yang kita buat dan nawaitu kita ikhlas... In Shaa Allah, Allah akan permudahkan jalan buat kita... Ha ha ha... lagipun suami tak perlu hantar Farah ke sana ke mari segala bagai... Farah rancang jadual Farah sendiri dengan keizinan, aturkan fasiliti Ash sendiri pastikan semuanya cukup dan terletak di tempat yang sepatutnya dan bergerak dengan memandu sendiri... Dah biasa dan memang Farah bukan jenis yang terlalu bergantungan pada sesuatu... Bergantung tetap bergantunglah dah namanya suami... tapi not the clinging type of wife...


Tunggu punya tunggu... akhirnya tiba masa untuk kumpulan kami beraksi di hadapan lensa kamera. Dah petang dah masa ni, lebih kurang dalam pukul 4 lebih macam tu... Alhamdulillah... dengan one take for every frame... semuanya ada 5 frame and it's a wrap!!!

Akhirnya selesai jugak sesi kami...Terima kasih di atas kerjasama dan kolaborasi yang baik serta bersahaja oleh Yanty, AyueJean dan Najeeb di dalam menjayakan... ^_^... Lepas tu terus bergegas balik untuk Ash pulak... 

Gembira dan bersyukur dengan pengalaman baru ini yang sebenarnya menambahkan warna dalam hidup Farah serta membuka satu ruang dan peluang untuk Farah memikirkan langkah seterusnya... Moto hari ini, teruskan berkayuh untuk hidup! ^_^ Ngee....

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "Cameraaaa Roll Action!!!" | Beraksi Di Hadapan Lensa Kamera...., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, October 21, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

14 comments:

  1. Keep it up dik...life must go on...asalkan x bergantung kat sesapa nk pi memana atau buat apa...yg penting if dh kawen dpt izin suami kan...nawaitu tu kena betul kan...yup kita bekerja utk mencari rezki halal bg besarkan anak kan...same like me

    ReplyDelete
  2. Gambar2 penuh ceria..:)
    satu p[engalaman menarik ni..
    nanti2 tak la kekok ..kan?sebab dah ada pengalaman..

    ReplyDelete
  3. Tahniah farah. Isteri berdikari biasanya suami pun suka dan bertambah syg.

    ReplyDelete
  4. Semoga Farah sentiasa dimurahkan rezeki. :)

    ReplyDelete
  5. tengok gambar pun dah taw..mesti seronok..hehe

    ReplyDelete
  6. Tahniah akak. semoga bertambah rezekinya lagi.

    ReplyDelete
  7. keep it up sis ! semoga sentiasa berjaya dan berkerjaya...... alhamdulillah, melimpah rezeki kak fara...

    ReplyDelete
  8. Bestnye beronok-ronok camni. Kalau azie mesti malu-malu meow kat depan camera. Hihi.

    ReplyDelete
  9. bestnya dapat pengalaman macam ni kan..happy for you..semoga dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  10. tahniah farah..memang nampak kemeriahannya

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY