The INFLUENCE ASIA 2017 Awards!

Farah Waheda Wahid
3
THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS!

The Influence Asia 2017 Awards! Pengalaman paling manis! Pengalaman paling indah! Selepas beberapa ketika bergelar blogger dan berkecimpung di dalam bidang penulisan maya yang ada naik turunnya. Banyak asam garamnya… Dari “kosong” sehinggalah tak berapa nak berisi sangat ilmu pengetahuan di dalam dunia blog – tapi bolehlah kalau setakat nak hidup tu kan? Winking smile. Cumanya sememangnya Bubblynotes.Com fokus kepada niche parenting dan juga ada sedikit niche lifestyle di sana sini sinun yang diselitkan supaya Bubblynotes.Com lively dan tak bosan kononnya… Ahaksss… Open-mouthed smile… Alhamdulillah walaupun sekadar blogger yang tak seberapa, ianya telah membawa Bubblynotes.Com ke arah satu pencapaian yang tidak pernah dijangka, tidak pernah dikejar dan tidak pernah pun rasa diri ini layak untuk tercalon sebagai Top 15 Nominees for Parenting Category Malaysia. Ramai lagi yang hebat belaka di luar sana nun… Hakak ni bukan siapa-siapa dik non oiii… Cuma blogger biasa jer… Syukur Alhamdulillah, syukran Ya Allah!

08.04.2017 – hadir di Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre sebagai Top 15 Nominees for Parenting Category Malaysia sebagai tetamu dan meraikan rakan-rakan influencer yang lainnya yang telah berjaya melayakkan diri sebagai Finalis Top 4 bagi penganugerahan social media influencer yang terbesar di Asia. The last event was way back in 2015 dan setelah 2 tahun, Influence Asia 2017 kembali lagi menemui para influencer yang mana pada kali ini, Malaysia adalah merupakan tuan rumah kepada acara besar bagi seluruh influencer rantau Asia ini. Negara-negara yang terlibat atau influencers yang terlibat adalah dari Singapura, Malaysia, Indonesia, Phillipines, Thailand, Vietnam dan juga Korea. Kategori yang dipertandingkan pula adalah seperti:

  • Top Beauty Influencer Asia 2017
  • Top Parenting Influencer Asia 2017
  • Top Food Influencer Asia 2017
  • Top Fashion Influencer Asia 2017
  • Top Health & Fitness Influencer Asia 2017
  • Top Breakout Influencer Asia 2017
  • Top Lifestyle Influencer Asia 2017
  • Top YouTube Channel Asia 2017
  • Top YouTube Personality Asia 2017
  • Influencers’ Choice Award 2017
  • Influencer of The Year

THE INFLUENCE ASIA AWARDS 2017! 2

Dengan dress code: Black Tie… Memang ramai influencer yang membanjiri ruang legar Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre petang semalam. Masa ni, adalah masa keemasan untuk berkenal-kenalan dengan para influencer dari serantau Asia sambil-sambil bertukar-tukar pendapat dan juga berkongsi pengalaman masing-masing. Sambil menyelam minum air kan? Ceduk sikit ilmu sana-sini untuk memperkasakan diri serta memperbaiki diri. I just love being around them and I am really excited with this experience! Ini tak boleh dibeli di mana-mana oiii! Berbelas tahun bergelar blogger, baru kini dapat merasa semua ni. Memanglah teruja. Siapa nak kata Farah jakun pun Farah tak peduli! Yang penting, ini salah satu big achievement on my passion for these years! Betul tak?

Di mana duduknya Farah di kalangan para influencer hebat serantau Asia? Mereka semua hebat-hebat… Ha ha ha… Farah tak hebat oiii? Baru belajar bertatih…

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 3 (1)


Inilah duduknya Farah… Di dalam kalangan Top 15 Nominees By Country. Itupun dah cukup baik dah bagi Farah. Ehemmm… Send a kiss kita bagi close-up sedikit untuk diabadikan sebagai kenangan indah…

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 3 (2)

Haaaa… nampak tak nama Farah? Nampak tak? Ahaksss… Open-mouthed smile Jakun kan? Tapi who cares? Ini setelah berbelas tahun ok? Setelah tidak berhenti menaip dan terus menaip demi menghidupkan Bubblynotes.Com. Minat yang penuh dengan struggling and juggling. Uishhh banyak oiiii turun naik suka duka di dalam perjalanan sebagai seorang blogger. Nak cerita apa?

  • Berblog tanpa laptop? Ini memang kisah dah berulang-ulang Farah dok bebel dalam Bubblynotes.Com… Tak ada laptop! Duduk kafe siber berjam-jam… Bayar beringgit-ringgit. Kebanyakan pada masa pakai telefon pintar jer nak kemaskini blog, walaupun ramai blogger yang menyatakan ketidakselesaan untuk berblog melalui telefon pintar. Diakui, sememangnya features agak kurang dari menggunakan komputer mahupun laptop. Tapi pilihan apa yang ada? Itu sahaja yang Farah ada… Nak tak nak, bertahan selama beberapa tahun menggunakan telefon pintar. Tak ada masalah bagi Farah. Alah bisa tegal biasa. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan kan?
  • Berblog tanpa kamera canggih? Ya memang Farah akui Farah tak ada kamera DSLR yang boleh capture gambar gempak-gempak… Ha ha ha… Open-mouthed smile… Tapi jujur Farah akui, Alhamdulillah… setakat ini ok jer… Kamera canggih bukan kayu pengukur untuk kemajuan sesebuah blog… Gambar yang jelas dan terang serta berkualiti itu adalah lebih penting. Kalau pakai kamera mahal-mahal teknik merakam gambar tak betul pun, belum tentu cantik gambar oiii… Betul tak?
  • Masa berblog? Kehidupan sebelum mempunyai anak dan setelah mempunyai anak, bukannya serupa. Sebelum ada anak, ikut suka kaulah nak berblog bila-bila masa… Tapi bila ada anak, dalam tandas pun jadi kau nak draf entri. Bawa telefon sampai masuk tandas ok? Sambil riba atau pangku anak, sambil tidurkan anak… pun boleh draf dan muatnaik entri. Lagilah kalau bekerja kan? Makan gaji… Setengah hari dah tentu-tentu dihabiskan di pejabat. Masa nak kemaskini blog atau draf entri memang waktu malam sebelum tidur jer lah… Itu yang selalu tidur lewat tu…
  • Kena marah? Ha ha ha… Open-mouthed smile Sebab blog Farah kena marah dengan suami sebab selalu tidur lewat kerana dia risaukan kesihatan Farah. Sebab blog Farah kena marah dengan suami sebab bila dia ada, ada masa-masa sibuk nak kemaskini media sosial, sibuk nak balas e-mel pihak klien atau PR. Sebab blog Farah kena bebel dengan nenek Firash… asal anak tidur jer, telefon tak lepas dari tangan. Bukan mudah nak fahamkan mereka-mereka yang Farah sayang ni tau… Alhamdulillah, setelah beberapa ketika mereka mula memahami dan mereka mula semakin lama semakin memberi sokongan ke arah minat Farah ni.  Bila mereka lihat apa hasilnya, bila mereka mula memahami ianya adalah sesuatu yang positif.

Itu cuma serba sedikit. Sebenarnya banyak lagi kisahnya. Cuma takkanlah semuanya Farah nak kisahkan di dalam entri ini ya tak? Sebab ada di antaranya bersifat peribadi dan tidak perlu dicanangkan di dalam Bubblynotes.Com. Send a kiss. Being a blogger doesn’t mean I do not have to respect my own privacy kan? Perlu tahu di mana batasnya juga. Perlu tahu apa yang boleh diceritakan, apa yang patut disimpan juga. Takkan semua isi dalam yang tak sepatutnya diceritakan nak diceritakan ya tak?

Berbalik kepada acara Influence Asia 2017 Awards pula, sememangnya ia merupakan satu acara hebat dan besar. Tak sangka blogger pun ada acara atau majlis ala-ala Grammy Awards gitterw kannn? He he he… Winking smile Tapi baguslah kan? Memberikan motivasi kepada semua blogger-blogger untuk terus menulis dan berkongsi secara maya.

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 4 (2)

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 4 (3)

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 4 (1)

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 4 (4)

Memang meriah, memang havoc! Betul-betul pengalaman yang sangat mengujakan bagi Farah… Ehhh… Zizan Razak pun ada tau… Tapi Farah tak sempat selfie dengan Zizan Razak. Suami yang sempat selfie dengan Zizan Razak.

THE INFLUENCE ASIA 2017 AWARDS! 6

Untunglah dapat selfie dengan Zizan Razak kan?

THE INFLUENCE ASIA AWARDS 2017! 7 (1)

THE INFLUENCE ASIA AWARDS 2017! 7 (2)

Yang dinobatkan sebagai pemenang atau Top Influencer Asia 2017 dari ratusan Top 15 Nominees dan Top 4 Nominees, Farah ucapkan tahniah dan Farah tumpang gembira. Terkilan ke? Sebab tak made it until to the Top 4 Finalist and as Top Influencer Asia 2017? Sikit pun tidak ada rasa terkilan… Malahan ini Farah jadikan sebagai satu penggerak semangat yang sejak kebelakangan ini agak terganggu oleh masalah yang tidak terjangka yang sebenarnya sememangnya agak mengganggu konsentrasi juga. But I know, I have to be strong no matter what. Takkan sebab itu jer nak mengalah dan nak mengabaikan perkara-perkara terbaik lain di dalam kehidupan kan? Hidup tetap perlu diteruskan.

THE INFLUENCE ASIA AWARDS 2017! 7 (3)

Setiap seorang yang berjaya merangkul gelaran Top Influencer Asia 2017 bagi kategori masing-masing Farah tandakan. Ini semua jangan tak tau ok? Ha ha ha… Open-mouthed smile sebagai bahan rujukan dan lepas ni Farah nak study kekuatan mereka, cara mereka, gaya mereka di dalam setiap penyampaian untuk penambahbaikan yang boleh Farah lakukan. Belajar dari yang berjaya kaedahnya… Apa-apa pun yang kita buat kena study dulu agar kita faham kan? Dan menjadi semakin faham kan?

Tertarik dengan kata-kata Top Influencer Asia 2017 bagi kategori Health & Fitness – Meiji Anoma dari Thailand yang telah memenangi gelaran ini sebanyak dua kali berturut-turut… Teruskan berkongsi untuk manfaat semua orang bukannya untuk anugerah. Dalam erti kata lain – perbetulkan niat dalam hati lah kan? Niat kena betul, dan teruskan perkongsian yang memberikan manfaat untuk semua orang. Kebaikan dan positivity dalam berkarya.

Pengalaman yang sangat berharga sebagai seorang blogger dan In Shaa Allah, jika ada rezeki, umur panjang… bakal berjumpa 2 tahun akan datang? Terima kasih kepada pihak Gushcloud Malaysia dan juga Yellow Digital Marketing atas segalanya… Winking smile


***Translation in Malaysia : For Blog translation, & professional translations.

Post a Comment

3Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !