Home » , , , » Cara Mudah Betulkan Sendiri Kenderaan Yang Kemek...

Cara Mudah Betulkan Sendiri Kenderaan Yang Kemek...

Sumber dari Google
Adussss...sakitnya hati jiwa dan raga kalau kenderaan yang kita pandu setiap hari jadi begini...Siapa yang tak sakit hati kan? Kita punya belai, punya belai, punya manja sekali tiba-tiba di atas perbuatan orang lain kenderaan kita jadinya begini. Kalau sendiri buat pun lagi lah sakit yer tak? Nak hantar ke bengkel pasti sudah menelan belanja beratus-ratus. Zaman kos sara hidup semakin tinggi dan nilai mata wang semakin mengecil ni, harus berkira setiap perkara kan? Muahahahaha.... Tipulah kalau ada sesiapa yang mengaku dia tak berkira barang seperkara dua... 

Bila kenderaan jadi kemek begini, ini namanya bala bencana ni...Ihikss... Bukannya apa, bala bencana kepada poket...Sebab kena keluarkan perbelanjaan lebih pula secara tiba-tiba. Kalau berduit berkepuk-kepuk tak apalah kannn??? Ini kalau yang sekadar yang ada-ada jer macam "I is" ni... memang sakit jugalah... Kalau si pelaku ada depan mata senang jer nak tuntut yer tak? Kalau si pelaku dah buat lepas tu hilangkan diri bila bukan depan mata kita? Haaa... apa nak cakap??? Telan air liur jer lah... 

Sebenarnya ni, Farah nak kongsi sesuatu yang Farah jumpa di YouTube baruuuu jer malam semalam...Agagagaga...Cara mudah untuk membetulkan kenderaan yang mungkin kemek disebabkan oleh apa-apa sahaja sebab tetapi anda tiada bajet untuk menghantar ke bengkel... Kreatif sungguh orang ni... Jujur Farah sendiri tak pernah terfikir punnn.... Bila tengok video ni baru tau... Pakai air panas jer ko.... Tiba-tiba rasa macam menakjubkan jer... "I'm amaze!!!"... Ha ha ha...Cuba tonton...



Tapi "by right" logik jugalah tu kan, sebab di bahagian bawah bumper kereta selalunya menggunakan material ABS, FRP dan PU... Mungkin senang jugalah nak lenturkan kot? Ha ha ha... Guna air panas, lepas tu baiki sikit-sikit bentuknya supaya kembali kepada asal, selesai masalah... Hurmmm...Tengok orang dalam video tu buat macam senang jer...Ha ha ha, kalau jadi pada diri sendiri (mohon dijauhkan), tak taulah mampu ke tidak nak buat macam tu... Agagagaga....

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Cara Mudah Betulkan Sendiri Kenderaan Yang Kemek... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, October 8, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. kan..tak sangka mcm ni pun boleh kan.

    ReplyDelete
  2. Akak ada juga terima video ni dari group whatapps akak..
    Tengok menjadi pulak bila disiram dengan air panas tu :D

    ReplyDelete
  3. Allahu...elok juga perkongsian ni..dalam pada kita sedih dan kecewa..boleh ikhtiarkan macam ni..lega sikit hati..boleh bertangguh sekejap nak ke bengkel..maklumlah semua duitkan..

    ReplyDelete
  4. Kakak pun ada dpt video ini tapi belum pernah mencuba lagi
    Tapi tak mahulah mengharap kereta kemek semata-mata nak mencuba tips itu.

    ReplyDelete
  5. ada tgk dkt fb video ni.. kalau lah tau.. sblm repair dulu.. dh buat cara ni..hehhee

    ReplyDelete
  6. Kereta Malaysia memang boleh pakai teknik nih... Mmg mudah je pun nak betulkan..

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY