Home » , , , , , , , , , , , , , » "Night School"... Tapiiii Jomlah Tidur Ash!!!

"Night School"... Tapiiii Jomlah Tidur Ash!!!

Kisah jam 11.52 malam semalam... tetapi pada saat dan waktu ini sudah pun bangun semula dari tidur... Dah pagi kan? Bangun lah... Bangun pagi gosok gigi... Ha ha ha... 

Lewat Ash tidur semalam, macam tau tau ajer Mummy cuti kan? Makanya dia pun balun berjaga ikut sesuka hati dia sampailah dia sendiri yang beralah sebab mata dah tak boleh nak buka dah.., Hua hua hua... 


Errr, baca buku, belajar ... buku-buku kena sepah sampai satu ruang tamu ke Ash? Mummy kemas, Ash "kemas" balik, Mummy kemas Ash "kemas" balik... Ha ha ha... Bersilih ganti yer? Al-maklumlah mata Mummy ni tak boleh tengok sepah-sepah... sakit mata, makanya terjadilah insiden sepertimana yang berlaku yang dinyatakan.

Aktiviti Ash setiap malam memang dia ada "night school"... tapi malam semalam terlebih rajin pula anak manja Mummy ni ek? "Extra hours"... Sebenarnya dah habis sesi "night school" dia... Dah baring dah dia bersedia untuk tidur... Tapi kemudiannya, tiba-tiba segar dan tegak duduk balik dia... Perlahan-lahan dia menuju ke "TV console"... "slide" pintu kaca itu dan keluarkan buku-buku dia... Mummy dah baring dah... perhati jer... Entah apa ngomel-ngomel seorang diri...


Lorrr.... ulangkaji rupanya agaknya... Ha ha ha... elok pula tu buka buku tak terbalik... Mulut kumat kamit kedengaran bahasa Jerman ataupun Korea... sambil sesekali melakukan gaya atau aksi "phonics" yang Farah ajarkan dan sesekali jari telunjuk menunjuk ke arah objek di dalam buku. Bagus, anak manja Mummy minat belajar.


Tiba-tiba rasa sejuk perut mengandungkan Ash... ecehwahhh... Bila tengok dia tekun sampai macam tu sekali... Moga-moga berterusanlah yer nak sampai dah mula bersekolah dan sepanjang persekolahan nanti... Biarlah minat mencari ilmu tu serta menimba ilmu tu tak luput sampai bila-bila... Di dalam kehidupan ini banyak perkara yang perlu dipelajari, tidak kira dunia mahupun akhirat... biarlah seimbang yer wahai Iman Firash... Jika Mummy setakat sesuatu tahap biarlah Ash lebih dari Mummy... In Shaa Allah, mudah-mudahan... Amin... Dengan izin Allah SWT...

Tapiii, hari dah lewat malam nak oiii... Jomlahhh zzzz tidur... Ha ha ha... Sebenarnya Mummy dia nak buat kerja, tu yang suruh tidur tu, tapi memang dah patut dah tidur sebab memang waktu tidur... Huwaaaa....

*Seronok melayan kerenah dan telatah anak ni... walaupun kadang-kala rasa nak pengsannn... Hua hua hua... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel "Night School"... Tapiiii Jomlah Tidur Ash!!! , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, February 20, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

5 comments:

  1. Hehe... Rajinnya dia buat overtime...

    ReplyDelete
  2. Kan..tp k.sal suka tengok livingroom sepah sbb 1 hari nanti pasti k.sal akan rindui saat itu..biarlah bersepah sekarang agar mata ini puas menatapnyer...hikhikhik..

    ReplyDelete
  3. Ada keminatan jdi ulat buku ash ni

    ReplyDelete
  4. ash suka bed time story agaknyaaa. hehehe ^^

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY