Home » , , , , , , , , , » Perkembangan Proses Mengenal Tubuh Badan Ash...

Perkembangan Proses Mengenal Tubuh Badan Ash...

Sumber dari Google
Sebelum ini, Farah pernah berkongsi satu entri yang bertajuk Bermain Sambil Belajar| Mengenal Tubuh Badan. Entri itu menceritakan tentang apa dan bagaimana Farah lakukan untuk membantu Ash mengenali anggota tubuh badan dia sendiri...

Memang apa yang Farah lakukan berulang-ulang dari hari ke hari... Jemu? Tak adalah... demi nak anak kenal dan faham, tak ada istilah jemu tu... Ahaksss... Biasalah tu... anak-anak kecil ni bila dah timbul sifat ingin tahu yang membuak-buak dalam diri mereka... mereka akan memberikan reaksi, interaksi dan komunikasi berulang-ulang... sampai kita rasa kalau boleh nak rekod jer jawapan tu kan? Lepas tu bila dia tanya... pasang jer rekod tu... *memori indah dan saat-saat manis bergelar ibu bapa yang akan kita semua rindu pada satu saat dan ketika nanti di dalam kehidupan kita...^_*

Farah tak jemu, Farah tak penat... sebabnya sama seperti ibu bapa lain di luar sana... sebabnya anak... bila lihat wajah anak, bila lihat kelakuan anak... lupa dah semua penat ke apa ke... Yang kita fokus adalah anak... ^_^... Betul tak? 

Dan hasil segala yang telah dilakukan dan ulangan-ulangan yang tidak pernah mengenal erti jemu itu... Alhamdulillah, secara perlahan-lahan ianya telah membawa Ash ke satu peringkat yang lain... ^_^... Alhamdulillah, syukran Ya Allah... 


Bukan cuba berbangga dengan diri sendiri seterusnya mewujudkan rasa riak dalam diri... tetapi gembira dengan perkembangan Ash... Ibu mana yang tidak gembira bila anak menunjukkan perkembangan yang positif kan? ^_*... 

Semoga Ash terus berkembang dengan baik dan positifnya... In Shaa Allah, Farah akan terus mendidik Ash serta memberikan pendidikan buat Ash supaya Ash dapat berkembang dengan semakin baik... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Perkembangan Proses Mengenal Tubuh Badan Ash..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, January 19, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

11 comments:

  1. semuaa ibu nak tengok perkembangan anak anak ke peringkat yang lebih bagus kann :D

    ReplyDelete
  2. Salam Ukhwah, Jemput join Segmen GA Mycherita yang sedang berlansung sekarang ye.. Ini Link nya..>>> Segmen Giveaway MyCherita

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..suka tgk farah ajar ash mcm2..sue ajar zayyan mana yg termampu, maklumlah ibuberanaktiga ni mmg banyak benda nak kena pk..ajar yg kakak, yg adik2 pun nak belajar sama..ajar adik kecik, yg abg tgh pulak nak belajar sama..so, sama rata je la buat masa ni..hehehe

    ReplyDelete
  4. Itulah tak rugi kalau gigih mendidik anak-anak.
    Tackle cara terbaik dan mana yg dia suka
    Tengok hasilnya Ash dah makin bijak..

    ReplyDelete
  5. Nice sharing akak..semoga ash terus membesar sebagai juara! =D

    ReplyDelete
  6. Puaskan kalau dapat ajar anak sendiri.. ;)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... Ajar smbil.menyanyi seronok kn..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..semoga Ash membesar dengan sihat.

    ReplyDelete
  9. pandai kak farah..selitkan bahasa inggeris sekali

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY