Home » , , , , , , » Pernah Pakai Baju Bertampal???

Pernah Pakai Baju Bertampal???


Baju kemeja kerja ni sebenarnya kalau diikut-ikutkan dah berbelas-belas tahun dah dibeli dan dipakai. Baju ni Farah beli sewaktu bekerja di Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur dulu. Lama dahhh... Ihiksss tak sangka juga agak cermat orangnya hakak ni... Ha ha ha... 

Cuma satu jer lah... Entah di mana silapnya, Farah pun tak perasan bila manalah baju kemeja ni boleh terkoyak atau tercarik di satu bahagian. Hendak disimpan atau dibuang terasa sayangggg sangat... Ngeh ngeh ngeh...Al-maklumlah duit gaji sendiri kann??? Alaaa...kalau orang lain belikan pun Farah tetap sayang juga...;-)...

Makanya, salah satu solusi yang ada supaya dapat terus memakai baju kemeja kerja itu adalah tampal. Sayang lahhh... Yang bahagian-bahagian lain tak ada cacat cela pun... Masih dalam kondisi yang baik... Masih boleh dipakai kerana berkeadaan baik... 


Oleh yang demikian, terhasillah tampalan yang memang tak kemas ni...Ahaksss...Al-maklumlah tak berseni dalam bidang jahit-menjahit ni sangat. Jadilah kannn? Dari nan hado? 

Tak malu ke? Tak segan ke Farah pakai baju bertampal? Hurmm...biarlah orang nak kata apa punnn...sebab orang memang akan berkata selagi mereka boleh berkata-kata... Apa ada hal? Kenapa perlu segan? Lagipun tetap berbaju kan? 

Lagipun kawasan atau bahagian baju yang bertampal itu adalah di bahagian yang terlindung dengan "shawl". Selepas pakai "shawl" maka tertutuplah bahagian tampalan yang tidak kemas itu. Muahahaha... 

Ingatkan tak merasa pakai baju bertampal-tampal ni...ahakss...rupanya merasa juga bila baju kegemaran jadi begini...

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Pernah Pakai Baju Bertampal???, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, August 11, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. kan kak.tp kan, asalkan kita x bercerita kt org, org x kan tahu, so senyap je.hehehe. kalau dia nmpk tu.nasib lah.hehe

    ReplyDelete
  2. pernah la... bju kurung [terkena bucu meja] dgn kain kurung [jatuh sendiri] muahahaha... maintain pakai, skikit je pun koyak..nk buang memang membazir kan farah..

    ReplyDelete
  3. Kreatif tu Farah...
    Nampak macam corak jer tu..
    Bukan macam tampal..
    CH pernah juga menampal tudung yg koyak hehehhe

    ReplyDelete
  4. ok jer tu..dh terselindung dlm shawl x nampak pun kan..hihi..mmg baju best pakai sayang nk buang..

    ReplyDelete
  5. Hihi..pernah..tapi tudung bawal la mummy...PC cover dengan reben..huhu..konon konon aksesori. .

    ReplyDelete
  6. tulah kan.. kita ni selagi boleh pkai kita pkai... toksah bazir2 kan...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY