Home » , , , , , , » Selesai KemasKini Permohonan br1M 2015 Nek Ma Ash...

Selesai KemasKini Permohonan br1M 2015 Nek Ma Ash...

Sumber dari SINI
Alhamdulillah, setelah bersabar hampir sehari suntuk untuk kemaskinikan permohonan br1m 2015 untuk Nek Ma Ash... akhirnya petang semalam selesai jugak kerja Farah... Hew hew hew... Memang menduga kesabaran betul semasa proses kemaskini ni tau tak? Biasalah, Farah selalu layan Google Chrome ataupun Mozilla Firefox... tapi laman web br1m 2015 ni, terbaik dilayarkan pada Internet Explorer... Akhirnya setelah beberapa kali cubaan gagal dan buang masa, Farah beralah jugak gunakan Internet Explorer... phew baru lepas... hik hik hik... ding dong betul! 

Bukan buat permohonan baru, cuma kemaskinikan maklumat akaun bank Nek Ma Ash ajer. Tahun lepas tak beri maklumat akaun bank, makanya bersusah payahlah beratur panjang dan tunggu lama dengan Farah dukung Ash di BSN tu. Masa tu Ash usia 3 ke 4 bulan... Ngee... Lupa pulak Farah... Tapi, dari situ kan Farah dapat menilai sesuatu tau tentang masyarakat sekarang ni...walaupun tak semua sedemikian. Hurmm melencong sedikit...  tapi penting jugak untuk kita renung-renungkan.. Nilai kemanusiaan semakin berkurangankah kerana duit? Yang muda, yang bujang, yang dara... beratur berebut-rebut tanpa memberi keutamaan kepada warga emas dan juga kepada mereka-mereka yang beranak kecil... taklah mengharapkan simpati atau belas kasihan sangat... Tapi apa tu orang kata "common courtesy"... ha begitulah maksudnya... memanglah semua orang tak nak menunggu lama... tapi tak rugi rasanya beri laluan kepada yang lebih memerlukan... Farah tak kisah sangat sebab Nek Ma Ash masih mampu menguruskan sendiri urusan beliau tapi yang lain-lain tu... Farah tak ada urusan br1M jadi Farah bawa Ash keluar dari keadaan sesak tu... Tak sanggup ... kesian Ash... 

Sebenarnya ok jer kalau mereka buka kaunter untuk warga emas dan ibu-ibu... tapi mungkin kekurangan kakitangan kot? Kita bersangka baik ajerlah... Makanya tahun 2015 ni, kita kemaskinikan maklumat kerana pembayaran akan dilakukan melalui akaun bank. Mudah, senang dan cepat. Tapi talian sesak agaknya semalam... itu yang terkemput-kemput "loading"... Ha ha ha... Biasalah tu, mesti ramai yang tengah mengemaskinikan maklumat masing-masing dN mesti ramai juga yang di dalam proses memohon yer tak? ^_^... 

Apa-apapun dah selamat dan selesai dah apa yang dipertanggjngjawabkan oleh Nek Ma Ash... Dia nak buat sendiri? Memang taklah sebab akan ada seorang kanak-kanak lelaki yang akan sibuk tolong kemaskinikan jugak. Sebab tu Mummy dia yang kena kerah. Hik hik hik. 

Siapa-siapa yang terlibat tu dah kemaskinikan maklumat juga ke? Atau siapa-siapa yang berhajat memohon tu dah hantar permohonan ke? Kalau belum bolehlah klik SINI...^_^

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Selesai KemasKini Permohonan br1M 2015 Nek Ma Ash..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Wednesday, December 3, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

17 comments:

  1. Alhamdulillah , Ty pun dah selesai kemas kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, selesai jugak akhirnya yer?

      Delete
  2. Thanks share nii kak farah wiwiwi
    Betul. Bwk keluar ash nnt cian dia rimas hehee

    ReplyDelete
  3. mamamyja x kemaskini lagi. silap2 tahun nih xlayak dapat. uuuwwwaa sedey!!!

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. akak pun tak layak maria...hew hew hew... konon-konon tadi nak cubalah kononnya...ha ha ha...terus kata tak layak...

      Delete
  5. Mslh guna entrnt explore msh x lps

    ReplyDelete
  6. masih belum ckup umur untuk memohong yg bujang..hehe

    ReplyDelete
  7. Fiza pun dah siap settlekan parents punya :)

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY