Home » , , , , , , , , , , , » Buku Laporan Prestasi Biru Masih Berada Dalam Simpanan!!!

Buku Laporan Prestasi Biru Masih Berada Dalam Simpanan!!!


1988 - 2014, 26 tahun sudah buku laporan prestasi biru ni usianya... Hik hik hik... Agak-agak kalau jual kat muzium laku tak? Muahahaha... Ko pikir ko retis nak laku bagai? Takdo sapo nak bolinyo.,, Huishh tak sangka buku ni masih lagi selamat dan elok jer rupa parasnya dalam simpanan. ^_^ Ngeee.... Redha ajerlah Teacher Safura salah eja nama kita... Hu hu hu... Nama Farah ejaannya macam yang semua tau Farah Waheda tapi jadinya Farawahidah... Ha ha ha... Dah 26 tahun berlalu dah... tak payah nak betul-betul sangatlah... Err... tiba-tiba teringat... apa khabarlah Teacher Safura sekarang? Kalau buat jejak kasih seronok jugak ni... 

Guru kan? Tambah-tambah lagi guru pertama semasa menjejaki alam persekolahan... mana mungkin lupa... Buku laporan prestasi ni memang elok tersimpan dalam fail sijil-sijil Farah... Kebetulan tadi bila Ash dah tidur... Farah ambil masa sedikit untuk kemaskini apa-apa yang patut. Hu hu hu... skrol tamat pengajian dan sijil-sijil semua kena jaga ooo... Berharga tu... Penat lelah usaha segalanya yang tercurah dalam bentuk kertas yang penting... Kalau hilang nangis ooo... Apa pun tak boleh nanti... Hua hua hua... 


Gitewlah adanya kenangan silam yang menjadikan siapa Farah hari ini... ^_^... Tapi dulu pendiam...sekarang bubbly... Ha ha ha silalah percaya ek? Tak mereput buku laporan biru ni rupanya... Ha ha ha... kira-kira masih ada peluang dan ruang untuk tunjuk pada Ash nanti bila dia dah masuk tadika. Kui kui kui... konon-konon motivasi dan cabaran untuk dia untuk jadi lauh lebih baik dari Mummy dia... In Shaa Allah... Mudah-mudahan dengan izin Allah SWT dan juga bergantung pada didikan Farah serta usaha Farah dan dia juga kan? Hurmm, agak-agak si pipi labuh ni boleh capai lebih lagi tak dari Mummy dia? Ha ha ha... tapi tak adalah niat nak letakkan tekanan pada Ash sampai dia jadi tertekan... Buatkan dia seronok untuk belajar... Lebih bagus begitu kan? Uweee... sekurang-kurangnya masih ada sesuatu yang dapat ditunjukkan dan dikongsikan bersama Ash... 

Puas konsultasi tau nak letak gambar Farah dalam buku laporan biru ni tau... konsultasi apa?

"Kalau gambar tu masih belum baligh, letaklah gambar 1 warna pun, tak jadi masalah, cuma pelik jerlah orang tengok... Tengok awek ni kecik-kecik suka togel... he he he, kalau takat rambut nampak pun tak ada masalah sebab masih kecil atau belum baligh lagi..."

"Tak jadi masalah kalau belum baligh lagi.. kalau gambar itu masa akak dah baligh ianya sama dengan aurat perempuan dewasa..."

Begitulah kisahnya... 

Tadika Capital ni masih wujud lagi sekarang... Hari tu lalu... masih tak berubah lokasi dan keadaannya....
Sumber dari Google
Masa Farah dulu... saing-saing dengan anak perempuan arwah Mokhtar Dahari... Siti kot tak silap namanya... Dah lupa dah...Dan juga sekelas dengan sepupu sendiri yang sebaya... Dah lah lahir mak kitaorang kongsi katil... Tadika sama... Sekolah rendah sama, tuisyen pun sama... Nanti godek-godek balik gambar dan kongsi dengan uolss... Ini kalau godek-godek kotak kat rumah ni, mau jumpa baju seragam warna merah jambu tu balik tu... Ha ha ha... 

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain ye tak? 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Buku Laporan Prestasi Biru Masih Berada Dalam Simpanan!!!, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, October 28, 2014.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

13 comments:

  1. scha pun ada lagi. tak reput. eh, tadika hilang. sekolah rendah ada lagi. hehe

    ReplyDelete
  2. alololo..bulat kak farah..hehe..and pun simpan lagi..nak tunjuk gak la..hehee

    ReplyDelete
  3. wah bgsnye sis..sy nth mn dh hilang.sijil upsr pn dh xde hehe

    ReplyDelete
  4. Lya pun masih ada simpan kngn tu hherr

    ReplyDelete
  5. ala comei plak.hihihi
    saya pnya dok mna tah... kena godek2 jugak la

    ReplyDelete
  6. sue punya yg sekolah rendah ada lg, yg tadika sijil je ada dlm simpanan

    ReplyDelete
  7. Wahhh. Lama tu. Harapnya yg IM pun still tersimpan lagi. Hehe

    ReplyDelete
  8. ada lagi, masih disimpan rapi lagi untuk kenangan.hihi

    ReplyDelete
  9. Zarith pon ada lagi..sekolah agama punya report card pon ade lagi.hehe

    ReplyDelete
  10. Saya punya pun ada lagi... Eh.. Jgn kata sy je.. Bapa sy punya pun still simpan.. Hehe...

    ReplyDelete
  11. Ayu punye tah hilang ke mane mase pndah ritu...

    ReplyDelete
  12. Ala Farah....bestnyer jeles ai....utuh dlm simpanan ha..simpan lek lok tau..

    ReplyDelete
  13. huish...akak ntah mana la kad2 tu semua....gigih tul simpan dari tadika...

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY