Penutup 2021 Bersama IBUENCER AWARDS 2021 - Top Performing Influencer and Malaysia's Most Influential Parents

Farah Waheda Wahid
2


3.1.2022 - mula-mula kita tiup sikit habuk dan debu-debu halus. Selepas tu barulah kita bersihkan sawang-sawang yang berkemungkinan ada di sini. Ha ha ha...Terakhir kali berceloteh ringkas (ringkas tak ringkas jugalah)... adalah pada 16 Disember 2021. Oh snap! Baru Kak Fa teringat, Kak Fa tak buat lagi invois untuk celoteh 16 Disember 2021. Ha ha ha... Oklah tak apalah. Lepas ni Kak Fa buat invois. Apa-apa hal, Kak Fa nak lengkapkan cerita Penutup 2021 Bersama IBUENCER AWARDS 2021 - Top Performing Influencer and Malaysia's Most Inflential Parents ni dulu. Gulp... Berat awards ni. Ah ghisau. Ghisau. 

30.12.2021 - adalah highlight cerita untuk penutup 2021 Kak Fa. Briefly apa yang boleh Kak Fa katakan on 2021 ReCap, tahun 2021 is kind of mix experiences in my life. I would not say that it's a very good year for me and I would not say that it's a bad year for me. Dia macam ni tau - tengah-tengah. Ha macam tulah lebih kurang. 

Yang menyedihkan... Sobs... 2021 masih di dalam pandemik Covid-19, mengharungi Perintah Kawalan Pergerakkan selama beberapa kali, menempuhi fasa pemotongan gaji dan budget short di sana sini, mengambil cabaran hustling and struggling dengan kelas atas talian diri sendiri dan anak. Haihh... Macam-macamlah Kak Fa tempuh. Tapi I truly believe, bukan Kak Fa seorang ajer. Each and everyone of us out there, have our own sets of struggle di era-era pandemik ni kan? That's why Kak Fa tak pernah concern or bother nak share sangat all this hustle and struggle ni di mana-mana. Yang tau, tu taulah. But it has taught me a lot. A lot sangat and actually all this sangat membantu Kak Fa untuk become stronger and glow. Alhamdulillah, syukran. 

Dua 2021 highlight yang memberikan kepuasan terbesar kepada diri Kak Fa dari diri Kak Fa sendiri untuk tahun 2021 adalah:

Anugerah Dekan - Semester 4 Pengajian Kak Fa


Ini kalau anda membaca dari persepsi negatif - anda mungkin akan mengatakan yang Kak Fa ni tak habis-habis nak cerita tentang ni. Ha ha ha... Tapi kalau dari sudut yang positif, if you put yourself in my shoes, I think you might understand the type of self-satisfaction yang ada dalam diri Kak Fa ni. Kak Fa tak malu mengatakan yang Kak Fa dapat merasakan kepuasan tu di dalam diri sendiri bila dapat keputusan peperiksaan Semester 4 Kak Fa. 

Initially - Kak Fa rasa frust sebab untuk subjek HRM544 - Performance Management, I only managed to gain a B- for the subject and B- nilah jadi virus yang menurunkan sedikit GPA 4.00 Kak Fa semasa di Semester ke-3 kepada 3.52 pada Semester ke-4. Huwaaa.... Tapi bila Kak Fa duduk sendiri dan fikir-fikirkan balik, syukurlah sekurang-kurang Kak Fa masih maintain dengan Anugerah Dekan and I just need to work on my GPA back on this fifth semester. Dalam hidup ni kita tak selamanya di atas kan? Ada masa kita akan beralih tempat tak banyak sedikit. Jadilah marilah bekerja keras untuk naikkan kembali GPA dan juga naikkan lagi CGPA itu pada semester ke-5 ini. Syukran Ya Allah. Alhamdulillah. 

IBUENCER AWARDS 2021 - Top Performing Influencer and Malaysia's Most Influential Parents



Inilah penutup and second highlight Kak Fa pada tahun 2021 ni. Sebenarnya memang tak termasuk di dalam kotak pemikiran Kak Fa pun tentang pengiktirafan ni. 



The last IBUENCER AWARDS yang Kak Fa terima adalah pada tahun 2018 - The Top 20 IBUENCER AWARDS 2018 by BPAM! ... diikuti dengan few other awards. Tapi sungguh, Kak Fa tak sangka Kak Fa berpeluang untuk kumpul trofi IBUENCER AWARDS ni sekali lagi. 



Untuk tahun 2021, Kak Fa telah diberikan IBUENCER AWARDS 2021 di bawah kategori Top Performing Influencer dan sekaligus diberikan gelaran one of the Malaysia's Most Influential Parents 2021. Terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada pihak penganjur iaitu Motherhood.Com.My di atas pengiktirafan ini. 




In Shaa Allah... this will be my spirit to keep on hustling and struggling untuk cuba melakukan yang terbaik di dalam bidang kerja bukan hakiki ni ha. Dia punya feelings tu susah nak dibincangkan pada Kak Fa. Berbaur macam-macam dan sejujurnya memang dipenuhi rasa kesyukuran terhadap Allah SWT. Masa nak terima awards ni, semasa profiling Kak Fa dibacakan oleh emcee dan nama Kak Fa dipanggil - Kak Fa tahan jer air mata yang bertakung dari melimpah. 


To me - Kak Fa ni biasa-biasa jer tapi Kak Fa cuba lakukan yang terbaik atas setiap satu-satu yang Kak Fa lakukan. Penggerak, pembakar semangat, inspirasi semua dengan izin Allah SWT dan penguat adalah Iman Firash. Bagi Kak Fa - this is not for me but for Iman Firash. Biasalah mak-mak kan? Kebiasaannya sememangnya untuk anak. 

Macam tulah sedikit sebanyak kisah 2021 Kak Fa. Tidaklah semenarik mana tetapi cukup untuk diri Kak Fa. Syukur Alhamdulillah. Dengan lafaz Bismillahirahmanirahim, Kak Fa mulakan entri pertama Kak Fa di tahun 2022 ni ha dengan harapan Kak Fa mampu untuk konsisten menaip semula seperti dulu-dulu. 2021 momentum menaip Kak Fa sememangnya ke laut. Kejap timbul, kejap hilang. Tapi 2022 - Kak Fa cuba kembali dengan lebih banyak perkongsian yang mungkin memanfaatkan semua yang membaca instead of cuma mengejar views tanpa pengisian yang relevan. In Shaa Allah. Doakan Kak Fa ya. Kak Fa juga doakan yang baik-baik untuk semua di luar sana. 

Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula kepada yang satu. Selamat Tahun Baru 2022! 

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !