Sihat Dan Bertenaga Ni Sumbangan HARU HIBIS Sebenarnya…

Farah Waheda Wahid
0

Ramai yang secara peribadi cuba mendekati Kak Fa dan bertanya kepada Kak Fa tentang bagaimana Kak Fa mampu ligat buat itu dan ini tanpa tersungkur atau tewas… Silap sangat telahan tu. Satu masa dulu Kak Fa pernah tersungkur dan tewas sebabkan badan Kak Fa ni dengan otak Kak Fa ni dah tak mampu nak digest dan lakukan semua perkara. Yang tinggal semangat waja Kak Fa ni jer ha yang keep me going ok? Ha ha ha… But deep down inside sebenarnya Kak Fa sangat penat, sangat sangat penat. Tu dululah punya cerita. Menyedari situasi ni, memandangkan Kak Fa dah decide nak tambah lagi portfolio kehidupan Kak Fa dengan further study – sebelum Kak Fa betul-betul knocked out dan mental block, elok sangatlah Kak Fa cari sokongan tambahan bagi memastikan segalanya tetap berjalan mengikut pace yang sepatutnya. Jumpalah…jumpa satu produk…. sihat dan bertenaga ni sumbangan HARU HIBIS sebenarnya ok? Teh bunga raya yang memang penuh dengan 1001 khasiat.

Mungkin ramai tak berapa nak perasan atau ramai tak berapa nak kenal atau tahu tentang apakah sebenarnya khasiat teh bunga raya kepada manusia. Tak apa…If tak tau…Meh Kak Fa cuba educate diri Kak Fa sendiri buat kesekian kalinya dan juga anda yang membaca entri perkongsian peribadi Kak Fa pada kali ini.

Khasiat Teh Bunga Raya

Kredit: Gambar diekstrak dari Sumber dari Google
Bunga Raya Sudan - bahan utama Haru Hibis

Menurut satu perkongsian artikel pendek oleh Coach AM di Laman Facebook di SINI, 3 fungsi utama teh bunga raya adalah digunakan untuk mengurangkan tahap kolestrol dan tekanan darah tinggi, serta membantu menurunkan berat badan. Selain itu, khasiat teh bunga raya juga adalah:

  1. Mengandungi enzim organik yang mampu menghalang  pengeluaran ‘amylase’. Amylase memecahkan gula dan kanji tepu di dalam badan dan mengurangkan penyerapan karbohidrat, sekaligus bertindak untuk menurunkan berat badan.
  2. Kandungan vitamin C yang tinggi membantu menangani masalah selesema dan sebarang jangkitan virus dengan menguatkan sistem imunisasi badan.
  3. Teh bunga raya dikenalpasti dapat menurunkan tekanan darah tinggi, di samping memperbaiki perjalanan darah serta mampu mengurangkan masalah tekanan dan kemurungan.
  4. Mengandungi agen anti-oksida yang diperlukan oleh badan seperti asid sitrik dan askorbik untuk membantu mempertahankan sel-sel badan dari kerosakan akibat aktiviti radikal bebas dan memperlahankan proses penuaan.
  5. Melindungi badan dari serangan bakteria dan meningkatkan mekanisme pertahanan terhadap jangkitan.
  6. Secara semulajadi, teh bunga raya memiliki sifat anti-mikrobal dan anti-carcinogenik (mengurangkan risiko keberulangan semula penyakit-penyakit barah).
  7. Teh bunga raya memberi manfaat kepada pesakit jantung dan mereka yang mengalami masalah peredaran darah.
  8. Pengambilan teh bunga raya secara berterusan akan mengelak dari berlakunya masalah sembelit, buasir dan jangkitan pundi kencing.
  9. Mengandungi musilaj polisakarid, pectin asid organik, glikonic sianidin (bahan estrogen) dan mucin serta memberikan rasa nyaman pada kerongkong dan rongga paru-paru.
  10. Melawaskan sistem pembuangan.
  11. Membantu mencantikkan kulit.
  12. Menurunkan paras kolestrol.
  13. Mengurangkan tekanan darah tinggi.
  14. Mampu membantu untuk melegakan perasaan dan memberi rasa nyaman pada tubuh. Ini adalah resipi anti-kemurungan semulajadi.


Dengan lifestyle Kak Fa sekarang yang ke sana ke mari dan jadual yang padat setiap hari, I do really need teh bunga raya. Glad that Kak Fa jumpa dengan this one product called Haru Hibis. Sejak Kak Fa memulakan pengambilan Haru Hibis setiap hari, Kak Fa perasan (bukan syok sendiri tapi rasa) perubahan pada diri Kak Fa. Yes I am pack tetapi Kak Fa masih mampu lagi meneruskan segala tanggungjawab Kak Fa walaupun telah seharian bekerja tak berhenti. I feel better myself and I feel happier also positive. If previously Kak Fa mudah rasa letih dan always ada short-term breakout on my face (maybe sebab thinking to much and stress), sekarang Kak Fa more relax and chill even how busy I am. Sistem pencernaan pun nampak telah normal, because previously Kak Fa memang ada masalah pencernaan sedikit. Ha ha ha…Seminggu sekali baru membuang ok? And now… almost everyday…Kira a good progress lah tu kan?


Sedikit mengenai produk Haru Hibis ni adalah di mana Haru Hibis adalah merupakan teh bunga raya dari ekstrak bunga raya 100%. Ia didatangkan di dalam bentuk satu kotak yang mengandungi 10 sachet 20g. Harga sekotak Haru Hibis adalah dijual pada harga pasaran RM110.00 sekotak. Tapi! Kalau anda menggunakan cpls.cc/Farah-1 :

Anda cuma perlu membayar sebanyak RM75.00 sahaja untuk sekotak Haru Hibis yang mengandungi 10 sachet 20g.


Seriuslah Kak Fa? Seriuslah ni… Banyak penjimatan kan? Dan…Hiru Hibis ni adalah dihasilkan melalui produksi yang menggunakan teknologi terkini serta terbaik industri. Dibuat di Korea mengikut tahap kebersihan serta keselamatan makanan tertinggi. Jadi tak perlu ragu-ragu ok? Ini adalah lebih baik dari uncang teh biasa dan Haru Hibis adalah 100% semulajadi tanpa sebarang perisa tambahan, pewarna mahupun pengawet. Yang ada di dalam Hiru Hibis ni adalah Sudan Hibiscus atau Bunga Raya Sudan yang mana bunga raya yang digunakan adalah didatangkan khas dari Sudan, Afrika. Bunga raya premium yang terkenal di Sudan.


Cumanya Kak Fa nak selit sikit, tawaran kod Kak Fa tu tak lama ok? Tinggal lagi 5 hari jer. Jadi grab cepat produk ni untuk kehidupan yang lebih ceria dan sihat. Pssttt…kalau anda beli tiga kotak atau lebih (tawaran masa terhad), anda akan menerima lagi 10% diskaun ke atas pembelian anda. Kak Fa ni pun tengah nak top up stok Kak Fa lagi ni. Orang kata sementara ada promosi ni ha. Eloklah Kak Fa ambil peluang ni kan? Cuba dulu ok? Kak Fa suka dan Kak Fa percaya siapa yang nak jaga badan, nak jaga kesihatan pasti akan suka dengan Haru Hibis.

Minum sejuk-sejuk memang onz! 

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !