SAHI Sarang Burung & Aloe Vera Slaying It For The 2nd Year!

Farah Waheda Wahid
1

If you remember lah - Kak Fa pernah kongsikan tentang SAHI Sarang Burung & Aloe Vera pada Februari 2017 melalui entri Kak Fa yang bertajuk Sahi Tablet Kunyahan SARANG BURUNG Dan ALOEVERA Berperisa Laici. It's been two years since then and SAHI Sarang Burung & Aloe Vera Slaying It For The 2nd Year! Kejap jer masa berlalu - tup tap tup tap dah 2 tahun dah. Tahniah dari Kak Fa kerana masih sustain di dalam industri dengan menjadikan medium Instagram sebagai medium jualan utama. Bukan senang kan? But they manage to do it. Tahniah once again!

Kak Fa tumpang happy dan Kak Fa tumpang berbangga dengan pencapaian Sahi, and for that Kak Fa sertai sambutan ulang tahun kedua Sahi di Royal Chulan The Curve pada 2 Mac 2019 baru-baru ni. Glad to know that currently Sahi telah mempunyai lebih 30 stokis dan ejen di seluruh negara termasuk di Sabah, Sarawak, Singapura dan Brunei. Best part is that bila dah lebih 30 stokis dan ejen, produk Sahi boleh didapati secara cash on delivery (COD). 



Sebagus manakah produk Sahi? Kak Fa taken it dan kini Nora Danish juga part of Sahi di mana sewaktu majlis sambutan ulang tahun kedua Sahi, pihak Syarikat Sahi Elements Sdn Bhd telah mengumumkan perlantikan Nora Danish sebagai ikon "Sahi Star". Sahi Star adalah merupakan program kesetiaan untuk pengguna setia produk-produk rangkaian Sahi iaitu:


Sahi Sarang Burung

Tablet kunyahan sarang burung dan aloe vera berperisa laici yang diformulasikan bersama kurma, madu, kismis, buah tin dan aloe vera yang bebas kolagen, mudah diamalkan dengan harga RM 49.00 (Malaysia) dan $30.00 (Singapura & Brunei).

Kelebihannya adalah untuk:


1. Memudarkan jeragat dan jerawat.
2. Memulihkan struktur kulit, parut dan jerawat berlubang.
3. Menghilangkan pigmentasi, radang kulit, melasma dan bintik hitam.
4. Mengurangkan proses melanin kulit dan menjadikan kulit lebih putih kemerahan.
5. Agen antioksidan terbaik dalam meremajakan kulit dan mempercepatkan pertumbuhan kulit baru.
6. Mengecilkan liang-liang pori terbuka sekaligus menjadikan warna kulit lebih rata & sekata.
7. Memerahkan bibir secara semulajadi.
8. Menjadikan rambut sihat, lebat dan tiada lagi masalah rambut gugur.
9. Membantu melembab, menghalus dan menegangkan kulit muka.
10. Melegakan kulit kering serta sesuai untuk kulit sensitif dan matang.
11. Membantu mengurangkan kedutan kulit secara semulajadi dengan cara menghaluskan penampilan garis pada wajah selain menguatkan sel kulit.
12. Membantu menggalakkan kekuatan dan pengeluaran kolagen semulajadi di dalam badan.
13. Kesan pemutihan kulit seluruh tubuh badan dengan semulajadi dan selamat.
14. Menambah kejelitaan rupa paras yang asli dan tubuh badan yang menarik.
15. Menguatkan sistem imunisasi yang bertindak sebagai penghalang kepada pelbagai penyakit.
16. Melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok.
18. Membekalkan tenaga tambahan secara semula jadi.



Krasa Susu Kambing

Minuman susu kambing pertama di Malaysia yang dirumus khas dengan lebih 19 jenis makanan terbaik yang terbukti di dunia untuk kecantikkan dan kesihatan yang berharga RM 79.00 (Malaysia) dan $35.00 (Singapura & Brunei). 

Kelebihannya adalah untuk:


1. Membantu melembapkan dan melicinkan kulit.
2. Merawat masalah kulit kusam dan kering.
3. Membantu sekatakan tona kulit agar kelihatan lebih cerah.
4. Melancarkan peredaran darah.
5. Melancarkan sistem menstruasi bagi wanita.
6. Membekalkan tenaga dan meningkatkan stamina.
7. Meningkatkan sistem imunisasi badan.
8. Menguatkan tulang dan gigi.
9. Membantu mengurangkan tekanan darah.
10. Membantu mengurangkan kolestrol di dalam badan.
11. Menggalakkan regenerasi pertumbuhan semula kulit tumbuh secara sihat.
12. Membantu merangsangkan penghasilan kolagen secara semulajadi.
13. Mengecilkan liang roma di wajah.
14. Merawat sel kulit yang terbakar akibat cahaya matahari dengan pantas (atasi masalah sunburn dengan cepat).
15. Menguatkan akar rambut dan menyihatkan kuku.
16. Menjaga kesihatan mata.
17. Membantu melambatkan proses penuaan.
18. Mengurangkan bintik-bintik hitam di wajah.
19. Membantu dalam detoksifikasi kulit dan mengurangkan masalah jerawat.
20. Mengurangkan sakit sendi dan lenguh badan.
21. Menguatkan daya ingatan.
22. Membantu memperbanyakkan susu ibu (bertindak sebagai milk booster kepada ibu yang menyusukan bayi). 



Sahi Bird's Nest Soap

Sabun wajah Sahi yang diformulasikan dari dua bahan utama iaitu sarang burung dan bengkuang yang berharga RM 45.00 (Malaysia) dan $28.00 (Singapura & Brunei) yang bermanfaat untuk:

1. Mengecilkan pori-pori.
2. Menghaluskan kulit.
3. Menghilangkan kulit kusam.
4. Melembapkan kulit.
5. Mengurangkan minyak di kulit.
6. Membuang sel kulit mati.
7. Mengurangkan parut jerawat.
8. Mengurangkan jeragat.
9. Melindungi kulit daripada sinar matahari serta mengelakkan serangan radikal bebas.
10. Mencerahkan kulit.
11. Menghilangkan jerawat.
12. Merawat kulit wajah.
13. Mencegah penuaan.
14. Mengurangkan bintik hitam.

So proud to know that, sewaktu Kak Fa mula-mula kenal dengan Sahi, they only came up with one product dan sekarang they are expanding so well in spreading goodness in the beauty industry for the beauty geeks and beauty freak in Malaysia, Singpore and Brunei. Who knows, later part of the day, esok ke? lusa ke? tulat ke? They will spread their wings to Indonesia juga kan? We will never know. Jom kita doa yang baik-baik untuk Sahi dan semua orang. 


For 2019, pihak Sahi Elements Sdn. Bhd. bakal melancarkan dua produk baru iaitu penambahbaikkan dari produk sedia ada. Pertama, produk yang bakal dikeluarkan adalah Krasa Susu Kambing berperisa coklat dan berbentuk "travel pack". Mudah untuk diamalkan dan dibawa ke mana-mana saja. Yasss... now a day's everything is about being mobile kan? It's a good initiative by Sahi to keep up with the lifestyle sekarang ni. Krasa Susu Kambing yang sedia ada adalah berperisa Vanilla dan berbentuk botol.


Kedua, Sahi Booster yang mampu bertindak 3 kali lebih baik dari Sahi Sarang Burung dengan tambahan buah avokado. Sahi Booster adalah berperisa blueberry serta berbentuk cecair dan mudah untuk diamalkan. Bab Sahi Booster ni, Kak Fa macam tak sabar nak tunggu. 






Dahlah produk bagus, team Sahi sendiri pun bagus. On the same event, Sahi Elements Sdn. Bhd. turut meraikan stokis-stokis yang telah berjaya mencapai target jualan pada tahun 2018. Menariknya, insentif bulanan bagi setiap ejen dan stokis yang berjaya mencapai target bulanan serta tajaan pelancongan serta pemberian emas bagi setiap 6 bulan. Added up dengan acara cabutan bertuah. Tahniah Kak Fa ucapkan kepada semua dan Kak Fa tumpang happy untuk anda. 


Untuk tahun 2019, pihak Sahi telah mensasarkan target jualan sebanyak tiga kali ganda dari tahun 2018 serta penambahan ejen serta stokis yang lebih baik pada tahun 2019. Sahi not only mahu membantu semua orang dari segi kecantikan dan kesihatan, tetapi juga berhasrat ingin membantu orang ramai untuk menjana pendapatan sampingan setiap bulan. Tahniah pada Sahi dan all the best in your future undertakings Kak Fa ucapkan.


Untuk Maklumat Lanjut:

Laman Instagram

Laman Facebook :

Post a Comment

1Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !