Cara Semulajadi Dapatkan Anak Perempuan

Farah Waheda Wahid
3
CARA SEMULAJADI DAPATKAN ANAK PEREMPUAN
Kredit: Gambar dari Google
"Teach me lah... How to get baby girl!"... Alamak! Kawan Kak Fa minta Kak Fa ajar macam mana nak dapatkan baby girl lah! He he he... How to teach? I pun ada anak lelaki sama macam you juga ma... But ok lah at least you give me some inspiration to ramble on my blog dearie... Gigihlah Mommy Firash ni mencari tahu cara semulajadi dapatkan anak perempuan disebabkan kawan seorang ini. Ngeee... Gali punya gali... Akhirnya bertemu jawapan yang dicari...

Bukan cara ikut kalendar Cina ya? Tapi cara semulajadi yang boleh dipraktikkan oleh mereka-mereka yang sangat menginginkan kehadiran cahaya mata perempuan di dalam keluarga.

#1: Waktu Subur Isteri


1. Sperma X bergerak dengan lebih perlahan berbanding sperma Y tetapi jangka hayatnya lebih panjang iaitu boleh hidup lebih daripada 24 jam. Oleh ibu hubungan intim digalakkan berlaku 2 hari ataupun 24 jam sebelum ovulasi - peluang untuk mendapatkan anak perempuan lebih tinggi.

2. Anda digalakkan mengadakan hubungan intim 2-3 hari berselang dalam seminggu sebelum tarikh ovulasi. Ini adalah untuk merendahkan jumlah sperma. Seorang lelaki mempunyai jumlah sperma yang rendah adalah lebih cenderung untuk mendapat anak perempuan.

#2: Teknik Hubungan Intim



Salah satu cara untuk mendapatkan anak perempuan ialah teknik tradisi sewaktu melakukan hubungan intim. Ini disebabkan teknik ini membenarkan alat sulit ayah lebih jauh dari servik dan jarak perjalanan yang lebih panjang membenarkan sperma X yang mempunyai hayat yang lebih panjang boleh bertahan lebih lama untuk mencapai telur. Anda digalakkan melakukan hubungan intim di sebelah petang.

#3: Pemakanan


Makanan yang kaya dengan lemak, makanan yang diperbuat dari susu dan produk tenusu seperti yogurt dan keju. Makanan yang berasid seperti buah limau, nanas, mangga, cuka dan minuman gas digalakkan. Amalkan juga memakan sayuran hijau seperti bayam dan brokoli. Biji labu, biji bunga matahari dan biji bijan. Makanan laut adalah tidak digalakkan.

#4: Tahap Keasidan Faraj


Sperma X lebih bertahan dalam keadaan asid dan lebih cenderung kepada anak perempuan. Anda dicadangkan membasuh sedikit alat sulit anda dengan cecair berasid seperti Lactacyd yang berasid ringan lebih kurang 2 jam sebelum melakukan hubungan intim. Ini boleh meningkatkan lagi peluang untuk mendapat anak perempuan.

#5: Tahap Kepuasan Isteri Dicapai Kemudian Selepas Suami


Isteri tidak perlu mendapatkan kepuasan yang tinggi semasa mengadakan hubungan intim kerana sistem badan wanita mewujudkan keadaan berasid yang boleh merangsang pergerakan sperma X.

Tapiii... Tak ada jaminan 100% cuma anda boleh meningkatkan peluang anda untuk mendapatkan anak perempuan. Sekadar ikhtiar. In Shaa Allah, jika rezeki tidak ke mana kan? Semuanya kuasa Allah SWT. Yang penting baby sihat!

Sumber Rujukan:  http://bayi-ibu.com/cara-untuk-mendapatkan-anak-perempuan/

Post a Comment

3Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Cie dah ada 2 anak perempuan. Teringin nak boy pulak :)

    ReplyDelete
  2. Time i nk kan baby gurl hari tu..macam2 gk i buat..lagi2 bab pemakanan..asyik makan yogurt..seafood mmg jarang..ikan bilis x mkn lansung..alhamdulillah..rezeki dpt bby girl time tu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !