INFLUENCE ASIA 2017 Official Launch Event

Farah Waheda Wahid
7
INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (3)

4 Mac 2017 (Rabu) – Mohon cuti setengah hari disebabkan ingin turut serta meraikan kesemua Top 15 Nominees bagi setiap kategori yang telah ditetapkan. Meraikan calon-calon tu termasuklah meraikan diri sendiri… Muahahaha… Open-mouthed smile… Haippp! High five… gelak ni bukan sebab nak riak ke apa, gelak ni sebab nak berkongsi kegembiraan bersama anda semua. Tak terlintas pun di sudut hati ni nak rasa bangga sampai bongkak dan sampai rasa macam diri ni dah best sangat! Siapalah awak ni kan? Sedar diri yang diri ini cuma blogger ikan bilis sahaja… Bukannya blogger ternama mahupun terkenal mahupun retis mahupun layak digelar otai… Ilmu di dada ni masih cetek lagi oiii! Banyak lagi nak kena perbaiki dan banyak lagi yang nak kena belajar… Mujurlah boss bermurah hati nak luluskan cuti tahunan bagi tahun 2016 yang masih berbaki sebanyak 3 hari setengah tu. Merasalah untuk turut serta di Influence Asia 2017 Official Launch Event.

Farah pernah kongsikan mengenai Influence Asia 2017 ni tidak berapa lama dulu di entri yang Farah muatnaik di SINI. Jadi tak perlulah Farah nak cerita berulang kali tentang apakah Influence Asia 2017 ni pada anda semua kan? Sesekali berpeluang menyertai acara sebegini seronok juga…nak nak lagi bila diri sendiri pun terlibat secara tidak langsung dengan acara yang diraikan pada hari tersebut. Perasaan? Macam Farah katakan… tak adalah nak rasa bangga melangit ataupun bongkak sombong… Siapalah Farah ni kan? Tapi syukur Alhamdulillah sebab ada juga yang sudi menamakan Farah sebagai calon bagi anugerah berprestij bagi para blogger serantau Asia ni. Macam tak percaya pun ada sebenarnya… Hu hu hu…

Farah tiba di lokasi majlis pada lebih kurang jam 4.30 petang. Selepas mendaftarkan diri, terima goodies bag dari pihak penganjur… pandai-pandailah bawa diri sendiri ok? Farah hadir tanpa berteman… Crying face sobsss…Ha ha ha… Open-mouthed smile drama kan? Pada peringkat permulaan ingatkan nak minta suami temankan tapi disebabkan dia sibuk dengan urusan kerja, Farah pun faham dan tidak mahu mengganggu. Orang penting Air Selangor Sdn. Bhd. macam tulah kan? Ha ha ha… Open-mouthed smile… Sebenarnya jauh di sudut hati memang lagi gembira dan happening rasanya kalau suami turut sama ada di sisi untuk meraikan bersama. Tapi tak apalah… Faham tanggungjawab kerja dia… Lagipun dia dah ucapkan tahniah kepada isteri ini di atas kerja keras dan usaha tanpa mengenal putus asa ni. Dia taulah bagaimana tak tidur malam sebab dia selalu marah Farah tidur lewat disebabkan nak menghadap blog. Bukan apa…dia cuma nak Farah jaga kesihatan Farah jer… Farah faham juga tu niat murni di hati dia tu… Terima kasih Abang! Dalam masa yang sama, sebenarnya nak terima kasih pada dia juga sebab dia adalah penyokong dan tak pernah melarang Farah aktif berblog asalkan Farah tahu nak imbangkan kehidupan, kerja, tanggungjawab dan sebagainya yang berkaitan.

Alamak! Surprised smile terpanjang pula bab suami ni… Ya ampunnn… Alaaa… tapi tak apa kan? Bukan selalu… sesekali bercerita…lagipun jarang sangat Farah menyentuh mengenai Encik Suami di dalam Bubblynotes.Com.  Ok ok… sebelum majlis berlangsung, Farah sempatlah menggedik di photobooth ambil gambar kenang-kenangan bagi majlis ini… Selepas tu, Farah minta pertolongan PR untuk ambilkan gambar yang anda dapat lihat di atas. Bila datang seorang diri, walaupun tak jumpa geng-geng seteru, janganlah nampak sangat lost kan? Muahahaha… Open-mouthed smile…Farah kena pandai-pandailah bawa diri dan mingle around. Kena rajin juga untuk mohon bantuan PR untuk ambilkan gambar Farah. Tak ada salahnya di situ.

Bila dah selesai dua benda ni… Farah terus tuju ke ice-cream parlour… Beratur nak makan aiskrim Magnum punya pasal… Aiskrim kan? Tak sedar yang hidung tu dah macam air paip yang meleleh sibuk juga nak makan aiskrim. Gila tak nak! Lihatlah saja semua dressing yang disediakan…

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (10)

Memang menggugat jiwa betul! Ini kalau Firash tau ni… muahahaha… Open-mouthed smile mesti cemburu tak ingat dia ni… Yeayyy…. Mommy dapat makan aiskrim Firash! Jangan cemburu ok? Smile with tongue out… Boleh customized sendiri aiskrim Magnum. Memanglah bukan setakat di acara ini sahaja boleh makan customized Magnum ice-cream…. Butik aiskrim Magnum kan ada di merata-rata pusat membeli-belah terkenal…. Boleh jer nak pergi bila-bila masa… Tapi sajalah… seronok!

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (5)

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (6)

Kalau dah macam ni rupa gayanya, mau tak drooling dan craving?. Haruslah nak sibuk sama beratur dapatkan aiskrim.

{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"92B9661B-9B22-487F-8E5E-AE476924D77D_1488565129646","width":1098,"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":0,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"sources":[],"origin":"gallery","height":1098,"subsource":"done_button","total_editor_time":13,"brushes_used":0}

Selesai dengan aiskrim Farah tu… Farah pun bawalah diri masuk ke dalam lokasi majlis akan dilangsungkan. Yes I feel small sebab yang hadir semuanya influencer yang ternama dan terkenal dan memang ramai kenal. Ha ha ha… Open-mouthed smile… Tapi chill-lah kan? Ambil peluang ini sebagai stepping stone untuk berkenal-kenalan dengan mereka. Mingle around jer… yang penting! Pointing up muka kasi ada manis dan murahkan senyuman. Tak perlu buat tak pandang orang ataupun nak kekwat sebab rasa diri dah best sangat sebab tercalon sebagai Top 15 Nominees for Parenting Category. Betul tak? Farah tetap Farah… macam tulah karakter Farah… portray happy go lucky all the time walaupun masa tu ada satu masalah besar yang ada dalam kepala. Ha ha ha… Open-mouthed smile…Masalah tu tetap masalah, tetapi takkan sampai Farah nak rosakkan majlis orang dengan moody Farah pula. Nak nangis ke, nak menjerit ke, nak cari bahu untuk bersandar ke, itu semua buat kemudian atau buat sendiri di tepi bucu katil tanpa orang tahu. Yang penting… bila dah berada di khalayak ramai… Cuba jadi steadyeventhough mungkin ada yang akan kata Farah hipokrit sebab sembunyikan kesedihan atau kerungsingan hati. Kannn?

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (7)

Majlis ni ringkas jer sebenarnya. Tak adalah heavy mana pun… Pada peringkat permulaan, pihak pengacara majlis mengumumkan kesemua Top 15 Nominees bagi setiap kategori yang dipertandingkan. Setiap nama-nama yang tercalon akan dipaparkan di skrin khas yang sememangnya terdapat di lokasi acara.

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (11)

Jujurlah Farah cakap dari lubuk hati paling dalam ya? Perasaan tu bila nampak nama sendiri tersenarai sebagai Top 15 Nominees for Parenting Category for Malaysia… Mak rasa berbaur-baur noksss…. Rasa mata ni macam berkaca-kaca sebab terharu pun ya! Perasaan tu ada rasa tidak menjangka, terkejut dan rasa inilah pencapaian terbesar Farah sebagai blogger sepanjang berblog. Rasa mata tu berkaca-kaca sebab tersenarai di antara nama-nama besar dan hebat di dalam niche parenting pun ya juga! Gila tak rasa macam tu bila tersenarai di kalangan nama-nama seperti yang tertera di dalam gambar di atas tu? Untuk lebih jelas, di dalam kategori yang Farah telah dicalonkan adalah seperti yang tertera di bawah berikut:

INFLUENCE ASIA 2017 OFFICIAL LAUNCH EVENT (12)

Farah? Nak dibandingkan dengan Audrey Ooi, Belinda Chee, Careen Tan, Cheesie, Emma Shazleen Ali, Jenny Chin, Kimberly Low, Maria Elena, Michelle Ooi, Namee Roslan, Kak Red, Shaine, Timothy Tiah dan Yuyu Zulaikha? Ohoiii… memang macam langit dan bumi oiii… Farah ni blogger ikan bilis jer… Diulangi… blogger ikan bilis… Memang Farah sendiri sungguh-sungguh label diri Farah sebagai blogger ikan bilis. Bukan sebab acah-acah nak merendah diri ya? Apa pun…syukur Alhamdulillah kerana telah dicalonkan… Ini pun dah cukup bagus dah bagi Farah sebenarnya… Farah pun tak adalah mengharap supaya tersenarai sebagai Top 4 Finalists for Parenting Category sebab Farah tahu di mana kayu pengukur Farah jika nak dibandingkan dengan mereka yang sememangnya ternama serta terkenal. Jadi tak wujud isu yang Farah ni kekwat atau perasan bagus ya? Winking smile.

Setelah mengumumkan kesemua Top 15 Nominees bagi semua kategori, pihak pengacara majlis mengumumkan pula Top 4 Finalists bagi semua kategori yang telah terpilih. Tahniah diucapkan kepada semua Top 4 Finalists bagi semua kategori yang dipertandingkan. Farah tumpang gembira untuk anda semua.

{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"92B9661B-9B22-487F-8E5E-AE476924D77D_1488565586344","width":733,"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":0,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"sources":[],"origin":"gallery","height":733,"subsource":"done_button","total_editor_time":12,"brushes_used":0}
Kredit: Gushcloud Malaysia

Inilah barisan kesemua Top Influencer Asia 2017 yang telah tercalon… Uhuksss adalah terselit diri sendiri di situ kan? Alhamdulillah… Syukran Ya Allah… Nampak tak? Mereka semua hebat-hebat belaka! Terima kasih kepada pihak Gushcloud Malaysia! Smile. In Shaa Allah, Farah akan jadikan pencalonan ini sebagai satu pemangkin untuk Farah terus berkarya secara maya yang dapat memberi manfaat kepada semua… Ini sebenarnya motivasi juga ni bagi Farah untuk tak patah semangat dan terus berblog ni… Walaupun tak tersenarai sebagai Top 4 Finalists for Parenting Category… Top 15 Nominees for Parenting Category tu pun dah satu anugerah yang besar bagi Farah dah tu… Serius! Buat semua sama ada terpilih atau tidak terpilih… tahniah diucapkan kepada anda juga dan sama-samalah kita menjadikan ini sebagai penyuntik semangat kita dan sama-sama kita sebagai blogger, sebagai influencer creating tomorrow’s positive influence.

*Perjalanan Bubblynotes.Com nampaknya masih panjang lagi dan In Shaa Allah akan diteruskan bukan kerana nama, populariti ataupun anugerah tetapi kerana minat! Winking smile. Semoga hati ini terus ikhlas… In Shaa Allah…Amin.

Post a Comment

7Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Wahhh tahniah kak sebab tercalon... Okay la tu, ena nampak semangat akk dalam penulisan dalam blog akk...

    ReplyDelete
  2. Tahniah sis sebab berjaya tercalon. Saya tumpang bangga dengan pencapaian sis.

    Terkini daripada Mommy Muhaimin, http://lynk.my/q4z9

    ReplyDelete
  3. Tahniah! Tercalon daripada ramai-ramai blogger menunjukkan Puan antara yang memberikan "influence" dalam dunia parenting blog.

    Kalau puan ikan bilis, saya ni lagilah..plankton agaknya 😂😂

    ReplyDelete
  4. dah tersenarai tu pun dah cukup cool hehe keep up the good work kak

    ReplyDelete
  5. tahniah farah... bila la blog ayu nak masuk kategori ditimpa perasaan.. haha

    ReplyDelete
  6. waaaa tahniah kak. tercalon. tapi kan, aiskrim tuh menggoda.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !