Mesra Kanak-Kanak! Ke Arah Rumah Yang Lebih Selamat & Sihat Dengan LERY GROUP

Farah Waheda Wahid
2
MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP

Phewww! Akhirnya… tenang rasa hidup dan lega rasa hati bila sudah mula menggunakan produk-produk keluaran LERY GROUP. Cukup-cukuplah rasanya hidup dengan berkitaran dengan produk harian yang mengandungi bahan kimia yang sememangnya kesan jangka panjang adalah bukan sesuatu yang bagus untuk kesihatan. Tak kira dewasa tak kira kanak-kanak. Nak-nak lagi kalau ada anak kecil di dalam isi rumah kan? Kesian pada anak oiii! Sick smile. Beria-ia kita ni sibuk-sibuk nak memastikan yang botol susu anak-anak kita semua adalah bebas BPA, tetapi hakikatnya? Hakikatnya di dalam masa yang sama kita tak sedar yang produk harian kita gunakan sebenarnya tidak lari dari bahan kimia. Contoh paling afdal yang boleh Farah berikan adalah, ubat nyamuk jenis semburan tu. Tak kiralah jenama apa sekali pun kan?

Farah masih ingat lagi, dahulu sebelum kenal dengan produk keluaran LERY GROUP, jenuhlah Farah bawa Iman Firash pusing-pusing naik kereta satu taman bila nenek dia nak sembur ubat nyamuk dalam rumah. Demi semata-mata tak nak dia terhidu ubat nyamuk yang disembur itu. Tapiii… sejauh mana keberkesanannya? Belum tentu lagi selepas beberapa ketika ubat nyamuk itu disembur, bahan kimia yang terkandung di dalam ubat nyamuk tersebut yang bebas bertebaran di udara dah hilang sepenuhnya kan?

Sesuatu yang perlu anda ambil tahu melalui petikan artikel yang dikeluarkan oleh laman berita pengguna pada 12 May 2010 iaitu Konsumer KINI melalui pautan artikel di SINI oleh Sam Wong dari Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia:

Hasil daripada kajian yang dilakukan oleh Sekolah Perubatan Mount Sinai, New York menunjukkan bahawa seseorang wanita yang terdedah kepada phenols, phthalates dan phytoestrogens akan mengalami masalah pembangunan baligh-nya. Ini memberikan risiko yang besar pada kesihatan mereka pada masa hadapan. Kajian ini juga mendapati bahawa tahap baligh wanita yang awal akan mendatangkan kesan-kesan sosial dan kesihatan. Di samping itu, ia akan menyebabkan penyakit yang serius pada golongan wanita, seperti penyakit diabetes dan kanser.

Phenols, phthalates dan phytoestrogens merupakan bahan kimia pengganggu endokrin, yang boleh mempengaruhi sistem endokrin dalam badan. Sistem endokrin merupakan suatu sistem yang mengawal perasaan, pertumbuhan dan perkembangan seseorang, fungsi tisu dan metabolisme badan. Selain itu, ia juga berfungsi untuk mengawal seksual dan proses reproduksi. Ketiga-tiga bahan kimia ini boleh didapati dalam produk kegunaan seharian pengguna, sebagai contoh, di dalam pewarna kuku untuk menambahkan daya ketahanan, manakala kewujudannya dalam kosmetik, minyak wangi, losen dan syampu bagi menimbulkan keharuman.

Sementara itu dari artikel Dr. Zubaidi pula di SINI ada menyebut yang para doktor sibuk mencari “apakah bakteria dan virus” yang menjadi punca penyakit bayi di wad, hingga terlupa akan punca penyakit  sebenarnyanya adalah pencemaran kimia yang berbahaya. Lalu akhirnya, bayi itu dihantar pulang ke rumah dan dilabelkan sebagai “anak awak tidak mengalami sakit apa-apa”. Mungkin juga perlu dirawat oleh bomoh. Surprised smile.

Sebab tulah Farah bersungguh-sungguh mencari produk harian bebas kimia  yang boleh digunakan. Memang banyak produk-produk yang claim mereka bebas kimia, akan tetapi yang benar-benar berkualiti dan diyakini itu… Farah tetap sangat teliti dan berwaspada di dalam pencarian Farah agar tidak tersalah pilihan dan tidak mendapatkan hasil penggunaan yang diharapkan. Kemudiannya,  Farah dapat tahu mengenai produk-produk  yang dikeluarkan oleh pihak LERY GROUP. Untuk makluman anda, produk-produk keluaran LERY GROUP adalah berasaskan MINYAK PATI SERAI WANGI dan FORMULA yang dihasilkan adalah istimewa di mana TIADA BAHAN KIMIA, TIDAK KANDUNGAN DEET, TIADA KANDUNGAN ALKOHOL dan yang paling penting adalah SELAMAT UNTUK KANAK-KANAK. Bagi yang mungkin tidak tahu tentang serai wangi, ada sesuatu mengenai serai wangi yang mungkin anda tidak tahu dan perlu tahu:

Pointing upserai wangi adalah merupakan agen pembersih yang semulajadi untuk membunuh bakteria.
Pointing upserai wangi mampu mengatasi masalah bau yang kurang menyenangkan.
Pointing upserai wangi adalah merupakan agen anti fungus.
Pointing upserai wangi adalah merupakan agen penghalau serangga seperti lalat, cicak, semut, lipas, tikus, pepijat, agas-agas dan sebagainya.
Pointing upserai wangi merupakan agen penghalau nyamuk terutama aedes dan zika.
Pointing upserai wangi mampu menjadikan kulit menjadi lebih lembut dan lembab.

TIADA KANDUNGAN DEET? Menurut sumber dari Wikipedia di SINI (Wikipedia lah punnn… Farah bukannya pandai kimia sangat oiii… SPM setakat dapat yang ok-ok sahaja untuk mata pelajaran kimia…Ha ha ha… Open-mouthed smile)

N,N-Diethyl-meta-toluamide, also called DEET (/diːt/) or diethyltoluamide, is the most common active ingredient in insect repellents. It is a slightly yellow oil intended to be applied to the skin or to clothing, and provides protection against mosquitoes, ticks, fleas, chiggers, leeches, and many biting insects.

Effects on Health

As a precaution, manufactures advise that DEET products should not be used under clothing or on damaged skin, and that preparations be washed off after they are no longger needed or bertween applications. DEET can act as an irritant; in rare cases, it may cause severe epidermal reactions. Other symptom that can occur are breathing difficulty, burning eyes, headaches.

In the DEET Reregistration Eligibility Decision (RED) in 1998, the United States Environmental Protection Agency (EPA) reported 14 to 46 cases of potential DEET-associated seizures, including 4 deaths. The EPA states: "... it does appear that some cases are likely related to DEET toxicity," but observed that with 30% of the US population using DEET, the likely seizure rate is only about one per 100 million users.
The Pesticide Information Project of Cooperative Extension Offices of Cornell University states that "Everglades National Park employees having extensive DEET exposure were more likely to have insomnia, mood disturbances and impaired cognitive function than were lesser exposed co-workers".
 
When used as directed, products containing between 10% and 30% DEET have been found by the American Academy of Pediatrics to be safe to use on children, as well as adults, but recommends that DEET not be used on infants less than two months old.
 
Citing human health reasons, Health Canada barred the sale of insect repellents for human use that contained more than 30% DEET in a 2002 re-evaluation. The agency recommended that DEET-based products be used on children between the ages of 2 and 12 only if the concentration of DEET is 10% or less and that repellents be applied no more than 3 times a day, children under 2 should not receive more than 1 application of repellent in a day and DEET-based products of any concentration should not be used on infants under 6 months. Some experts recommend against applying DEET and sunscreen simultaneously since that would increase DEET penetration; Canadian researcher, Xiaochen Gu, a professor at the University of Manitoba’s faculty of Pharmacy who led a study about mosquitos, advises that DEET should be applied 30 or more minutes later. Gu also recommends DEET sprays instead of lotions which are rubbed into the skin "forcing molecules into the skin".
DEET is commonly used in combination with insecticides and can strengthen the toxicity of carbamate insecticides, which are also acetylcholinesterase inhibitors. These findings indicate that DEET has neurological effects on insects in addition to known olfactory effects, and that its toxicity is strengthened in combination with other insecticides.
 

Detection in Body Fluids

DEET may be quantitated in blood, plasma or urine by gas or liquid chromatography-mass spectrometry to confirm a diagnosis of poisoning in hospitalized patients or to provide evidence in a medicolegal death investigation. Blood or plasma DEET concentrations are expected to be in a range of 0.3-3.0 mg/L during the first 8 hours after dermal application in persons using the chemical appropriately, >6 mg/L in intoxicated patients and >100 mg/L in victims of acute intentional oral overdose.
 
Produk yang bagus, produk yang baik, produk yang memberikan manfaat, takkanlah Farah nak simpan sorang-sorang jer! Haruslah kongsi dengan anda kan? Ok, mungkin entri ini agak panjang lebar intipatinya, tetapi bagi Farah sekiranya anda benar-benar concern tentang bahan kimia dan juga kesan jangka panjang kepada kesihatan anda dan orang-orang tersayang, rasanya tidak rugi jika anda dapat meluangkan sedikit masa untuk membaca satu-persatu maklumat mengenai produk-produk keluaran LERY GROUP yang Farah telah gunakan pada masa kini.
 

2 in 1 Multipurpose Cleaner – 1 Liter : RM 16.90, 500ml (Semburan): RM9.00 & 10 Liter: RM169.00

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 3

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 5

Fungsi:
  • 80% agen penghalau serangga seperti lipas, semut, cicak, lalat, lipan, tikus dan sebagainya.
  • Dapat mengurangkan bau hapak pada sofa, karpet, tilam dan bantal.
  • Dapat membunuh pepijat pada tilam, bantal, sofa dan karpet.
  • Dapat membersihkan sebarang permukaan seperti lantai, kabinet, meja dan sebagainya.
  • Dapat menghilangkan kotoran degil seperti kotoran yang bergetah dan gris.
  • Dapat menghilangakan kotoran degil pada pakaian.

Cara Penggunaan:
  • Hanya perlu campurkan 2 penutup sukatan 2 in 1 Multipurpose Cleaner dengan setengah air baldi (bagi 1 botol 1 liter atau 10 liter) dan mop.
  • Untuk masalah serangga serius, para pelanggan perlu mengemop sebanyak 2 kali sehari untuk 3 hari berturut-turut.
  • Untuk tujuan mencuci lantai, tandas dan sebagainya, hanya semburkan sedikit mengikut anggaran masing-masing, kemudian sental dan bilas.
  • Untuk tujuan mengelap sebarang permukaan seperti meja, cermin, tingkap dan sebagainya, hanya semburkan 2 in 1 Multipurpose Cleaner dan lap. Tidak perlu bilas sebagainya, hanya semburkan 2 in 1 Multipurpose Cleaner dan biarkan. Semburan perlu dilakukan 2 kali setiap hari untuk 3 hari berturut-turut.

Insect Repellent – 55 ml : RM 7.90, 1 liter: RM 30.00, 500ml: RM 15.00 & 10 Liter : RM300.00

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 6

Fungsi:
  • 100% bertindak sebagai agen penghalau serangga dan tikus (terutama masalah serangga yang serius)
  • Bertindak sebagai pengganti kepada AEROSOL yang TIDAK merbahaya kepada kanak-kanak.
  • Bertindak sebagai 100% agen untuk mencegah dan menghilangkan bau bilik yang hapak.
  • Bertindak sebagai aromaterapi yang berfungsi melegakan tekanan emosi dan membunuh bakteria di dalam udara.
  • Bertindak sebagai penghalau semut dan serangga yang lain pada tumbuh-tumbuhan .
  • 100% dapat membunuh anai-anai.

Cara Penggunaan:
  • Hanya semburkan Insect Repellent pada bahagian yang diinginkan. TIDAK PERLU dilap.
  • Untuk masalah serangga yang serius semburkan 2 kali setiap hari untuk 3 hari berturut-turut.
  • Untuk masalah bilik yang berbau hapak, campurkan Insect Repellent dengan sedikit air (mengikut anggaran masing-masing dan keluasan bilik) ke dalam mesin aromaterapi dan pasangkan untuk setiap 1/2 jam (mengikut tahap masalah bau hapak tersebut).
  • Untuk mengelakkan dari serangga pada tumbuh-tumbuhan, hanya semburkan Insect Repellent pada tumbuh-tumbuhan dan biarkan.

Citronella Shower Gel Anti Aedes & Zika 500ml : RM 16.90

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 2

Fungsi:
  • Bertindak sebagai gel mandian yang mencegah dari terkena gigitan nyamuk Aedes dan Zika.
  • Melembutkan kulit.
  • Menyegarkan badan.
  • Air bilasan mandian yang mengalir ke saluran paip dapat menghalau serangga-serangga yang berada di dalamnya seperti lipan, cacing halus dan semut.
  • Mengharumkan bilik mandi.
  • Dapat membunuh bakteria pada kulit.
  • Dapat dijadikan sebagai losyen bagi mencegah gigitan nyamuk terutama apabila menyertai aktiviti perkhemahan dan merentas desa.

Cara Penggunaan:
  • Letakkan sedikit Citronella Shower Gel Anti Aedes dan Zika pada tapak tangan dan campurkan sedikit air dan lumurkan pada badan serta bilas.
  • Bagi penggunaan losyen, hanya lumurkan sedikit pada lengan dan kaki atau leher sebelum memulakan aktiviti perkhemahan dan merentas desa.

Moisturizing Hand Wash : RM 15.90

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 4

Fungsi:
  • Dapat membunuh bakteria pada tangan.
  • Dapat melembutkan tangan.
  • Air bilasan tangan yang mengalir ke dalam saluran paip dapat membunuh serangga di dalamnya.

Cara Penggunaan:
  • Letakkan sedikit cecair pencuci tangan pada tapak tangan, gosok dan bilas.

Kombo Kembara (Citronella Shower Gel Anti Aedes & Zika 100ml, Moisturizing Hand Wash 100 ml dan Insect Repellent 55ml): RM 29.00

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 8

Harga yang ditawarkan pun tidaklah semahal mana pun kan? Memang harga mampu milik punn! Berbanding dengan all the goodness and benefits yang diberikan, memang Farah rasa tak rugi melaburkan Ringgit Malaysia kepada produk-produk keluaran LERY GROUP ini. Farah rasa lega sebab dengan adanya produk-produk keluaran LERY GROUP yang MESRA KANAK-KANAK, Farah semakin hampir kepada objektif mewujudkan suasana persekitaran rumah yang lebih selamat dan juga sihat! Smile.

Pointing upHaaaa… pasti ada yang bertanyakan? Di mana nak dapatkan produk-produk keluaran LERY GROUP ni? Tak perlu susah-payah hi and low mencari di sana sini… Jalan yang paling mudah, anda boleh dapatkan di Lazada Malaysia!

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 9

Walaupun produk-produk keluaran LERY GROUP baru sahaja tiga(3) bulan berada di pasaran, tetapi produk-produk mereka telah menerima sambutan yang amat menggalakkan daripada pihak-pihak korporat dan juga individu perseorangan. Antara pelanggan-pelanggan korporat mereka adalah Hotel Royale Chulan Kuala Lumpur, Hotel Cyberview Resort & Spa Cyberjaya, Kelab Golf Saujana Subang, Hotel Le Meridien Kuala Lumpur, Hotel Pam Inn Ampang, Nasi Kandar Kajang Bangi, Tadika Adeela Melawati, Perbadangan Usahawan Nasional Berhad dan banyak lagi.

Pada masa kini, produk-produk keluaran LERY GROUP dipasarkan kepada individu perseorangan melalui laman Facebook LERY GROUP, laman sesawang Lazada Malaysia sepertimana yang Farah kongsikan tadi dan juga melalui laman Instagram LERY GROUP. Dannn di beberapa pasar mini terpilih seperti GJ Mart di AU2 Keramat, Pasaraya As Syakirin Melawati dan Suri Halal Mart, Ukay Perdana. Manakala, pada awal tahun 2017 nanti, produk-produk LERY GROUP bakal dipasarkan di pasaran runcit melalui rangkain hypermarket di Malaysia.

Bagi pengguna-pengguna yang telahpun menjadi pelanggan setia LERY GROUP, ada sedikit pesanan daripada CEO dan juga Co-Founder LERY GROUP, Pn. Yantie Ismail kepada anda:

MESRA KANAK-KANAK! KE ARAH RUMAH YANG LEBIH SELAMAT & SIHAT DENGAN LERY GROUP 7

UNTUK MAKLUMAT DAN INFORMASI LANJUT:

LERY GROUP SDN. BHD.
SC-SG-24, JALAN UP1/1D
SPRING VILLA , UKAY PERDANA
68000 AMPANG, SELANGOR DARUL EHSAN

MALAYSIA.

HOTLINE:
+6016 644 9105

CUSTOMER CARE HOTLINE:
+6019 296 9756

LERY GROUP BANNER











Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !