CETAK BAJU EKSPRESS Telah Berjaya Mencuri Hati Firash…

Farah Waheda Wahid
2
CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH

Semuanya berlaku secara spontan pada hari Sabtu malam minggu yang baru sahaja berlalu. Sedang-sedang Farah skrol timeline di laman Facebook, Farah secara kebetulan terserempak dengan status yang telah dimuatnaik oleh seorang blogger yang tidak asing lagi iaitu Maria Firdz. Status tersebut menyatakan mengenai perkhidmatan mencetak baju berbentuk t-shirt untuk kanak-kanak yang disediakan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Memang kelihatan sangat menarik dan secara tiba-tiba hati ini mendapat hidayah… He he he… Winking smile  serta diterangkan jalan untuk menghasilkan artwork yang tajuknya adalah Iman Firash. Artwork? Ya, artwork untuk pencetakkan t-shirt untuk Iman Firash.

Tidak dinafikan agak teruja kerana selama ini belum pernah lagi Farah melakukan sebarang customized t-shirt printing untuk Iman Firash. Bila lihat status Maria tersebut, terus Farah sapa dia di dalam perbualan di Facebook Messenger, yang mana seterusnya terus beralih arah kepada komunikasi melalui What’s App. Status yang telah dimuatnaik Maria Firdz tersebut, lengkap dengan gambar hasil t-shirt yang telah dihasilkan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Antara hasil kerja yang dikongsikan oleh Maria adalah seperti yang Farah paparkan di bawah ini:

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 11

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 10

Ini Farah pinjam gambar-gambar CETAK BAJU EKSPRESS tau? Dan dari apa yang dapat anda lihat, ianya adalah merupakan baju-baju t-shirt yang telahpun siap dihasilkan. Apa lagi kannn? Terus Farah berhubung dengan Maria melalui perbualan maya di Facebook Messenger dan minta sebut harga termasuk dengan prosedur tempahan serta penghasilan customized t-shirt printing yang disediakan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Malam tu minta sebut harga, malam tu juga Farah secara spontan telah menghasilkan artwork ringkas seperti gambar di bawah yang telah diberikan kepada pihak CETAK BAJU EKSPRESS bagi tujuan penghasilan t-shirt untuk Iman Firash.

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 2

Asal artwork yang telah Farah hasilkan adalah sememangnya kosong sebegini. Cuma yang ada dalam gambaran kotak pemikiran Farah adalah warna t-shirt yang menjadi pilihan adalah warna putih. Tu jer yang Farah nampak. He he he… Open-mouthed smileArtwork ini adalah sepenuhnya dihasilkan melalui telefon pintar sahaja. Tidak menggunakan komputer pun. Secara spontan noksss! Sambil-sambil layan rancangan televisyen, sambil-sambil tu sebelah tangan mengerjakan artwork yang di atas ini. Kejap jer, tak sampai 8 minit pun Farah kerja artwork tu. Siap terus jer hantar pada pihak CETAK BAJU EKSPRESS.

Pihak CETAK BAJU EKSPRESS bukan buta-buta terima artwork pelanggan macam tu jer tau? Apa pelanggan bagi, nahhh, siapkan dan nahhh hantar bila dah siap. Sebaliknya, mereka turut mampu memberikan cadangan untuk penambahbaikan artwork yang dihasilkan oleh para pelanggan mereka. Contohnya, macam gambar Iman Firash yang Farah telah hasilkan di atas, kepalanya memang terpotong sebegitu, makanya pihak CETAK BAJU EKSPRESS telah memberikan cadangan untuk penambahbaikan artwork sebelum meneruskan proses pencetakkan t-shirt yang ditempah oleh para pelanggan. Di dalam kes Farah ini, he he he… telah dicadangkan agar tambah frame supaya nampak lebih semulajadi berbanding kepala yang terpotong sedikit itu. Pihak CETAK BAJU EKSPRESS hanya akan mengubahsuai artwork dari pelanggan setelah dipersetujui oleh pelanggan. Mereka tidak pandai-pandai sendiri ubah artwork pelanggan. Mereka menghormati pelanggan-pelanggan mereka dengan seadanya.

Setelah diubahsuai, inilah hasilnya:

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 3

Farah suka! Nampak berwarna-warni macam tu… Dan nampak keceriaan artwork itu sebagaimana bakal tuan t-shirt yang bakal dicetak itu ceria. He he he… Tak susah pun, tak perlu nak pakai Adobe Illustrator ke? Adobe Photoshop ke? Buka komputer segala bagai untuk menghasilkan artwork untuk dihantar kepada pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Pakai aplikasi dalam telefon pintar pun boleh! Memang proses perbincangan sebut harga dan artwork ini, Alhamdulillah dipermudahkan. Tak susah nak berurusan dengan pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Mudah, cepat dan tangkas. Bila dah setuju, duduk diam-diamlah kan? Hari pun dah larut malam, tidur jerlah pun, kalau tak tidur, he he he, draf ajerlah entri di blog buat-buat layan mata yang tak mengantuk lagi…

Ingatkan dalam 2-3 hari ke baru t-shirt Iman Firash siap dicetak dan dihasilkan. Wahhh, cekapnya…memang betul-betul ekspres ni…sesuai dengan nama CETAK BAJU EKSPRESS ok? Malam semalam ko bincang tentang sebut harga dan artwork segala bagai, lelap dan lena di alam lautan mimpi. Esok pagi, bangun-bangun dari tidur jer, pihak CETAK BAJU EKSPRESS maklumkan yang t-shirt Iman Firash telah siap dihasilkan dan mereka sedang menguruskan urusan pengeposan customized t-shirt Iman Firash.

Tup-tup-tup, memang ekspres! Semalam Farah dah terima dah baju t-shirt Iman Firash tersebut…Ni nak tunjuk ni, ni nak tunjuk ni… Agagagaga…. Laughing out loud… Lihatlah dunia… #ehhh…sila lihat gambar t-shirt yang telahpun selamat sampai ke tangan Farah semalam…

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 4

Tak sempat sampai rumah, masa tu juga dengan penuh teruja sibuk buka bungkusan yang dihantar oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Mak aiii… Memang cantik! Memang berkualiti hasil t-shirt yang dilakukan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS ni! Kemas!

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 5

Mungkin ada yang tertanya-tanya bagaimana pula dari segi material kain t-shirt yang digunakan. Apa yang boleh Farah beritahu, sememangnya material yang digunakan adalah material yang berkualiti di mana, melalui apa yang Farah belek, ianya tidak panas. Lagilah gembira, memang Farah mementingkan keselesaan Iman Firash ke atas setiap pakaian yang dia pakai. Jika membeli-belah pakaian dia ke? Pakaian Farah ke? Farah memang agak particular and details mengenai material yang digunakan. Panas ke? Tak panas ke? Kualiti ke? Tak berkualiti ke? Farah tak kisah berapa pun harga sesuatu pakaian itu dijual tetapi apa yang penting adalah kualiti material. Apa ada pada jenama mahal kalau kualiti zero kan? Betul tak? Bagi Farah, biar tak ada jenama, tetapi tahan lama dan berkualiti.

Farah yang teruja dulu ya? He he he… Balik jer dari pejabat, bila Farah buka pintu rumah, seperti biasa Iman Firash akan sambut Mommy. Bukan sambut kosong tau… Sambut ada makna ok? Dia akan lihat apa yang Mommy ada bawa balik dari pejabat… Ha ha ha… Open-mouthed smile… Dia ingat Mommy dia pergi jalan-jalan agaknya…Setiap hari mesti ada expectation. Tapi dia tak adalah tantrum guling-guling kalau Farah tak bawa apa-apa. Tak ada, tak ada lah, tak mengapa. Tapi kalau ada dia orang yang paling gembira di dunia pada waktu dan ketika itu. Muahahaha…. Semalam? Farah pun hulurkan dia bungkusan yang telah dihantar oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS. Berikut adalah reaksi si anak kecil apabila melihat wajah sendiri terpampang di baju sendiri.

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 7

Perkataan pertama yang terkeluar dari mulut dia adalah… “Ohhh wowww! Mommy? Yash…Mommy”…Dia mengatakan yang ada di t-shirt itu adalah dia… Bangga seketika dia dan kembang setaman dia. Atuk dan nenek nak tengok, tetapi dia tak kasi, dia peluk ketat-ketat t-shirt dia tu. Lama juga dia berkeadaan sedemikian. Selepas tu, secara tiba-tiba dia minta Farah bukakan baju dia dan sarungkan t-shirt baru dia. Amboiii, tak sempat tunggu esok lusa dan baju dibasuh dulu. Masa tu juga dia nak pakai. Layankan ajer… Ahaksss… Tak apalah, sambil-sambil tu bolehlah Mommy ambil gambar dia untuk dimuatnaik bersama di dalam entri ini kan?

CETAK BAJU EKSPRES TELAH BERJAYA MENCURI HATI FIRASH 8

Orang senang hati dan gembira. Kemain lagi. Dapat t-shirt baru dengan pakej plastik letup-letup untuk dia buat main. Entah…Dia memang suka main plastik letup-letup tu. Asal jumpa jer, memang leka dia dengan plastik letup-letup tu.

{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"6BD76114-7EFA-49D7-9705-FA2C12B191C8_1477926694978","width":960,"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":0,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"source":"editor","origin":"gallery","height":1280,"subsource":"done_button","total_editor_time":21,"brushes_used":0}

Dia pun nampak selesa jer memakai t-shirt tu. Kesimpulan, tidur malam semalam tidur dengan baju baru. He he he…. Perkhidmatan dan kualiti servis serta produk yang disediakan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS, Farah beri rating 10 bintang. Bukan sebab kenal, tetapi disebabkan sememangnya tip top. Farah sangat-sangat mengesyorkan serta menyarankan anda untuk berurusan dengan pihak CETAK BAJU EKSPRESS sekiranya anda ada berhajat untuk menghasilkan customized t-shirt printing dengan harga yang berbaloi-baloi dan juga kualiti yang sangat awesome! Oh lupa pula, untuk t-shirt Iman Firash ni, harga yang Farah bayar adalah RM 28.00 termasuk dengan yuran pos sekali. Smile. Murah kan?

Bukan setakat customized t-shirt printing sahaja yer kawan-kawan…Sebenarnya ada banyak lagi perkhidmatan yang disediakan oleh pihak CETAK BAJU EKSPRESS.

UNTUK MAKLUMAT LANJUT:




E-MEL:

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Alhamdulillah..yeyyyy..memang cantik..dan yg paling penting selesa.

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak farah atas review nya...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !