Firashhh... Tolong Berhenti Perasan? Boleh Tak?

Farah Waheda Wahid
0

Anakkk... Owhhh... Anak... "Yeddd car Mommy!... Mommy? Yeddd car! Yeddd!" - Red car Mommy!...Mommy? Red car! Red!"... Kesinambungan dari entri Boom! Boom! Pow! sebelum ini... Keterujaan si anak kecil ini masih belum habis lagi! Lagak gayanya sungguh menyangkakan yang kereta putih telah digantikan dengan kereta merah. Ahaksss! Dia benar-benar sangkakan kereta putih sudah gone for good! And his new ride gonna be in red! 

Aduyaiii... Firashhh... Tolong berhenti perasan? Boleh tak? Ini bukan kereta Mommy nakkk... Ini kereta sewa jer nak... Esok lusa kalau kereta kita dah siap dibaiki, kita naik kereta kita semula. Kereta ni kita kena pulang pada penyewa. In Shaa Allah, kejap jer ni. Sungguh dia teruja. Tapi tak sempat nak bawa dia naik lagi kelmarin... Semalam, baru sempat bawa dia ambil angin malam seketika. Suka sungguh dia! 

Erkkk! Takkan nak demand kereta baru kot? Mommy tak mampu lagi Ash... Kita guna jer apa yang ada ni yer? Kita jaga elok-elok dan baik-baik kenderaan kita yang telah langsai dibayar hampir setahun yang lepas. Fokus Mommy sekarang adalah melangsaikan apa yang masih tertinggal dan juga fokus di dalam keperluan pendidikan Firash. In Shaa Allah, jika ada rezeki atau rezeki terpijak ke? Kalau Allah dah kata jadi maka jadilah ia. Tapi kalau tidak, belum sampai rezeki kita lagi. Bersabarlah. 

Esok, kita pusing-pusing lagi yer? Bagi Firash enjoy naik kereta puas-puas yer? Alhamdulillah, rezeki kereta sewa yang telah disewakan oleh pihak yang melanggar kereta Farah tempoh hari dapat merasa memandu kereta yang baru untuk selama beberapa hari ni. Memang syoklah juga kan dapat memandu brand new car kan? Hik hik hik... 

Esok lusa bila kereta dah siap kena pulangkan juga yer tak kereta sewa ni. Harapnya tidak timbul rasa kekecewaan di hati anak kecil yang sungguh sedang teruja mengandaikan Mommy beli kereta baru... Wakakaka... 

Nan hado nak oiii... Belum rezeki kita lagi... 

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !