Colour Sorting Game...

Farah Waheda Wahid
6


Terlebih dahulu... Sebelum apa-apa, kredit kepada sumber di SINI sebab dah beri Farah idea ini untuk dilakukan bersama-sama Firash. Memang menarik! Sebagai ibu kepada seorang anak yang sedang membesar, Farah memang tidak putus-putus mencari aktiviti keilmuan dan menjana minda yang boleh dilakukan bersama-sama Ash. Menikmati setiap saat proses pembelajaran dan tumbesaran Ash katanya. Nanti bila dah sekolah, lain pula caranya kan? In Shaa Allah... Lain peringkat usia, lainlah pendedahannya... Memang nampak seperti banyak kerja, leceh dan remeh... Tapiii percayalah, jika anda so into parenting... Anda akan melakukan apa sahaja dengan sepenuh keterbukaan hati dan kegembiraan. 

Wahhh, nampaknya sumber yang Farah rujuk ni memberikan satu idea dan satu aktiviti baru yang mana Farah pun sukalah nak berkongsi dengan anda semua. :-). Bolehlah ibu-ibu, bapa-bapa di luar sana melakukan aktiviti ini juga bersama anak-anak kecil anda. Kita asah minda mereka secara santai dan bermain sambil belajar. Bantulah setakat mana yang kita boleh bantu di dalam perkembangan semasa mereka kannn? 

Caranya tidaklah begitu susah. Lihat gambar secara automatik anda akan dapat memikirkan apa yang diperlukan dan bagaimana untuk membuatnya. Cuma yang diperlukan usaha serta kerajinan anda. Kui kui kui... 




Menarik dan tidak sesusah mana pun... Terfikir nak buat dan rasanya tak ada masalah untuk buat. Ruang waktu boleh dicari. Sekurang-kurangnya masa Ash terisi dengan sesuatu dan bolehlah dia menajamkan lagi minda serta kefahaman. :-). Jom kita sama-sama cuba? 

Terima kasih pada tuan blog yang Farah rujuk tu kerana memberi idea bernas sebegini yang Farah belum lagi terfikir. ;-). Owhhh kalau malas nak buat bean bag tu boleh jer guna bola berwarna warni tu... Tak ada masalah asalkan mencapai objektif asal... 

Post a Comment

6Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. woww.. menarik.. macam nak cuba buat untuk anak sedoro je ni.. heee

    ReplyDelete
  2. Wah..menarik nih..Bolek buat utk Ammar & che mek..huhu

    ReplyDelete
  3. Assalam... menarik sgt ini untuk memulakan proses pembelajaran anak2

    ReplyDelete
  4. Menarik sangat! Memang anak pun teruja :D

    ReplyDelete
  5. menarik ni :) tapi selain ruang waktu, ruang rumah pun nak kena amik kira sebab rumah tak sebesar mane ni :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !