MAMOM MilkBooster : Susu Melimpah-Limpah, Stok Bertambah-tambah!!!

Farah Waheda Wahid
3

Lobak putih, bayam, sawi, barli, durian, anggur hitam, oat, Horlicks, keju semua dah makan atau minum. Teknik “powerpumping” pun sudah dilakukan. Akan tetapi “supply” susu ibu masih lagi tidak menunjukkan tanda-tanda peningkatan. Niat di hati nak menyusukan anak sehingga cecah usia 2 tahun dan di dalam Al-Quran pun ada tertulis tentang susu ibu. 

“Para ibu hendaklah menyusukan anak-anak selama 2 tahun penuh, iaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan itu” – Surah Al-Baqarah, Ayat 233.

Bila “supply” susu tidak memenuhi “demand”…mulalah ibu-ibu yang menyusukan anak melalui penyusuan susu ibu terasa rungsing tentang “supply” susu yang tidak memberangsangkan itu, seterusnya membawa kepada tekanan kepada ibu-ibu yang berkenaan. Bermula dengan tekanan, diikuti dengan kemungkinan untuk berasa rendah diri kerana tidak mampu untuk menyusukan anak sendiri dengan susu ibu berbanding ibu-ibu lain di sekeliling, kerana susu ibu tidak melimpah-ruah pengeluarannya seperti ibu-ibu lain di sekeliling. Tambah-tambah lagi bila mengenangkan tentang “BreastfeedingBullies”, bertambahlah gundah-gulana di hati.

Khas buat bakal-bakal ibu (sebagai persiapan sekiranya nanti anda berada di dalam situasi ini – sekurang-kurangnya dah tahu apa yang anda boleh ikhtiarkan kannn???), ibu-ibu yang baru melahirkan dan juga ibu-ibu yang sedang menyusukan anak-anak kecil anda melalui penyusuan ibu… SILA BACA ENTRI INI SEHINGGA HABIS UNTUK MEMBANTU ANDA MENYELESAIKAN MASALAH YANG SEDANG ATAU MUNGKIN ANDA HADAPI!!!

Penggalak susu atau “MilkBooster”, “trend” semasa dan cara paling mudah untuk membantu ibu-ibu yang menghadapi masalah “supply” susu ibu. Ada orang kata tak perlulah ambil penggalak susu ataupun “MilkBooster”. Jika tidak faham tentang “demand” dan “supply” pun tak guna juga. Katanyaaaa… Ada orang memang tidak perlukan penggalak susu atau “MilkBooster”. Semulajadinya susu ibu sedia banyak, melimpah-ruah ditambah lagi memang si ibu itu rajin mengepam dan memberikan susu pada bayi dengan berjadual dan tidak mengelat. Tahu mengenai “demand” dan “supply” dengan sewajarnya. Maka, ibu kategori ini mungkin tidak memerlukan sebarang penggalak susu atau “MilkBooster” punnn.

Tapi apa pula jadi dengan ibu-ibu yang ada masalah dengan pengeluaran susu masing-masing? Ibu kategori ini ada ramai di kalangan mereka yang sememangnya mengamalkan pemakanan seimbang, tahu dan faham tentang “demand” dan “supply”, malah sangat rajin dan tidak pernah “skip” masa “pumping” dan sebagainya, tetapi ditakdikan susu ibu masih lagi tidak seperti yang diharapkan dan diingini. ANDA PERLUKAN BANTUAN!!!

Disebabkan, kawan rapat kakak sendiri yang menyusukan anak beliau melalui penyusuan susu ibu dan mengalami masalah ini telahpun mencuba. Kini, tibalah masanya kakak ni nak berkongsi dengan pembaca di Bubblynotes.Com tentang satu produk untuk susu ibu yang berada di pasaran yang bagus dan patut diberi peluang oleh diri-diri ibu-ibu yang bermasalah dengan jumlah pengeluaran susu ibu anda sebagai ikhtiar. Kita berikhtiar kan? Dan perkara yang baik seharusnya dikongsikan bersama, manalah tahu jika kalau-kalau ada di antara pembaca Bubblynotes.Com ini yang sedang mengalami masalah ini dan sedang mencari jalan penyelesai setelah segala usaha lain tidak berhasil?

Yang mungkin dapat membantu anda adalah MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS!!! Dengan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS inilah, sekarang ni, kawan kakak tu dah mampu tersenyum dan tidak lagi berjumpa kakak dengan muka “stress” dan “down”. Alhamdulillah… Berkesan pada dia… Sedikit pengenalan tentang MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS untuk informasi:


Kandungan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS
  • Habbatussauda
  • Alfalfa
  • Madu Lebah
  • Kurma
  • Gam Akasia
  • Serbuk Kacang Soya
  • Bawang Putih
  • Kismis
  • Spirulina
  • Halba
  • Susu Kambing

Salah satu bahan yang terdapat dalam MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS adalah Habbatussauda. Menurut Ibnu Qayyim dari catatan buku “Medicine of the Prophet” – Habbatussauda berupaya menambah susu badan wanita.


Apa yang menyakinkan kakak tentang MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS dan membuatkan kakak bersungguh-sungguh berkongsi dengan anda semua tentang produk ini sebenarnya bukan semata-mata disebabkan oleh kawan rapat kakak tu dah gunakan produk ini sahaja. Biasalah… Kakak ni kan rajin buat “research”, dan dari testimoni yang kakak baca, rata-rata ibu-ibu yang telahpun mengkonsumsi MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS menyatakan testimony yang hampir serupa. Dikatakan kelebihan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS adalah seperti:
  • Menggalakkan pengeluaran susu ibu (melimpah-limpah).
  • Memekatkan dan menambahkan khasiat susu ibu.
  • Berkesan seawall 2 hari (berdasarkan majority testimony pengguna)
  • Mengandungi makan sunnah seperti Habbatussauda.
  • Memudahkan, hanya kunyah sahaja, tidak perlu bersusah-payah untuk membancuh.
  • Berperisa Vanilla yang sangat sedap!!! (Tiba-tiba diri sendiri terasa nak merasa juga… #ehhh…Ha ha ha…)

Bila bercerita atau menyentuh tentang testimoni ni kannn… Farah lihat, ada ibu yang terpaksa beli peti sejuk baru ko… Sebabnya? Sebab stok susu dah mula melimpah-ruah sampai tak cukup-cukup tempat nak menyimpan. Alhamdulillah… Allah murahkan lagi rezeki yer tak?

Testimoni dari pengguna MAMOM MilkBooster Herbaworks
Tak cukup dengan tu? Apa yang dipaparkan di bawah adalah di antara ribuan testimoni MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS yang telah diberikan oleh para pengguna.







 Untuk pengetahuan anda, blogger terkenal iaitu Irine Nadia juga telah mencuba mengamalkan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS ini dan beliau juga adalah di antara salah seorang pengguna yang telahpun memberikan maklumbalas yang positif ke atas produk MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS.


MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS mempunyai sijil HALAL JAKIM dan juga kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Makanya, bakal-bakal ibu, ibu-ibu tidak perlu risau. Produk ini juga kini telah mula dieksport ke luar negara!!!

Sijil HALAL MAMOM MilkBooster Herbaworks

Surat Rasmi Semakan Label MAMOM MilkBooster Herbaworks
Surat Pengkelasan Produk MAMOM MilkBooster Herbaworks oleh Kementerian Kesihatan Malaysia

 Kalau anda risau susu semakin kurang ataupun susu sememangnya kurang tetapi berniat ingin menyusukan anak anda melalui penyusuan susu ibu secara eksklusif, anda adalah disarankan untuk mendapatkan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS. Jika ditanya secara peribadi, atas pengalaman kawan rapat Farah sendiri dan juga atas testimoni-testimoni yang telah diberikan, Farah betul-betul merekomendasikan MAMOM MILKBOOSTER HERBAWORKS ini kepada anda. Ramai yang dah cuba dan ramai yang dah ulang tempahan… disebabkan produk ini sememangnya sebetul-betulnya membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu! In Shaa Allah, segalanya dengan izin Allah SWT. Amin.

Untuk lihat lebih banyak testimoni positif, jom “follow” Laman Instagram ini:



ataupun boleh lakukan tempahan secara terus melalui:

Whatsapp 019 372 1966

Kalau ingin tengok lebih banyakkk lagi testimoni atau masih lagi mempunyai rasa ragu-ragu, anda boleh "LIKE" .

Susu Melimpah-Limpah, Stok Bertambah-tambah…

#‎mamom‬ ‪#‎milkbooster‬  ‪#‎MamomAppreciateMOMS‬‪#‎MamomSupportBreastfeeding #MamomMilkBooster

Post a Comment

3Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. menarik ni... so far alhamdulilah.. susu masih bnyyk utk si tembam tu

    ReplyDelete
  2. wahhhh bagus info ni.. akak bole try ni.. Alhamdulilah masih susukan Zhafran..

    ReplyDelete
  3. mungkin suatu hari nanti nis perlukan produk ni :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !