AIA Time Capsule | Masanya Sudah Tiba Kembali...

Farah Waheda Wahid
8

Dia satu anugerah dari Allah SWT yang tidak ternilai dan tidak boleh diganti dengan apa-apa atau sesiapa pun. Dia pembakar semangat untuk Farah terus berusaha bersungguh-sungguh untuk terus melangkah dan mencari apa yang sepatutnya dicari. Dia permata, dia intan payung, dia pengarang jantung, dialah buah hati "and the best thing ever that happened in my life". Dia adalah Iman Firash Bin Husaini. Payah dan jerih diketepikan. Tiada masa untuk mengenang, yang penting dan yang Farah tahu, Farah harus terus bergerak demi kehidupan dia. 

Tolak hari ni, tinggal 6 hari lagi anak manja Mommy akan berusia 2 tahun. Waktu itu sememangnya pantas berlalu dan "there is no turning back except for the memories". Memori itulah yang sepatutnya menjadi indah. "Memories for life... What???", Ash dah 2 tahun dah? Mustahil lah kalau Farah kata Farah tak rindu saat dia baru lahir kannn??? 

Rutin ni bermula dari AIA dan Farah "buy the idea" untuk terus menulis sepucuk surat khas buat Ash pada setiap hari lahir Ash pada setiap tahun. Untuk cerita 2 surat yang pertama untuk Ash, Farah pernah berkongsi perkara ini di Bubblynotes.Com, melalui entri:


Surat pertama September 2014




Surat kedua November 2014

Isi kandungan surat yang pertama yang harus dihantar kepada pihak AIA telahpun Farah kongsikan dahulu tetapi isi surat hari lahir yang pertama adalah rahsia Farah yang tidak dipamerkan untuk tatapan umum. Isi surat hari lahir yang kedua dan seterusnya juga adalah sama konsepnya. Tidak dipamerkan untuk tatapan umum. Cukuplah sekadar menjadi rahsia Farah sahaja. :-) Dan bila tiba masanya, akan menjadi rahsia Farah dan juga Ash. 

Surat yang kedua ini, sama seperti tahun lepas akan ditulis tangan oleh Farah untuk Ash tepat jam 12.00 tengah malam pada 26 November 2015. Bila tiba masanya Ash untuk membaca surat ini, diharapkan ia akan mengeratkan lagi kasih sayang di antara kami berdua dan Ash tersenyum serta tahu perjalanan hidupnya melalui surat-surat yang ditulis pada setiap hari lahirnya... 

"Sweet" tak Mommy? Ahaksss... Mommy memang suka melakukan perkara yang "sweet - sweet"... Agagagagagagaga... 

Post a Comment

8Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Sweet nya.. Mesti terharu ash membaca surat tu bila dah besar nanti..

    ReplyDelete
  2. alahai sweet nyaaaa
    untung ash dpt mommy 'maneh2; ni hihihi

    ReplyDelete
  3. Sweetnya mommy ash ni..brtuah ash..x rasa da masuk 2 thn da umur ash..ari tu mcm msh baru lgi ash d lahirkn

    ReplyDelete
  4. Sweet sangat.... Sha teringin... teringin sangat.... tapi apakan daya... tak mampu..... berangan jela... semoga Ash semakin sayangkan mommy & sentiasa bertanggungjawab pada mommy bila dah besar nanti :)

    ReplyDelete
  5. menjadi memory indah untuk mummy dan Iman Firash..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah... Bestnya jadi Ash.. Hehe

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !