OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita - Manggis Moden Penuh Dengan Manfaat...

Farah Waheda Wahid
5

Buah manggis... Kulitnya hitam namun isinya manis yer tak??? Errr...sesekali ada juga yang masam kannn???  Farah bukanlah penggemar buah manggis dan boleh dikira dengan jari kot berapa kali seumur hidup di muka bumi Allah SWT ni Farah makan buah manggis...Ekekeke... Kebiasaannya di dalam budaya masyarakat Malaysia atau kebiasaan yang kita ketahui buah manggis dimakan sebegitu sahaja. Namun kini, dengan kemajuan bioteknologi dan lahirnya pakar-pakar di dalam bidang ini, sekarang ini buah manggis juga telah dihasilkan menjadi sejenis minuman yang penuh dengan kebaikan dan manfaat buat pengamalnya. Pernah dengar? Pernah baca? Pernah cuba? Tak pernah langsung? 

Dengan sukacitanya... Farah ingin memperkenalkan kepada anda... Jeng jeng jeng... 


OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita, manggis moden yang penuh dengan khasiat, kebaikan serta manfaat buat pengamalnya. OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita ialah minuman yang enak dengan formulasi keseluruhan buah manggis puri dan kulitnya sekali yang membuatkan ianya kaya dengan Xanthones. Minuman ini diperkaya dengan pelbagai khasiat baik untuk kesihatan anda. Sesuai dengan gelaran manggis sebagai "ratu buah", minuman ini penuh dengan "antioksidan" dan ditambah baik dengan campuran ekstrak epal, roselle, acai beri, anggur dan delima. 

Kenapa OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita???
  • Satu cawan kecil OSTANIA Mangosteen Amrita \ OSTANIA Manggis Amrita mampu mengembalikan tenaga anda dan menghilangkan dahaga.
  • Membantu pergerakan sistem penghadaman sekaligus mampu mengurangkan berat badan.
  • Tinggi dengan antioksidan dan membantu dalam peneutralan radikal-radikal bebas dalam badan (anti-kanser).
  • Membantu sistem pencernaan anda dengan Vitamin C dan juga meningkatkan sistem imun.
  • Mempunyai kelebihan anti-bakteria dan anti-fungi untuk melawan jangkitan kuman, fungi dan yis.
*Menurut kajian yang telah dijalankan, Xanthones mempunyai kesan yang sangat baik untuk organ dalaman manusia kerana kandungan antioksidan-nya tinggi.


OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita dengan nilai ORAC antioksidan 14186.98, tiada tambahan gula, tiada pewarna tambahan. 


Nilai antioksidan dalam makanan diukur dalam unit ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) oleh National Institute of Aging. Semakin tinggi nilai ORAC, semakin tinggi kandungan antioksidan untuk meneutralkan radikal bebas. OSTANIA mempunyai nilai ORAC yang sangat tinggi berdasarkan kajian dan telah disahkan oleh Universiti Kebangsaan Singapura.

Cara Minum???



Saranan penyajian 30 ml atau dicampur dengan air (nisbah 1:1). Simpan di peti sejuk selepas buka. Jumlah hidangan dengan satu botol (500 ml) OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita adalah 16 cawan kecil  dengan jangka hayat selama 24 bulan.

Sedikit mengenai Fakta Saintifik OSTANIA, Manggis (Garcinia Mangostana L.) mempunyai kandungan kelas Xanthones semulajadi yang terbanyak iaitu 43 kelas. Manggis merupakan tumbuhan yang mempunyai kandungan kelas. Xanthones terbanyak dalam kategori tumbuhan. Majoriti Xanthones terdapat pada kulit buah manggis. Xanthones adalah sejenis antioksidan yang berkuasa malah lebih berkesan daripada Vitamin C dan Vitamin E. Ramai doktor mengelar Xanthones sebagai "Super Antioxidants".

Penemuan Saintifik OSTANIA
Mempunyai banyak potensi terapeutik seperti anti alergi, anti radang, anti tuberculosis, anti tumor, membantu sistem pernafasan, sistem imunisasi, otot dan sendi dan juga kardiovaskular. 

Xanthones mempunyai aktiviti biologi yang tinggi dan lebih mengejutkan ialah ia masih belum digunakan dalam perubatan moden. Membantu melawan kanser adalah salah satu daripada khasiat baik Xanthones. Menurut kajian saintifik yang dilakukan di Jepun, Xanthones mampu mempengaruhi pertumbuhan awal tumor. Uniknya Xanthones juga mampu merendahkan paras LDL (kolestrol) dengan menghalang LDL dari teroksidasi dengan radikal bebas dan sekaligus menghalang pembentukan kolestrol di dinding salur darah arteri dan aterosklerosis.

Untuk jadi sihat, untuk mengawal kesihatan, untuk menurunkan berat badan anda boleh mendapatkan OSTANIA Mangosteen Amrita | OSTANIA Manggis Amrita dengan harga RM 49.90 sebotol sahaja dan jika anda membeli 3 botol anda dapat jimat 14% dengan harga RM 43.35 sebotol sahaja. Jika berminat untuk mencuba boleh klik di SINI

Untuk Maklumat Lanjut:




Post a Comment

5Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. http://faridaredbellas.blogspot.com/2015/06/free-movie-ticket-giveaway-by-redbellas.html

    JEMPUT JOIN SEGMEN SY :)

    ReplyDelete
  2. Homaiii.. gambar manggis tu sangat sexy.. hahaha..

    nampak sedap air tu.. banyak gak kebaikan.. thanks sharing this..

    ReplyDelete
  3. Best.. pekat sangat rasa manggis dia .. T_T

    ReplyDelete
  4. cantik packaging dia.Harga sanagt berpatutan berbanding produk yang di jual di pharmacy masa saya kerja dulu.Kajian jugak menyatakan produk yang mengandungi xantones nie anti-cancer iaitu mencegah kanser:)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !