Kadar Zakat Fitrah Setiap Negeri Di Malaysia 2015...

Farah Waheda Wahid
5
Sumber dari Google
Apabila Ramadhan menjelma dan Syawal "on it's way"... Seperti biasa, antara perkara yang Farah selalu ingat adalah tentang Zakat Fitrah... Walaupun, diri ini dan juga Ash dibayar oleh Abah Ash... Tetapi Farah tetap tidak pernah lupa tentang Zakat Fitrah ini... Cerita secara terperinci mengenai Zakat Fitrah pernah Farah kongsikan di dalam entri Farah yang terdahulu yang bertajuk:


Di dalam entri tersebut Farah ada mengupas sedikit tentang Apa Itu Zakat Fitrah?, Hukum Zakat Fitrah, Hikmah Diwajibkan Zakat Fitrah, Siapa Yang Wajib Bayar Zakat Fitrah?, Kalau Seseorang Itu Ada Banyak Tanggungan dan Tak Mampu Untuk Membayar Zakat untuk Kesemuanya Sekali?, Waktu Kena Bayar Zakat Fitrah? ... Jika ini informasi yang anda cari, cubalah luangkan masa untuk membaca entri tersebut dan In Shaa Allah, anda akan bertemu dengan jawapan yang dicari... 

Dan bagi tahun 2014 juga, Farah ada berkongsikan tentang kadar Zakat Fitrah di dalam entri Kadar Zakat Fitrah untuk Seluruh Negeri-Negeri Malaysia 2014!!! dan untuk tahun 2015 ini, sekali lagi Farah ingin berkongsi dengan anda semua tentang maklumat yang Farah perolehi dari SINI

Sumber dari SINI
Umat Islam dinasihatkan supaya memastikan mereka membayar Zakat Fitrah kepada Amil yang mempunyai kad kuasa dan resit bayaran yang dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Negeri. Sebaik-baiknya adalah menunaikan Zakat Fitrah di awal Ramadhan bagi membolehkan agihan kepada golongan yang layak disempurnakan sebelum menjelang Syawal atau Hari Raya Aidilfitri. 

Nota: (*) kategori kadar bayaran Zakat Fitrah di negeri Johor dan Terengganu adalah berdasarkan harga gred atau jenis beras yang dimakan. 

Jangan lupa bayar Zakat Fitrah tau??? 

Post a Comment

5Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Baru sembang dengan suami pasal hal ni sabtu lepas...bila terbaca pos farah ni wassup suami balik ingatkan...bagus farah update cm ni...RM7 selangor.

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa akak..bah.... jom kita beramai-ramai bayar zakat..hee

    ReplyDelete
  3. thanx kak for remind..
    insyaallah akan langsai tanggungjawab tue.

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa kak Farah... Thanx kongsikan kadar bayaran zakat ni. Mudah nak buat rujukan!

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.
    mr.asben da byr kan zakat fitrah kami last saturday.
    kebetulan ke family store.
    ada kaunter byr and kosong plak tu.
    tak lengah lagi la mr.asben terus byr :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !