Jenayah Pedophilia... Seramnyaaa... Manusia Semakin Hilang Kewarasan...

Farah Waheda Wahid
6
Sumber dari Google
Semalam, Farah telah di-"tag" oleh Sue Izza di laman Facebook mengenai jenayah pedophilia ini... Adoii...bila membaca keseluruhan intipati artikel tersebut, terasa seram sejuk pula diri ini sebagai ibu. Manusia telah semakin hilang kewarasan di zaman serba canggih dan moden ini. Tiba-tiba teringat tentang perbualan dengan seorang rakan baru beberapa hari yang lepas tentang manusia-manusia yang tertarik kepada kanak-kanak secara seksual. Dan itulah sebenarnya pedophilia. 

Sumber dari Google
Paedophile - a person who is sexually attracted to children. Adoiii, apalah yang difikirkan oleh manusia-manusia di dalam golongan ini yer??? Dalam banyak-banyak "sexual attraction", kanak-kanak juga yang kamu pilih yer? Itulah sebab Farah kata manusia semakin hilang kewarasan... Huh... Dan apa yang Sue "tag" Farah di FB adalah berita tentang seorang rakyat Malaysia, pelajar Malaysia yang terlibat di dalam jenayah pedophilia ... 

Sumber dari SINI
Farah sesungguhnya serius tak tau apa sebenarnya yang pemangsa ni fikir melakukan kanak-kanak sebegitu rupa dan sanggup mempunyai keinginan seksual kepada kanak-kanak... Ini tiba-tiba menjadikan Farah macam seriau dan seram dengan manusia-manusia zaman sekarang. Macam-macam kes!!! 

Jadi kita-kita ni sebagai ibu bapa haruslah berusaha untuk meminimakan risiko pedophilia ni dari terjadi kepada anak-anak kita... Mintak simpang oiiii... "and this is a reminder to me as well"...sebab pernah "post" gambar Ash di dalam "inflatable pool" mandi tak berbaju...Ok, "it's my bad"... selepas ini hanya dengan "swimming suit"sahaja... Kesilapan Farah, Farah akui... Bila dah ada rakyat Malaysia yang terlibat dengan jenayah sebegini, memang ada pun kann??? Kalau tak, tak adalah berita kanak-kanak diliwat, kanak-kanak dirogol semua tu keluar... Sebenarnya memang wujud dalam masyarakat kita... Wujud! Memang wujud! 

Selepas ni, mohon sesiapa yang melihat kalau-kalau ada ibu bapa yang sangat "particular" bila orang lain mendekati atau menyentuh anak-anak kecil mereka...mohon faham yer... kerana ada di kalangan ibu bapa yang sangat "alert" dan sangat "aware" tentang pedophilia ni, bermula dari satu insiden dan ianya membuka mata ibu bapa seperti Farah. Memang kena perhatikanlah betul-betul dan perhatikan dengan teliti... Kalau orang tu dah mula sentuh-sentuh "private part" anak kita, berkelakuan pelik... Cepat-cepatlah larikan anak kita dari orang yang berkenaan... Dikatakan, bagi penjenayah pedophilia ni, kalau lagi comel lagilah mereka suka... Adoiii.... "what on earth" lah "that they are thinking"... 

Dan berkaitan dengan pelajar Malaysia yang berkenaan, yang terlibat dengan jenayah pedophilia ni... ini kata Kerajaan Malaysia... 

Sumber dari SINI
Untuk artikel penuh boleh baca di SINI... Moga-moga bagi kita-kita yang ada anak-anak ni, anak-anak kita semua dilindungi oleh Allah SWT dari jenayah pedophilia ni dan pemangsa pedophilia ni... Nauzubillahminzalik... 

Post a Comment

6Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. moga anak² kita sentiasa dilindungi dan dijauhkan dari perkara seperti ini..

    ReplyDelete
  2. Menakutkan la org2 gini...jgnkan budak kecik..Parent pun sama naik jgk takutnya...

    ReplyDelete
  3. Masalah ni more to masalah mental kan... kena rawat dengan segera sebab dia boleh bahayakan anak-anak. lagi pulak budak bukan tahu bnda-benda macam ni. mintak dijauhkan!

    ReplyDelete
  4. phewwww, macam macam jenayah sekarang aeh

    ReplyDelete
  5. Dah pernah update entry ni... byk dh org share tapi alert kejap je... Pastu share juga gmbr ank dgn mcm2 gaya... Hmm... Org kita... Ingat sekejap je..

    ReplyDelete
  6. Memang menakutkan sis.. Kena hati² dan waspada selalu.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !