Kolaborasi Bubblynotes.Com & AmiDanial.Com

Farah Waheda Wahid
20

Salam Sabtu "peeps"!!! ^_^... Macam mana pagi Sabtu "uols"??? 

Sepertimana yang "uols" baca di tajuk entri di atas.... Kolaborasi Bubblynotes.Com & AmiDanial.Com dengan ini adalah dimaklumkan bahawa (ecehhh wah ayat...) selama tempoh 2 bulan a.k.a. 60 hari, AmiDanial.Com akan menjadi "featured" blog a.k.a. laman web di Bubblynotes.Com... ^_^... Kolaborasi dan kerjasama ini adalah setelah dipersetujui oleh kedua2 pihak iaitu pihak Cik Puan Bubbly dan juga pihak Ami. 

Dan "uols" boleh lihat "banner" laman web Ami di "side bar" Bubblynotes seperti yang di bawah ini:


SIAPA AMI DANIAL??? 

Ami Danial adalah seorang "System Engineer" dari salah satu syarikat korporat di Malaysia. Dilahirkan di Ipoh, Perak, merupakan anak pertama dari 4 orang adik beradik. 

Dan walaupun Ami Danial adalah seorang "System Engineer", beliau bermula dari kosong dan langsung tidak tahu apa2 pun tentang laman web dan sehingga "hosting" pun beliau tidak tahu. Ini adalah kerana bidang tugas Ami adalah untuk "setup" sistem yang tertentu sahaja. 

Tetapi dengan kesungguhan dan berkat kesabaran beliau, Ami belajar satu persatu bagaimana hendak membina laman web dan sejujurnya menurun Ami dia belajar dari kesusahan. Tiada siapa yang ingin membantu, tiada siapa yang sudi menolong dan telah berbagai e-mel dan soalan Ami ajukan pada pihak2 yang tertentu seperti orang perseorangan, blog dan macam2 lagi. Ada yang tidak menjawab langsung, ada yang mengherdik dan menghina pun tidak kurang juga.

Persoalan2 yang sering berlegar di kotak pemikiran Ami....

1. Di mana hendak meminta bantuan? Bayar orang luar @ syarikat luar buatkan laman web kita? Ami tidak mempunyai modal atau sumber kewangan yang banyak pada ketika itu.

2. Hendak membuat laman web sendiri??? Pada saat itu, Ami tidak mempunyai pengalaman dalam "coding" dan "zero knowledge" dalam bahagian "web development".

3. Hendak mencari guru @ kelas membina website??? Tidak ada guru yang sesuai untuk mengajar tambahan pula Ami tidak tahu di mana hendak mencarinya. 

Atas kesabaran dan usaha, Ami akhirnya mewujudkan laman web beliau di SINI dan mengajak kita semua yang mungkin mengalami situasi yang sama yang pernah Ami lalui yang mana daripada laman web dan video Ami, Ami mengajar kita semua LANGKAH DEMI LANGKAH TANPA ADA SATU PENGETAHUAN AMI YANG AMI TINGGALKAN secara PERCUMA untuk SEMUA. Ami cuba mengajar kita untuk menghasilkan laman web sendiri dengan kos yang paling rendah dengan menggunakan sebanyak2 sistem percuma di internet, menurut kata Ami rugi kita tak pakai.

Jadi kawan2 semua, jemput2lah dan sudi2kan melawat laman web Ami yer??? ^_^... Mana tahu ada ilmu pengetahuan yang mungkin berguna untuk "uols" mempertingkatkan lagi mutu blog "uols"??? Ilmu yang baik memang patut dikongsikan itulah yang Ami cuba lakukan... 

Jom!!! Jom!!! Jom!!!... Tunggu apa lagi...Kita ramai2 terjah dan beri sokongan kepada Ami... ^_^ 

Post a Comment

20Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Sya pun dpt email drp Ami.. tp atas faktor kekangan masa yg sgt terhad farah masih belum sempat nk reply lg...huhuhu..

    ReplyDelete
  2. wah bestnyer..maju selangkah lagi bubblynotes (^_^).

    ReplyDelete
  3. bagus dia ni bagi tuto buat web..free pulak tu :)

    ReplyDelete
  4. Bgus ni.. smangat mcm ni lah yg kita nak :D

    ReplyDelete
  5. dah terjahh blog ami! rajin dia buat tutorial :)

    ReplyDelete
  6. wah boleh dapatkan tips2 dari otai nie..
    ╔════════════════════════╗

    ║ My Blog ► http://abgdude.com/blog

    ╚════════════════════════╝

    ReplyDelete
  7. kolaborasi yang menarik..nnti CN terjah yer ;)

    ReplyDelete
  8. memang ini yang akak cari...jom terjah blog beliau....

    ReplyDelete
  9. deno pun ada buat entri untuk Bro Ami ni :)

    ReplyDelete
  10. Good collaboration farah...good luck to both of you..

    ReplyDelete
  11. Mcm pernah baca pasal Ami Danial ni tapi tak ingat kat mana....nanti bolehlah terjah!

    ReplyDelete
  12. ohh..byk dah nmpk blogger cite pasal dia.. :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !