Red Carpet... Muzium Lilin Di Malaysia!

Farah Waheda Wahid
32
Source Extracted from Google
Jika sebelum ini, Madame Tussauds, London adalah muzium lilin yang terkenal dengan patung2 lilin characters superhero, sport stars, royalties and celebraties... dan sesiapa yang ingin melihat patung2 lilin ini secara dekat, perlu ke sana... dan juga cawangan2 Madame Tussauds yang lain yang pastinya bukan terletak di Malaysia... Now... i-City dah ada The Red Carpet... the one and only muzium patung lilin in Malaysia... 

Menurut Utusan Malaysia ... taman tema digital, i-City telah memperkenalkan tarikan terbarunya iaitu muzium lilin interaktif pertama di Malaysia, The Red Carpet yang menampilkan patung2 bintang filem dan selebriti terkenal dunia yang akan dibuka kepada umum pada Ogos ini. 

Pengerusi Eksekutif I-Berhad, Tan Sri Lim Kim Hong berkata, The Red Carpet yang dibangunkan dengan pelaburan sejumlah RM25 juta itu disasarkan dapat menarik sejumlah 60,000 pengunjung setiap bulan ke taman tema tersebut.

"The Red Carpet @ i-City merupakan muzium lilin pertama di Malaysia yang menampilkan bintang2 terkenal dengan keluasan 30,000 kaki persegi dan kelihatan sama seperti susunan Oscar."

"Pameran patung lilin tersebut akan menjadi produk pelancongan bagi Tahun Melawat Malaysia 2014 yang mampu menarik pelancong dari dalam dan luar negara dengan memberikan pengalaman kepada mereka mengenali lebih rapat dengan bintang dan personaliti terkenal. Selain itu muzium lilin tersebut dapat memberikan pendidikan kepada para pengunjung melalui cara menggembirakan terutama bagi mereka yang datang secara berkeluarga," katanya kepada pemberita selepas melancarkan pengenalan logo The Red Carpet di sini hari ini. Turut hadir Pengarah I-Berhad, Monica Ong. Gimik pelancaran itu menampilkan bintang istimewa, "Mr Bean" yang berada di The Red Carpet. 

Kim Hong berkata, The Red Carpet menampil sejumlah 100 personaliti membabitkan tokoh sepanjang sejarah dan personaliti semasa dalam enam tema iaitu World Icons, Celebrities, Sport Stars, World Book of Records, All Stars Cafe and Interactive.

"The Red Carpet @ i-City membolehkan para pengunjung dari segenap lapisan mendekati dan mengenali secara peribadi personaliti terkenal dan mengambil peluang berinteraksi dan mengabadikan gambar kenangan bersama 'selebriti' tersebut. 

"Ini sudah pasti akan menambat kegirangan dalam hidup mereka dengan menjadi seorang 'bintang' bersama 'bintang filem terkenal' katanya. 

Tiba2 teringat movie "House of Wax"... seriau jugak kalau tetiba kannnn? Patung hidup dan bernyawa? Ye lah, if I'm not mistaken, dikatakan muzium lilin ni dibuka sehingga pukul 12.30 a.m... Terbayang movie "House of Wax" dan movie "Night At The Museum"...Perfect combination untuk menggambarkan thriller movie "House of Wax" dan juga bila semua patung2 bernyawa di waktu tengah malam di "Night At The Museum"...Siapa yang jadi pekerja or penjaga muzium lilin ni di waktu malam sehingga ke subuh... kena betul2 kuat semangat ni...hu hu hu... 

*Tapi teringin juga nak gi tengok dekat2 kan? Lepas tu bergambar... of course ler nak cari Beyonce dulu...bergambar dengan kakak ai tu...wakakakaka.... ada tak agak2nya? Best jugak ni, lama dah x ke i-City... Erkksss... akak ni sorang pun jadi tau kalau nak ke mana2...asal dapat green light...jalannn... Ada siapa2 nak ikut x bila akak berniat nak ke muzium lilin tu nanti2? heee.... *_^ wink! 

Post a Comment

32Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. bestnye kat m'sia byk tempat menarik :)

    ReplyDelete
  2. sound interesting..tapi jauh,,,huhuhu

    ReplyDelete
  3. bila disebut House of wax..senyum je Sue Bee...seram wehhh!!..

    ReplyDelete
  4. @Kisah Si Dairy:

    Kak Eda, meh sini meh, kita pergi sama2 berjimba...

    ReplyDelete
  5. @permatabiru:

    In Shaa Allah, sampai juga tu satu hari nanti... ^_^

    ReplyDelete
  6. @ Nurfaezah Abdullah:

    Fae, meh ler datang holiday sini...

    ReplyDelete
  7. @~N!k nURfAt!hAH hARun~:

    In Shaa Allah, satu hari nanti mana tau mungkin sampai juga?

    ReplyDelete
  8. @Sue Bee:

    Cerita tu memang serammmm.....

    ReplyDelete
  9. tak payah pergi jauh beribu batu ke maddame tussaud dah sini pun dh ada jugak...

    ReplyDelete
  10. menarik..teringin nk pergi tgok :)

    ReplyDelete
  11. Wah.. Best tu... Teringin gak nk g.. X yah nk g smpai luar ngra..

    ReplyDelete
  12. Ntah bila dapat terjah....jom dik...lepas confinement. ..

    ReplyDelete
  13. muja tak pernah lak jejak i city ni,, dengar kata mahal giler,, tapi,, sekali dalam 5 tahun habiskan duit di sini rasa macam tak delak salahnya,, hheee

    ReplyDelete
  14. mcm2xla I City nak bt yer...itu ii smua nk dibuat...tp tak ckup puas la klu masuk iCity ni...mmmm

    ReplyDelete
  15. @RamRamCute:

    betul tu kak, tapi kalau nak berjalan juga apa salahnya...he he he...

    ReplyDelete
  16. @S.K.A:

    bila dah buka nanti boleh ler pergi... *_^

    ReplyDelete
  17. @Maria Firdz:

    Maria kalau nak pergi pun boleh... hi hi hi...

    ReplyDelete
  18. @ Raudzah Z:

    masuk dalam calendar siap2 tau...

    ReplyDelete
  19. @Amanda Suria:

    bisa aja kakak diva... he he he..bawak anak buah diva tu yer...

    ReplyDelete
  20. @tenku butang:

    apa lagi block calendar dan set date pergi ler...he he he...

    ReplyDelete
  21. @muja:

    muja akak pun dah lama tak pergi muja, dulu before kahwin jer pergi, now dah lama tak jejak kaki. Memang akak dengar macam tulah, sekarang ni dah mahal...

    ReplyDelete
  22. @ayut:

    selagi boleh jadi tarikan pengunjung, operate tempat2 macam ni costing memang tinggi disebabkan nak keep flow of traffic yang datang, diaorang terpaksa jadi kreatif dan buat pelbagai pembaharuan...

    ReplyDelete
  23. Bagus jugak tu....cabang utk menggiatkan lagi sekuor pelancongan malaysia....tak gitu Farah? Hehe

    ReplyDelete
  24. Jom Ke Muzium Warisan Melayu UPM
    - salah satu lokasi edu-Pelancongan menarik di EduPARK UPM, Serdang Selangor.

    Muzium ini ditubuhkan secara rasmi pada Januari 2013 dengan tujuan khas bagi mengumpul, memulihara dan memelihara artifak melayu silam untuk didokumentasikan dan dipamerkan kepada umum dan dikaji secara mendalam oleh para penyelidik dan juga pengkaji warisan.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !