The Apprentice Asia

Farah Waheda Wahid
15
Source Extracted from Google

For the 1st time ever, on 22nd May 2013 nanti (x lama dah lagi ni), The Apprentice Asia akan on air... yesh... one of my fave show sedari dulu...tapi tengok yang Donald Trump punya lah kan? he he he he...

The Apprentice Asia ni disertai oleh 12 orang peserta yang mempunyai latar belakang yang awesome dari 6 negara Asia iaitu Malaysia, Indonesia, Singapura, Thailand, Filipina dan India. Rancangan realiti terkemuka ini telah difilemkan di Singapura dan Kuala Lumpur sebagai destinasi utama dan diadaptasi dari rancangan siri realiti Amerika Syarikat berdasarkan format yang dicipta oleh pengasas realiti TV, Mark Burnett (The Voice and Survivor) dan diterbitkan oleh Fremantlemedia Asia sebuah syarikat hiburan global yang hebat dan terkenal.

Wut's hot in the oven? The Apprentice Asia akan dihoskan oleh hartawan syarikat penerbangan tambang murah dari Malaysia, Air Asia, iaitu Tan Sri Tony Fernandes. Turut menjadi juri utama adalah 2 nama besar yang berpengalaman luas dalam bidang usahawan iaitu Mark Lankester, Chief Executive Officer Tune Hotel  Group dan Chief Executive Officer Expedia Asia iaitu Kathleen Tan.

Ketiga2 nama besar ini akan menjadi anchor kepada 12 usahawan muda terbaik The Apprentice Asia untuk membuktikan siapa yang lebih layak digelar juara The Apprentice Asia. Mark Lankester dan Kathleen Tan ditugaskan untuk memantau setiap pasukan sewaktu mereka menjalankan tugasan dan pendapat serta komen mereka berdua sangat berguna buat Tony Fernandes untuk menentukan siapa yang bakal dipecat terus dari The Apprentice Asia.

Mengetengahkan konsep yang sedikit berbeza dari The Apprentice sebelum ini, 12 peserta bakal dipecahkan kepada 2 kumpulan dan bakal diuji dengan cabaran dan kemahiran dalam bidang jualan, perundingan, kreativiti, pengurusan, branding dan leadership.

Selain cabaran dan kemahiran yang bakal disaksikan para penonto, turut diselitkan ialah spontaneous drama oleh 12 peserta sewaktu mereka menjalankan tugasan yang diberikan. Pertembungan pelbagai idea dan tiada kata sepakat antara spontaneous drama yang kita akan tengok uols. 

Siapa2 yang sama macam ai, yang minat The Apprentice... jom kita ramai2 tengok starting dari 22 Mei 2013 ni, setiap hari Rabu, pukul 9.05 malam di AXN (701) dan AXN HD (721)! 

Antara sponsors for The Apprentice Asia ni adalah AirAsia, Expedia, Hilton Hotels & Resort, IG, Blackberry Official Smart Phone dan juga Volkswagen Malaysia... Siapa yang berjaya dengar khabarnya akan ditawarkan bekerja di salah satu anak syarikat Tan Sri Tony Fernandes.... 

Post a Comment

15Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. jap jap....tengok channel ASTRO ada dapat rancangan nie....

    ReplyDelete
  2. maklumat terbaru...nice sharing farah...:)

    ReplyDelete
  3. wahh best.. 1 malaysia ni.
    ehehe..

    ReplyDelete
  4. tu diaaaaaaaaaaaa
    kuar dah asia punye ;)

    ReplyDelete
  5. dulu penah layan jugak citer ni...
    besttt..

    ReplyDelete
  6. tak sabar nk tgk muka tony fernandes marah...hahaha

    ReplyDelete
  7. U R Fired!

    waaaaa.. best nii.. nak tgk.. nk tgk!! sukaaa

    ReplyDelete
  8. wahh mcm gempak jek show nih..

    ReplyDelete
  9. wah mcm best ni !

    ReplyDelete
  10. kalau sempat boleh tgk tapi kalau nak follow mmg takde la...hehe sy suka apprentice season 1 je...

    ReplyDelete
  11. selalu nampak iklan nie kat tv. Nak tengok, takde masa pulak. Sabar je lah.

    ReplyDelete
  12. apa ni...

    admin blog 3 dalam 1
    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. OKje rasa kalau farah masuk mesti boleh menang Farah.... Farah kan ada berwawasan orangnya

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !