Famous Failures

Farah Waheda Wahid
14
Boom boom cak! Salam peeps... ^_^... hari ni Cik Puan Bubbly missing in action (M.I.A.) kejap ek? Biasanya pagi2 subuh sapie ahaks...x biasanya in beltween 8.45 am to 9.45 am mesti dah ada entry up kan? Tapi hari ni hilang pulok.... Hu hu hu... Keysahnya malam semalam, dok semangat nak prepare auto-publish entry for today... tapi to no avail... akak tertewas dengan tilam yang empuk dan Cik Ted yang sungguh best dipeluk...ekekekeke... Jadi hasilnya, hari ni sonyap la dari pagi sampailah ke sekarang ni.... cause today saya sangat busy walaupun cuuuuutiiiii.... ^_^ Sesi lawatan pun banyak tergendala...Adehhh...step by step ek saya singgah bertandang ke kawasan jajahan uols? Tunggu tau?

Occay, something that caught my interest and would like to share wif uols... 

Orang kata, di sebalik setiap kejayaan seseorang itu pastinya ada x sedikit sebanyak diselit dengan kegagalan... dan sebenarnya berjaya atau gagal adalah terpulang kepada diri kita sendiri untuk menilainya. Juga bergantung kepada faktor yang kita jadikan ukuran untuk skala kejayaan kita. Tidak semestinya sebuah kegagalan itu adalah kegagalan. Mungkin juga apa yang kita pandang sebagai kegagalan, adalah sebenarnya sebuah kejayaan untuk kita tanpa kita sedarinya. Begitu juga sebaliknya. Macam mereka2 yang dinyatakan dalam entri ini, sebelum mereka berjaya, mereka pernah mengalami kegagalan dalam hidup terlebih dahulu... Untuk berjaya bukan mudah dan sudah semestinya ada rintangan dan juga dugaan untuk kita tempuh...

ALBERT EINSTEIN

Source Extracted from Google
Albert Einstein mengalami masalah pertuturan iaitu dia tidak boleh bercakap/bertutur sehingga umur beliau hampir menjangkau 4 tahun dan gurunya pernah berkata bahawa dia tidak mungkin akan dapat bercakap.

MICHAEL JORDAN

Source Extracted from Google

Setelah dikeluarkan/digugurkan sebagai pemain bola keranjang di high-school, Michael Jordan pulang ke rumah, mengunci diri di dalam bilik dan menangis.

WALT DISNEY

Source Extracted from Google
Sebelum berjaya, Walt Disney pernah dipecat oleh syarikat akhbar kerana dikatakan "lacking imagination" dan juga "having no original ideas"

STEVE JOBS

Source Extracted from Google
Pada umur 30 tahun, beliau merasakan seolah2 hidupnya telah musnah dan berada di dalam kemurungan yang melampau setelah disingkirkan daripada syarikat yang dibina sendiri oleh beliau.

OPRAH WINFREY

Source Extracted from Google
Pernah digugurkan sebagai news anchor kerana dikatakan sebagai "wasn't fit for television".

THE BEATLES
Source Extracted from Google
Pernah ditolak oleh syarikat rakaman Decca Recording Studios yang mengatakan bahawa mereka tidak suka dengan muzik dan penyampaian The Beatles dan mereka tiada masa depan di dalam industri muzik.

Tapi, berbekalkan usaha yang tidak pernah putus, ketabahan serta kecekalan untuk berusaha mencapai impian dalam hidup, mereka2 ini akhirnya berjaya kan? serta dikenali ramai... 

IF YOU'VE NEVER FAILED, 
YOU'VE NEVER TRIED ANYTHING NEW!

Post a Comment

14Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. assalamualaikum farah...betul tu usaha tangga kejayaan...:)

    ReplyDelete
  2. thanks give me spirit ... semangat kembali ..kekecewaan itu satu permmulaan

    ReplyDelete
  3. kegigihan mereka dalam menempa nama dan akhirnya berjaya hingga ke persada dunia seharusnya dicontohi..

    jatuh kali ke-100, bangkit untuk kali yang ke-101 ^___^

    ReplyDelete
  4. lepas ni kakak lak yg famous hehe :D

    ReplyDelete
  5. motivation for the night :)

    lama x singgah blog akak.

    ReplyDelete
  6. Betul tu ^_^ Kalau dah berusaha bersungguh-sungguh, insyaallah akan berjaya jua :D hehe

    ReplyDelete
  7. moga sama2 kita mencipta kejayaan :)
    kalau kita tak gagal..kita takkan belajar dan bila dah berjaya tu..sangat sweeetttt :)..

    ReplyDelete
  8. hehe betul tu kdg2 kegagalan tu la yg menyebabkan seseorg berjaya...mcm Yuna dulu pon masa dia pg audition asyik tak dapat je pasal dia pakai tudung kan...

    ReplyDelete
  9. bakat ada pada setiap orangkan farah... cuma tak digali dalam-dalam haha... kalau rajin menggali jumpa kot... macam Okje... tak confiden nak menggali agaknya dah tak de kot sebab dah kertu haha

    ReplyDelete
  10. yeahh setuju... sekali gagal x bermakna gagal utk selamanya..!!

    ReplyDelete
  11. kekurangan bukanlah penghalang kpd kejayaan.
    Yg penting usaha dan teruskan mencuba kan, Terbaiklah Farah! =)

    ReplyDelete
  12. Disebalik kisah kejayaan setiap orang, pasti terselit sebuah perjalanan yang cukup sukar..

    ReplyDelete
  13. mereka yang berjaya semua bermula dari kegagalan. kita pun boleh jadi macam tu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !