T/Jawab Isteri Terhadap Suami ---> 3M

Farah Waheda Wahid
12
Source Extracted from Google
Siapa tengok cerita Cinta Gila kat TV3 semalam? ^_^... Dari awal cerita sampai penghujung tertanya2 apalah soalan yang bapak kepada Zaman tu nak tanya pada calon menantu dia sampai susah sangat nak cari calon menantu yang sesuai sebab semuanya x ley jawab... hu hu hu... sampai stress anaknya si Zaman mencari calon isteri... Rupa2nya soalannya adalah... Apakah tanggungjawab seorang isteri terhadap suami? 

Rupa2nya jawapan yang pakcik tu cari untuk calon menantu yang sesuai/tepat untuk anaknya Zaman adalah berbunyi seperti ini...
Peranan seorang seorang isteri kepada suami adalah yang hakiki seperti memasak, membasuh dan melayan suami. Tapi sebenarnya peranan seorang isteri adalah 3M... M yang pertama, MENARIK... macam menarik rambut dalam tepung tu, kalau suami kita buat salah kita sebagai isteri kena menasihati tanpa menyakiti hati dia. M yang kedua MEMAHAMI... bila susah dan senang kita kena sentiasa bersama dia dan menjadi pendengar yang setia untuk dia. M yang ketiga ialah MENDOAKAN... bila suami isteri mendoakan sesama mereka akan terbinalah satu keluarga yang sakinah.
Cerita tu x derlah berat sangat or bley buatkan air mata meleleh... Tapi content 3M tu yang menarik... ^_^ ... Bagus jugak dia mention...at least boleh bagi panduan pada bakal2 isteri tu dan juga peringatan pada isteri2 yang sedia ada... betol x?

Post a Comment

12Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. xde pulakxxx cik tonton...mcm best jeeee nii.

    ReplyDelete
  2. alaaaa...akak x tgok plak semalam...

    ReplyDelete
  3. BILE LA DEQ DPT JADIK ISTERI NI :) HIHI

    ReplyDelete
  4. bagus2...bermesej mcm ni lah yg kita mahukan...

    ReplyDelete
  5. tak tengok tapi konsep M tu mmg menarik. mmg patutu ada konsep tu pada seorg isteri. insyaAllah, kekal bahagia la .

    ReplyDelete
  6. tak tgk cite tu...tv bru ada ari ahad..hihihi :D

    ReplyDelete
  7. Okje pun tgk cite tu....tak best sangat ek...sebab pelakon dia mcm tak best je...tp dah boleh agak ending dia...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !