Stars In The Sky

Farah Waheda Wahid
5
Source Extracted from Google
At the dark of the nights
The panorama lights
Of the stars in the sky
Tell the story of the Creator
Of mysterious universe
Magnificient and beautiful
Enormously vast
Captures wonderment and sigh
From time billions years ago
The stars came into being
Through massive explosions
They raced through space
Forming mighty bright galaxies
The theater of time is amazing
Of time passed
Of time we witness
And of future
We will never know
~Poem by: Sherif Monem~

Morning peeps! ^_^... Am back here on Bubbly again setelah bercuti semalam! ^_^ Ngee... Dan akan kembali bungee jumping blog-flying dari satu kawasan mendarat ke satu kawasan mendarat di blog2 uols kembali hari ini... 

Malam semalam lepas Isyak, tiba2 terasa macam nak pegi tengok bintang... Jadi, tanpa berfikir panjang... setelah inform my better half, I drove out pegi ke satu bukit di kawasan yang berhampiran area rumah dan duduk kat bukit tu tengok bintang! Syukran, nasib ada bintang-bintang yang indah di langit semalam. Dengan cuaca yang dingin, saya menikmati bintang2 yang indah di langit itu.... Wah, layan feel sorang2 you kat situ... Lama jugaklah saya spend time kat situ...Ekekekeke...kata sekejap... tapi terjebak jadinya lama... Sekali-sekala layanz keindahan alam ni best jugak ye tak? 

Indeed, saya rasa kedamaian di situ...dan membuatkan saya berfikir, walau di mana kita berada, walau apa pun yang kita lakukan, kita masih di bumi yang sama, dan kita masih menatap bintang2 indah itu di langit yang sama. Tujuan hidup kita ialah mencari keredhaanNya. Melihat bintang2 indah itu, mengingatkan saya kembali bahawa kita ialah pengembara di dunia sementara ini. Jika dunia ini dianggap seperti lebuhraya, so R&R itu ialah tempat persinggahan kita yang sementara sebelum meneruskan perjalanan yang seterusnya.

Dalam hidup ni sometimes kita x dapat apa yang kita impikan... yang selalu kita cita2kan, tapi lain pulak yang kita dapat. Itulah dalil bahawa Allah Maha Bebas Kehendaknya; itu tanda kehebatanNya...

Mungkin apa yang kita impikan itu kita rasakan itulah yang terbaik untuk kita sehingga kita berasa sedih dan putus asa bila gagal nak capai benda tu. Tapi, Allah Maha Mengetahui, kehendakNya tidak terbatas. Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya. There's always blessing in disguise. Pasti ada kebaikannya yang kita x tau. Di sebalik pahitnya takdir, pasti akan ada senyuman untuk kita. Kadang2 kebaikannya hadir dalam hidup kita tanpa kita sedar. ^_^

"Setinggi manapun keinginan seseorang, takkan mampu menerobos pagar2 takdir."
[Imam Ibn Atha'iLlah Al-Iskandari, rahimahuLlah]

Tidak ada satu pun penyembuh yang boleh merawat perasaan kecewa dan putus asa melainkan sabar dan redha terhadap ketentuanNya. 

Post a Comment

5Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Sweetnye n3 farah ni..

    "Di sebalik pahitnya takdir, pasti akan ada senyuman untuk kita"

    setuju sangat!

    ReplyDelete
  2. nape xajk eja p tgk bintang..heheh..best tu layannnn ja kn

    ReplyDelete
  3. terukir di bintang...tak mungkin hilang cintaku pada mu...

    :)

    ReplyDelete
  4. Allah tak memberi apa yg kita mahukan sebab Allah memberi apa yg kita perlukan..Pernah dgr tak kak??Ayut mmg suke ayat ni..lbh krgla dgn apa yg akak kongsikan kat sini :)

    ReplyDelete
  5. Subhanallahkan Farah....Maha kaya...maha pencipta, maha pengasih...sapalah kita untuk berani mengingkariNya...Allahu akbar!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !