9 Mimpi Nabi Muhammad SAW

Farah Waheda Wahid
6
Source Extracted from Google
Daripada Abdul Rahman bin Samurah RA berkata, Nabi Muhammad SAW bersabda:

"Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi2 yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan...."

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah didatangi oleh malaikatul maut dengan keadaan yang amat menggerunkan untuk mengambil nyawanya, maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyeksakan, diselamatkan oleh berkat WUDHU'NYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan2 dan iblis2 laknatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya leh malaikut Ahzab, tetapi SOLATNYA YANG KHUSYUK DAN TIDAK MENUNJUK2 telah melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat  berat, setiap kali dia mendatangi 1 telaga dihalang dari meminumnya, ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas.

6.  Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan2, setiap kali dia datang akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadaan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggun, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak pun membalas bicaranya, maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru mereka agar menyambut bicaranya, lalu berbicara mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis2 percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.

Bersabda Rasulullah SAW: "Sampaikanlah pesananku kepada umatku yang lain walaupun dengan sepotong ayat".

Post a Comment

6Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. perkongsian dan ingatan yang baik dan menarik :)

    ReplyDelete
  2. setiap kebaikan pasti akan dihisab...yg pasti niat kerana Allah.insha Allah dpt ganjarannya kelak... ^^

    ReplyDelete
  3. nice info nice sharing....semoga dapat memberi panduan kepada kita semua kan...

    ReplyDelete
  4. salam maulidur rasul dear.. oh yer, sy masokkan awk dlm bloglist blog sy bole? sng nk terjah.. sbb awk pun slalu terjah blog sy.. ok dear. :)

    ReplyDelete
  5. Sangat2 menyedarkan..thanks for nice sharing dear..

    ReplyDelete
  6. terbaik...semoga kita dapat improve lagi lepas ni...:)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !