Berurusan dengan Orang 'Lan Si'

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A
2
Source Extracted from Google

Huh... sangat-sangat x disukai biler unexpected dan terpaksa berurusan dengan orang yang 'lan si'... Kalau 'lan si' awak tuh bagos sangat or someone really high position bley lah difahamkan jugak... Ini setakat staff biasa jer... Aduyaiii...apa pown x bley...

Cam tu ler citernye dan keysahnya hari ini di office, biler I've made a phone call to one organization to fix a lunch appointment wif the boss biler si seksiterinya yang menjawab telefon dengan penuh angkuh dan bongkak... Aiyarkss... takder phone ethics langsung... Supposely sebagai seksiteri kenalah lebih beretika ye tak? Macam terasa call rumah mayat pown ada dengan cara dia menjawab telefon.... (report kat boss dia karang baru tau! he he he... ^_^...tapi tak mo lah...x baik tabur pasir dalam periuk nasik orang lain ye tak?)

Macam nilah...hidup nih tak perlu nak 'lan si' 'lan si' sangat... x ke mana pown... kalau kita ingat kita nih dah superb, dah perfect, dah intelligent, brilliant, genius dan lain-lain yang sewaktu dengannya...memang silaplah percaturan kita tuh...sebab kita kena selalu ingat... sehebat mana pown kita, masih ada orang yang lebih hebat dan sempurna dari kita...sehebat mana pown kita, yang memang dah superb dan hebat sangat... masih belum dapat menandingi kekuasaan Allah SWT... jadi...berpeganglah pada bumi yang nyata ek?

Sebagaimana sabda Rasulullah SAW, bahawa ilmu kita nih cuma setitis air, sedangkan ilmu Allah SWT tu seluas tujuh samudera. Sebab tu, sebagai manusia yang berilmu tinggi macam mana sekalipown kita takkan terjangkau dengan akal yang dikurniakan olehNYA dan pasti akal itu ada hadnya untuk berfikir. Itu pown dengan izin Allah SWT.

So sebagai manusia kita kena sedar yang hidup kita kat dunia nih x perlu nak lan si sangat kowt? angkuh dan sombong dengan kebolehan diri yang dikurniakan kepada kita. Ia datang untuk menguji diri sebagai hambaNya.

"Jangan engkau berjalan di muka bumi dengan sombong sesungguhnya engkau tiada dapat menembusi bumi dan takkan sampai engkau setinggi gunung" - (Al-Israa':37)

*Teringat citer 'Kongsi' punya tag line.... "Lu Lan Si, Lu Mati"... hu hu hu...

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !