Jiwa Kacau

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A
0
Source Extracted from Google
Erksss...jiwaku kacau ke? Tetiber plaks hup-date entry pasal jiwa kacau nih... Ekekekeke... Entahlah... mungkin cket kowt? Tapi adatlah kan? Hidup ni ada up and down yang jadi colours dalam life kita... Of course la semua orang nak hidup yang happy, x de masalah...x semak... tapi actually if we really look into it...hidup kalau tak der cabaran, pancaroba...x happening der... (pinjam kate seseorang...)

Usually kita harapkan supaya kita bahagia tapi kita lupa yang frustration dan happiness tu bukan terletak secara luaran. It's from within... We are the one yang responsible untuk pilih keadaan diri kita, whether duduk dalam erti kebahagiaan sebenar atau sebaliknya. Jarang kowt kita concern pasal hal ni... to us happiness tu datang dari luaran dan luaran adalah penentu utama our happiness.

Jiwa kacau nih satu penyakit yang perlu diubati dan untuk mengubatinya secara efektif, secara sukarela kita kena berubah. First step, kena bersihkan diri dari segala sangka buruk... Think positive. Kan bersangka buruk tu dilarang oleh Nabi Muhammad SAW? 2nd, kena buang semua tragedi-tragedi negatif yang tersemat dalam memori kita. Third, mix up dengan orang-orang yang positif at least six months la... 

Jiwa kacau will slowly kill your soul... So hiduplah dalam perception yang positive...bertenang dan bertawakal... x de saper yang bley terlepas dari jiwa kacau...banyak sangat reason yang boleh diberikan untuk justify jiwa kacau ni ... sampai jiwa kacau kalau dibiarkan ...nanty jadi makin parah dan tak boleh dirawat lagi...hu hu hu... Elok elok...jiwa tu okay... tetiba jadi makin kasar dan keras... serabut sikit demi sedikit, focus lari... Kemalangan jiwa/hati lagi seyes kay dari kemalangan fizikal...cause hati adalah raja dalam diri manusia... Kesan dari 'kemalangan jiwa' lagi besar dari kesan kemalangan fizikal... 

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !