Apa Pown X Bley!

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A
0
Source Extracted from Google
Dalam dunia ni... x de satu pown manusia yang PURRFECT... semua orang pown pernah wat silap...kita bukannya Nabi yang sifatnya maksum... Tipu kay kalau ada orang kata yang diaorang x pernah wat silap...Cam mana pown... akan tetap ada silap yang dibuat sama ada besar mahupun kecil... kita ni semua manusia biasa...tak PURRFECT mana pown... PURRFECT wanna be adalah... ekekekeke....

So bila kita ada buat mistake, mesti ader orang yang prihatin, care yang akan tegur kita kan? Biler orang tegur bermaksud... orang tu care, sayangkan kita, ambil berat, sebab diaorang nak kita tahu apa yang kita buat tu tak betol dan perlu diperbetolkan... Jadi sebelum nak melantun-lantun bila ditegur...kita kena fikir dulu sebab apa orang tegur kita... mesti ada sesuatu yang kita lakukan yang tak kena kan? 

Tapi... nak tegur pown ada cara gaks...kena berhemah, tapi kekadang tu x semua mampu gunakan methodology ini... biler nak tegur main 'sembur' macam tu jer... Niat diaorang bukan nak maki hamun pown... ataupun nak jatuhkan semangat kita, tapi mereka cuma nak tegur... sementara belum terlambat... so that kita tak nyesal kemudian hari... 

X yah la nak emo-emo ... fikir negatif nasihat yang orang bagi kat kita... tapi think positive-la...come on kay... grow up... so that kita bangkit...bangkit dan buktikan yang kata-kata mereka sebenarnya silap... Kalau fail nak prove, maksudnya something wrong somewhere.... something need to be fixed... apa yang diaorang cakap ada betolnya...betol tak? 

Teguran yang kita dapat bukan untuk demotivate kita...tapi teguran tu sebagai pembakar semangat... so that kita tak terus hanyut dan leka... Leka dengan sesuatu yang boleh mengganggu focus kita terhadap sesuatu benda yang lain yang ternyata lagi penting... So renung-renungkan... Think positive kay? 

Kalau x bley terima teguran...tak tau la nak cakap cam ner... Jawabnya Apa Pown X Bley! 

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !