Fave Cardio Exercise @ Gym

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A
0
Selalunya kalau ke gym, ade beberapa equipment yang saya suka sangat guna. Tapi depends jugak dengan tempat. Dekat gym mana yang saya pegi. Sometimes gym yang saya pegi tu just a basic gym so tak der la extra ordinary atau equipment yang canggih manggih sangat, sekadar ape yang ader. Tapi bila pegi gym yang complete ada la equipment equipment yang selalu saya suka gunakan. Yang bestnyer ader part yang saya tau ape fungsi dan kegunaannya. Yang ada part just saya tau function dia untuk bakar lemak jer... wakakakaka... Tapi hari ni... ade la wat research sikit nak bagi paham lebih bukan setakat gym jer sebab nak bakar lemak tapi nak tau jugak kan dengan lebih details. Heee... Antara Cardio exercise @ gym yang selalunya saya guna adalah untuk bantu bakar lemak-lemak berlebihan adalah:

Source Extracted from Google
MESIN MENGAYUH

Nama saintifik secara jelas tak berapa nak tau.. tapi accordingly mesin ini bukan saja dapat membakar kalori tetapi juga dapat menguatkan otot tangan dan kaki. Bagaimanapun mereka yang mempunyai sejarah sakit belakang tidak digalakkan menggunakannya. Time frame 10 to 20 minutes of usage mengikut keupayaan masing masing.

Source Extracted from Google
TREADMILL

Yang ni fave saya. Pengguna boleh berlari selama 45 to 60 minutes dengan teknik larian perlahan diikuti larian pantas dan kemudian larian perlahan dalam satu sesi. Cara kedua anda boleh memperlahankan larian semasa larian pantas. Jangan abaikan larian menyejukkan diri dengan masa dua atau tiga minit. Mereka yang menderita sakit lutut tidak digalakkan menggunakan treadmill. Saye suke setkan weight loss program bila on treadmill...al maklumlah nak kurangkan berat badan yang dah sedia berat nih...

Source Extracted from Google
ELLIPTICAL TRAINER

Sapa-sapa yang gunakan equipment ni dengan cara yang betul akan memberikan kesan yang baik kepada seluruh badan. Equipment ni dapat memberikan maklumat mengenai kalori yang dibakar, kadar denyutan jantung, kelajuan masa, jarak dan ujian kecergasan.

Source Extracted from Google
STATIONERY BIKER


Basikal senaman ini merupakan latihan kardio terbaik serta antara latihan bagi berjalan dan berlari. Yang paling x berapa nak gemar sebenarnya yang nih tapi selalu paksa diri buat jugak. Berbasikal memperkuatkan bahagian otot kaki dan punggung bagi mendapatkan kaki lebih kuat dan meningkatkan kekuatan badan.

Yang penting biler dah start gym kalau boleh jangan berhenti sebab bila berhenti for sure lepas tu nak pegi mesti ada rasa malas punya... Pernah terjadi kot kat saya... So bila nak maintain berat badan and fitness kena la rajin rajin ye tak? Kalau malas cam ner pown sebenarnya kena la pakse diri... Cuma cam clique and saya jarang kebelakangan ni pergi sebab busy la dengan workloads... He he he... However, kitaorang memang sentiasa planning dan akan turun bila berkesempatan... :)

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !