Soalnya Jodoh!

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A
0
Source Extracted from Google
Jodoh? Fate? Mcm mcm perkataan yang dikaitkan dengan jodoh... such as "kalau ada jodoh x ke mana", "x ade jodoh", "jodoh x panjang"...bla bla bla ... so on and so forth... dulu might be saye sendiri tak hayati or paham perkataan jodoh tu... tapi skang ni dah belajar cket-cket dah... hee... boleylah dari tak paham or buat-buat tak paham... orang kate, ajal maut jodoh pertemuan semua kat tangan Allah SWT... and jodoh setiap orang dah ditetapkan... kite cume perlu berdoa jodoh kita itu adalah yang terbaik untuk kite dan berusaha untuk mencari kat mane jodoh kita... bila sampai waktu, sampai seru... kahwin la kite... kalau dah jodoh tak ke mane ye tak? (cube menerima dalam keterbukaan separuh minda nih...)

If jodoh kita memang dengan that someone tu, even datang cabaran banyak mana sekali pun, takkan dapat pisahkan kita dan dia. Kalau dah memang jodoh kite dengan die, kite elak la cam mana sekali pown, kite bencilah die banyak mane sekali pown, gaduh la dengan die sampai bergegar bumi, kite xkan dapat lari dari ketentuanNya.

Pernah seseorang pesan kat saye, kalau nak jodoh yang baik, setiap kali lepas solat, doa dan minta pada Allah supaya jodoh kite adalah yang terbaik dan dari kalangan yang baik-baik. Kalau jodoh kite bukan orang yang baik sebelum kite bersama die, doa dan mohon pada Allah supaya die berubah menjadi baik dan lebih baik biler bersama kite.  Jodoh tu x kenal beza umur, paras rupe, siapa seseorang tu, dari mane, bla bla bla... jodoh tu ketentuan dari Allah SWT. Jodoh itu kerja Allah. Jodoh itu anugerah Allah. Siapa kite untuk menghalang dan mengkritik kerja Allah, Yang Maha Berkuasa dan Maha menentukan atas sesuatu yang dikehendakiNya... Kun Fa Ya Kun...

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !