Singkir PELUH BERLEBIHAN atau HIPERHIDROSIS Dengan DERMADRY

Farah Waheda Wahid
0
DERMADRY (7)
Kredit: Gambar diubahsuai dari sumber dari Google

Nak salam dengan orang? Terpaksaaa cari tisu, cari tuala dulu sebab tapak tangan berpeluh dengan banyak. Takut-takut nanti orang rasa geli dan unhygienic pula. Nak buka kasut serta stokin? Terpaksaaa cari kawasan yang tersorok dan jauh dari orang sebab risau bau yang timbul akibat dari perpeluhan melampau di kawasan tapak kaki boleh mengakibatkan orang lain pening, tak selesa dan pengsan. Nak berada di tengah-tengah kawasan awam? malu Embarrassed smile yang teramat sebab kawasan celah ketiak pada pakaian tu nampak lencun sangat aihhh akibat peluh yang melampau-lampau. Sudahnya… Dah jadi stigma sosial yang besar berikutan tak pernah rasa tenang bila berada di kalangan masyarakat. Memanglah… perpeluhan itu satu fenomena fisiologi biasa bagi kebanyakan orang di serata dunia, tambahan lagi bagi rakyat Malaysia memandangkan kita ni mendiami negara yang beriklim panas dan perpeluhan itu membantu untuk mengawal suhu tubuh badan melalui pengurangan haba sekaligus menyejukkan tubuh melalui proses penyejatan. Semua orang pun berpeluh setiap hari tetapi perpeluhan secara berlebihan adalah satu situasi perubatan bukan fisiologi. Kena ambil berat juga tu…. Jadi cepat-cepatlah singkir PELUH BERLEBIHAN atau HIPERHIDROSIS dengan DERMADRY.

Sebelum Kak Fa berkongsi dengan lebih jauh, perkara paling utama yang Kak Fa nak nyatakan adalah DISCLAIMER. DISCLAIMER: DERMADRY bukan berfungsi untuk memulihkan masalah peluh berlebihan tetapi memberi sokongan rawatan kepada masalah peluh berlebihan ataupun hiperhidrosis. Tolong ingat dengan jelas ya? Nanti-nanti jika ada yang sudah membeli DERMADRY selepas tu tak hilang pun masalah peluh berlebihan jangan datang balik pada Kak Fa selepas tu claim yang ini semua menipu. Huuuu…. Sedangkan Kak Fa dah nyatakan dengan jelas sedari awal yang ianya bukan berfungsi untuk memulihkan tetapi memberikan sokongan rawatan. Sebab tu penting baca betul-betul setiap perkataan yang Kak Fa kongsikan. Jangan main speed reading jer selepas tu buat kesimpulan sendiri lepas tu datang balik pada Kak Fa dan kata Kak Fa tak payung Umbrella pun tentang tu. Adusss…. Pening kepala Kak Fa nak terangkan nak bagi faham semula nanti. Ahaksss… Open-mouthed smile. Jadi bila Kak Fa beritahu tu fahamkan, jangan ikut kepala sendiri jer nak ikut pemahaman sendiri. Smile with tongue out.

Apa Itu DERMADRY?

DERMADRY (2)

DERMADRY adalah merupakan sebuah mesin untuk memberi sokongan rawatan ke atas masalah peluh berlebihan di rumah atau di mana-mana sahaja yang bersesuaian – sebab mesin ni ringan dan boleh dibawa ke mana sahaja. Nak set-up pun tak adalah susah mana pun. Senang ajer. Yang tu nanti Kak Fa kongsi in the next point ya? Satu persatu dulu biar jelas. Bagaimana rupa paras mesin ni? Sila rujuk gambar yang Kak Fa paparkan di bawah:

DERMADRY (1)

Setiap set DERMADRY didatangkan dengan 1 unit Buku Panduan, 2 keping Tuala, 2 keping Elektrod untuk tangan dan kaki, Alat Kawalan, AC Adapter, Kabel, 4 Poket untuk Elektrod Ketiak, 2 keping Elektrod Ketiak dan juga Casing.

Sains Di Sebalik DERMADRY?

DERMADRY (3)

Lihat perbezaan sebelum dan juga selepas penggunaan DERMADRY. DERMADRY adalah merupakan sebuah alat iontophoresis air paip. Alat ini bekerja dengan mengarahkan arus kecil melalui kulit yang dapat meneutralkan sambungan di antara saraf peluh dan kelenjar peluh. Bagi majoriti kes, rawatan ini secara drastik telah berjaya mengurangkan peluh yang berlebihan ke atas penghidap hiperhidrosis. Kajian juga telah menunjukkan bahawa, alat iontophoresis air paip seperti DERMADRY sangat berkesan di dalam rawatan peluh yang berlebihan. Kajian-kajian yang dimaksudkan telah melaporkan bahawa kadar kejayaan alat-alat ini boleh mencapai 93%, 98.5% dan bahkan 100% orang yang dirawat untuk hiperhidrosis.
Sumber: SINI

Bagaimana DERMADRY Berfungsi?

Nak explain dah explain kan? Tapi surely ada yang tertanya-tanya bagaimana rawatan dengan menggunakan DERMADRY dijalankan? Untuk itu… sila lihat paparan video yang Kak Fa dah sediakan di bawah:


Ada pelbagai jenis rawatan dan mesin iontophoresis dari DERMADRY adalah merupakan salah satu dari ikhtiar yang boleh anda lakukan. Nak tunggu sampai bila? Sampai bila nak rasa rendah diri, malu Embarrassed smile serta tidak berkeyakinan? Cumanya Kak Fa nak pesan…

The Contraindications of DERMADRY

Do not use this device if you have any of the following conditions:
  • Cardiac pacemaker
  • ICD (implantable cardioverter defibrillator)
  • Suspected or diagnosed heart problems (e.g. cardiac arrhythmia)
  • Seizure disorders (epilepsy)
  • Pregnant or suspected pregnancy
  • Metal-containing intrauterine device (IUD)
  • Metallic implants
  • Large skin lesions and lesions that cannot be covered with petroleum jelly
  • Numbness in the treated areas
  • Infections or irritated skin
  • Impaired sensation in hands, underarms or feet (e.g. polyneuropathy)
  • Malignant disorders in the area of application
  • Severe vascular disorders (e.g. local inflammation or thrombosis)

NOTE: Sekiranya kurang pasti sila dapatkan khidmat nasihat daripada doktor pakar anda ya? Jangan pandai-pandai sendiri.

Side Effect

You may experience the following temporary side effects:
  • Irritation, skin reddening (erythema), burning sensation, small blisters (vesiculation), and itching (pruritus). Wait until symptoms disappear completely before starting your next treatment.
  • Tingling and stinging sensations. Muscle numbness (paresthesia) may occur. Slight pain could be felt at the beginning of the treatment or after the polarity alternating sequence. If you feel any of the above side effects, reduce intensity during next treatment.
  • Increased sweating: After the first few treatments, you may experience an increase in sweating. This symptom will subside after a few treatments.
  • Small electric shocks during treatment: In very rare cases, a harmless electric shock may occur if treatment is interrupted suddenly. To avoid this risk, remove your hands, feet or underarm electrodes slowly. Hands, feet and underarms electrodes can be safely removed at any time during treatment.
  • Skin dryness: Skin may become dry, small lesions or scaling may occur. To reduce these symptoms, use a moisturizing cream after treatments.
  • Aluminum may cause minor allergic reactions for some users. They may develop red, bumpy, scaly, itchy or swollen skin at the point of contact. If you notice any allergic reaction developing on the treated area of skin, stop using the device and contact Dermadry’s Customer Service.

Harga DERMADRY?

DERMADRY didatangkan di dalam tiga (3) variasi mengikut keperluan pengguna:

DERMADRY (5)

DERMADRY Total (RM 1,457.00) – untuk ketiak, tapak tangan dan kaki.
DERMADRY Hands & Feet (RM 1,415.00) – untuk tapak tangan dan kaki.
DERMADRY Underarm (RM 1,373.00) – untuk ketiak.

Mahal sangat? Nak diskaun tak? Untuk semua pembaca-pembaca Bubblynotes.boleh mCom, anda enggunakan kod diskaun khas Kak Fa:

BUBBLY10


Bermula pada hari ini ya? Anda boleh gunakan pada bila-bila masa. Cuma perlu ke Laman Web Jualan Atas Talian DERMADRY dan di halaman CHECKOUT / pembayaran anda boleh masukkan kod diskaun khas dari Kak ni seperti yang tertera di bawah:

DERMADRY (6)

DERMADRY (7)

Tak perlu terlalu risau, tak perlu bersedih, tak perlu rasa rendah diri serta tak perlu hilang keyakinan diri. Boleh cuba menggunakan DERMADRY untuk rawatan sokongan ke atas masalah peluh berlebihan ataupun hiperhidrosis anda. Smile. Cubalah ya? Mana tahu ia bakal membawa perubahan yang besar di dalam kehidupan anda?

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !