PREGO BUDDIES Untuk Si Picky Eater Kak Fa!

Farah Waheda Wahid
1
PREGO BUDDIES (2)

Makan memang memilih… Apatah lagi kalau nak suruh makan sayur kan? Flirt male. Nak lihat dia senang-senang jer buka mulut dan mengunyah serta menghadamkan sayur tu sememangnya ibarat menanti bulan Sleeping half-moonuntuk jatuh ke riba. Alaaa… Bukan Kak Fa seorang sahaja yang menghadapi masalah yang semacam ini sebagai seorang ibu… Mak-mak lain pun ada juga yang macam ni. Macam-macamlah kreativiti mak-mak yang terhasil demi nak memastikan perut anak tu kenyang dan mendapat sumber khasiat sepatutnya yang diperlukan oleh anak-anak untuk proses tumbesaran mereka. Ada yang berhasil, ada yang tidak. We all mothers ni kadang-kadang takes a long way and walking around the bush serta berpusing-pusing demi nak memastikan anak-anak mendapat yang terbaik. Kami sanggup untuk go through all the hardships demi anak-anak. Susah payahlah Google idea nak bentuk membentuk makanan, kemudian belajar nak bentukkan supaya menjadi demi nak menarik perhatian anak untuk makan. Itu yang selama ni kebanyakan mak-mak buat. We’ve go through all the hassles and spent our time on it tau tak? Tak ramai orang ada awareness tentang perkara ni tetapi finally ada satu rangkaian produk yang sebenarnya dalam diam-diam prihatin dengan isu keibuan yang satu ini yang akhirnya kini sudah ada PREGO BUDDIES untuk si picky eater Kak Fa! Winking smile. Bukan untuk si picky eater Kak Fa sahaja, malah sebenarnya untuk semua kanak-kanak.

PregoBuddies_Packshot

PREGO BUDDIES ni adalah pasta yang dihasilkan daripada tomato asli dan serbuk bayam. Nampak keyword yang Kak Fa highlight kan tu? Dihasilkan daripada tomato asli dan serbuk bayam. Sayur kan? Sayur… Untuk anak-anak yang tidak suka kepada kehadiran sayur di dalam diet harian mereka, ini adalah cara tersembunyi yang terbaik untuk memastikan mereka sekurang-kurangnya memakan sayur walaupun di dalam cara yang berbeza. Trik yang sangat bernas. Ahaksss… Smile with tongue out. Oooo… mengelat ya nak makan sayur? Sekarang ni lantak dia situ… Dah tak ada alasan lagi dah tak nak makan sayur ataupun nak lari dari makan sayur.. Muahahaha… Open-mouthed smile Sebabnya, mereka tak tahu yang di dalam pasta yang mereka makan tu sebenarnya terkandung sayur-sayuran. Bijak tak pihak Prego di dalam membantu ibu-ibu menghadapi situasi harian mereka sebagai seorang ibu. Bagi Kak Fa bijaklah.

PREGO BUDDIES (4)

PREGO BUDDIES dipasarkan di dalam paket 200gm dengan harga pasaran RM 2.35 setiap satu. Ada 2 varian iaitu pasta yang bertemakan bentuk-bentuk sukan dan juga pasta yang bertemakan bentuk-bentuk angkasa lepas. Suka hati mak-mak nak pilih dan beli yang mana satu mengikut judgement kegemaran anak-anak masing-masing. Nak beli kedua-dua varian pun boleh. Winking smile.

Pssst nak tau tak? So happenlah, Kak Fa ada attend event pelancaran PREGO BUDDIES di Sunway Pyramid pada 19 Ogos 2018 hari tu. Sajalah menyibuk kat situ kan? Winking smile. Menarik juga launching event PREGO BUDDIES sebabnya ada food truck, aktiviti-aktiviti yang menyeronokkan untuk kanak-kanak dan sebagainya. Kak Fa ni sempatlah belajar dengan chef cilik Danish Harraz tu beberapa resipi PREGO BUDDIES untuk Firash. Senang-senang ajer resipinya, sangat ringkas dan tak memerlukan kederat yang susah-payah pun untuk menjadikan diet harian anak-anak menarik dengan PREGO BUDDIES. Tak sampai 10 minit pun nak sediakan satu-satu masakan tu dengan PREGO BUDDIES. Contohnya seperti dua resipi yang Kak Fa kongsikan di bawah ni:

PREGO BUDDIES (2)

PREGO BUDDIES (3)

PREGO BUDDIES (3)

PREGO BUDDIES

Nampak tu? Mak budak belajar dengan budak-budak melalui demo masakan oleh Danish Harraz dan juga Scha Al-Yahya dan Mei Yan. Scha Al-Yahya pun pengguna PREGO BUDDIES juga untuk Lara Alana. Nampak berselera sungguh Lara Alana makan weiii… Budak-budak tak reti nak menipu kan? Haruslah jujur ya tak? Kalau seorang budak dah suka, apatah lagi budak-budak lain betul tak?

PREGO BUDDIES (4)

Ibu-ibu juga diberikan peluang untuk mengambil bahagian di dalam acara memasak PREGO BUDDIES. Bolehlah Kak Fa lihat demo-demo sebenar masakan ibu-ibu yang mengatakan tak sampai 10 minit pun dah boleh siap dik non. Bukan cakap kosong ok? Memang terbukti yang PREGO BUDDIES sangat mudah disediakan. Memang sesuai sangatlah dengan Kak Fa yang senantiasa full of things ni ha.

PREGO BUDDIES (5)

Bukan setakat demo masakan, tiba-tiba tu… Muncullah pulak BoBoBoi dan juga Buddies (maskot rasmi PREGO BUDDIES), memanglah menghangatkan acara bila ada kemunculan kedua-dua watak ini. Firash lah… paling melenting bila nampak ada maskot keluar. Memang dari kecil dia sukakan maskot-maskot ni. Tak pernah sekali pun takut nak dekat atau nak menangis ke apa… Ha ha ha… Smile with tongue out nampak sangat mak dia ni selalu angkut dia pergi acara sana-sini. Kannn? Sebab tu dia dah terbiasa sangat dah. Terutamanya Sunway Lagoon. Maskot Sunway Lagoon tu dah kira macam kawan baik dia dah. Winking smile.

Yang paling Kak Fa ingat adalah, Kak Fa memborong PREGO BUDDIES tak hingat dunia punya on that day. Sebab apa? Daripada harga pasaran RM 2.35 setiap satu paket, harga jatuh pada RM 1.89 setiap satu paket. Gila tak tergoda? Winking smile… Memang sindrom mak-mak betul. Terus Kak Fa borong 25 paket. Tapi tak semua lah Kak Fa ambik… Ada tu pesanan daripada jiran tetangga Kak Fa yang awesome tu. Ha ha ha… Open-mouthed smile. Dah selamat dah pun Kak Fa agih-agihkan kepada semua.

Eh… Mak-mak yang baca ni… Apa lagi? Kalau nak jadikan waktu makan anak itu menyeronokkan, nak tarik perhatian mereka dan juga nak mereka makan sayur secara tersembunyi, laju-laju pergi ke mana-mana pasar raya yang berdekatan dan dapatkan PREGO BUDDIES hari ni juga. Beli banyak-banyak buat stok pun tak apa. Tak tau nak masak resipi apa, boleh follow resipi yang Kak Fa kongsikan ni tak pun boleh jer ke laman sesawang www.pregobuddies.com untuk mendapatkan inspirasi. Winking smile

Post a Comment

1Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. wahhhhh macam2 dah preego skrg erk... cute je pasta dia kannn... mkn mcm tu je pn mesti sedap ni.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !