WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD | Eratnya Kami Kerana KAO!

Farah Waheda Wahid
0
WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (3)

Nak tau tak? Apa yang Kak Fa rasa ketika mula-mula bergelar seorang ibu berkerjaya lebih kurang 5 tahun yang lalu? Crying face Kak Fa selalu rasa yang masa Kak Fa untuk diluangkan bersama keluarga tidak pernah cukup! Sebab apa? Sebab selain banyak menghabiskan masa di pejabat, Kak Fa juga banyak menghabiskan masa untuk kerja-kerja rumah demi memastikan persekitaran rumah sentiasa bersih, kemas dan rapi. I cannot… I seriously cannot tahan kalau rumah bersepah, berselerak, berhabuk dan melekit. Rasa sungguh-sungguh tidak selesa dan rasa sungguh-sungguh tidak sihat. Akibatnya? Bila dah terlalu fokus dengan kerja pejabat dan kerja rumah, Kak Fa yang stress sendiri bilamana waktu Kak Fa bersama keluarga semakin hari semakin shrinking. Awal-awal bergelar ibu kan? Masih belum dapat nak adapt diri dengan perubahan kehidupan dan masih belum pandai lagi nak adjust timing. Macam tulah jadinya. So happen, satu hari tu Kak Fa ada terbaca mengenai kempen Welcome to My Modern Parenthood oleh KAO. Dari situlah segalanya telah berubah 360 darjah. Dari situ jugalah Kak Fa dapat meluangkan lebih masa untuk eratkan hubungan dan kurangkan masa untuk bekerja. Nak tau bagaimana? Itu kena baca entri WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD | Eratnya Kami Kerana KAO! yang Kak Fa sediakan pada kali ini sehingga habis! Winking smile

Menurut sumber statistik yang boleh dipercayai, kira-kira 74% wanita di dalam kumpulan umur prime age adalah merupakan tenaga kerja di kalangan wanita di Malaysia. Bila dah ramai wanita prime age yang mostly adalah isteri dan juga ibu bekerjaya makanya kita pun fahamlah kan? Bukan sebilangan wanita jer yang akan rasa seperti apa yang Kak Fa rasa. Bila ramai yang dah rasa apa yang Kak Fa rasa sebagai ibu berkerjaya, secara relevannya memang terdapat satu keperluan yang timbul untuk mendapatkan cara yang lebih bijak dan mudah untuk melakukan kerja-kerja di rumah. Nerd smile. Yes! Cara yang lebih bijak, lebih praktikal dan lebih menjimatkan masa. Itu yang Kak Fa cari sebagai seorang ibu berkerjaya supaya Kak Fa dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan dan meluangkan lebih banyak masa lagi untuk Iman Firash yang sedang membesar. Itu yang Kak Fa nak selama ni.

Bermula dengan buku panduan The Secret to My Modern Parenthood, Kak Fa secara perlahan telah menemui penyelesaian berkualiti tinggi yang pantas dan mudah digunakan untuk menyelesaikan masalah di rumah. Smile.

Apakah Penyelesaian Berkualiti Tinggi Yang Pantas Dari KAO Tu?

Apabila Kak Fa nyatakan penyelesaian berkualiti tinggi yang pantas dan mudah digunakan untuk menyelesaikan masalah di rumah, sebenarnya ia merujuk kepada penyelesaian utama yang disyorkan oleh KAO Malaysia iaitu Merries, Attack dan Magiclean.

MERRIES,  Lampin Bayi No.1 di Jepun

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (6)

Kak Fa sukakan MERRIES, Lampin Bayi No.1* Jepun. Seisi keluarga juga sukakan MERRIES, Lampin Bayi No.1* Jepun ini. Apa yang Kak Fa boleh kongsikan adalah lampin MERRIES adalah lampin yang berkualiti tinggi, memberikan rasa kering yang berpanjangan dan permukaan yang sangat lembut yang dapat membantu mengelakkan kerengsaan dan ketidakselesaan. MERRIES mempunyai daya serapan yang tinggi dan ciri-ciri pengaliran udara yang baik yang Kak Fa observe ianya menjadikan Iman Firash selesa dan ceria sepanjang hari. Bagi ibu-ibu, keceriaan anak kecil adalah amat penting.

Logik di sebaliknya, bila anak kecil ceria dan gembira, ia akan menjadi lebih mudah untuk ibu-ibu untuk melakukan kerja-kerja rumah dengan lebih tenang. Betul tak? Kalau anak meragam… Faham-faham sendirilah kan? Bagaimana sukarnya hendak melakukan kerja-kerja di rumah. Tambahan lagi jenis yang clingy bila angin tidak elok. Memang itu akan melambatkan pergerakkan ibu-ibu. Tak pun, satu kerja apa pun tak jadi. Winking smile. Memberi keselesaan supaya anak ceria dan ibu-ibu lebih mudah menyelesaikan kerja-kerja di rumah adalah solusi pertama dalam kehidupan Kak Fa yang telah diberikan oleh KAO.

MAGICLEAN, Rangkaian Penjagaan Rumah No.1 di Jepun

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (7)

Ini Kak Fa paling suka! Smile. Dengan rangkaian penjagaan rumah MAGICLEAN, serba-serbi jadi begitu pantas dan juga mudah. Kak Fa nak beri suggestion-lah kan, apa kata anda cuba menggunakan Handy Duster Extendable dari siri MAGICLEAN yang dikeluarkan oleh KAO? Kak Fa tak pernah putus bekalan Handy Duster Extendable di rumah kerana ia sangat-sangat berkesan untuk memerangi habuk di mana-mana ceruk kediaman, di mana ianya dihasilkan dengan menggunakan fabrik berkualiti tinggi untuk memastikan tiada habuk yang terlepas. Persekitaran rumah akan lebih selamat dan bersih untuk kehidupan berkeluarga. Sekali lap sahaja dah selesai.

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (10)

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (9)

Lain-lain rangkaian penjagaan rumah MAGICLEAN dari KAO seperti Floor MAGICLEAN, Kitchen MAGICLEAN, Bathroom MAGICLEAN (Stain & Mold) menjadikan segalanya di dalam kediaman sparkling shine tanpa sebarang lumut. Dapur lebih selesa dengan sentiasa kelihatan seperti baru, lantai bersih tanpa rasa melekit. Cara moden pembersihan rumah. Bebas habuk, selamat dan juga memang dijamin bersih.

Attack, Serbuk Pencuci Pekat No.1 di Jepun


WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (8)

Detergen pencucian pakaian berprestasi tinggi dengan formula antibakteria yang unik, inovatif dan maju bagi pencegahan peluh dan bau serta perlindungan yang hebat terhadap pertumbuhan bakteria yang disebabkan oleh pencucian, pengeringan, penyimpanan dan pemakaian sepanjang hari. Tak perlu lagi Kak Fa nak rendam berlama-lama di dalam besen atau baldi, tak perlu lagi Kak Fa nak cuci pakaian sampai dua pusingan di mesin basuh.

Dengan KAO, ia menjadi titik tolak kepada titik perubahan masa yang dapat diluangkan bersama keluarga untuk Kak Fa. Kak Fa belajar bermula dari buku panduan keibubapaan The Secret to My Modern Parenthood dan seterusnya, Kak Fa masih meneruskan proses pembelajaran Kak Fa bersama KAO sehingga kini. Apa yang Kak Fa perolehi dari KAO membawa Kak Fa untuk terus belajar dan menggunakan produk KAO. Ia juga telah membawa Kak Fa ke KAO’s Parenthood Day yang telah Kak Fa hadiri baru-baru ini bersama seisi keluarga Kak Fa yang bertempat di LG2, Orange Atrium, Sunway Pyramid.

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (4)

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD


Just to note that yang buku panduan keibubapaan The Secret to My Modern Parenthood yang telah dilancarkan bersempena dengan kempen Welcome to My Modern Parenthood yang telah dihasilkan bersama KAO Japan Lifestyle Research Centre and Positive Parenting, the Official Expert and Educational Content Provider ini sebenarnya menawarkan nasihat yang bijak dan praktikal untuk semua keluarga dari segi aspek penjagaan rumah dan kecekapan domestik yang lebih baik – sangat sesuai untuk pasangan muda yang baru pertama kali memikul tanggungjawab sebagai ibu bapa. It has been accepted as the Most Number of Parenting Guidebook Distribution di dalam Malaysian Book of Records. Buku panduan ini boleh didapati dari pautan di SINI.

WELCOME TO MY MODERN PARENTHOOD (11)



Yeayyy! 💃... The secret of happiness in #parenthood journey sekarang telah dilancarkan di dalam buku panduan #keibubapaan yang telah dihasilkan bersama oleh KAO JAPAN LIFESTYLE RESEARCH CENTRE AND POSITIVE PARENTING, THE OFFICIAL EXPERT AND EDUCATIONAL CONTENT PROVIDER. Content buku panduan ini mengandungi nasihat yang bijak dan praktikal untuk keluarga di dalam aspek penjagaan rumah dan kecekapan domestik yang lebih baik. Grab this guidebook newly wed and #parents. Can be downloaded from KAO Official Website. Recorded as "MOST NUMBER OF #PARENTING GUIDEBOOK DISTRIBUTION" di dalam #malaysiabookofrecords. #KAOWelcometoMyModernParenthood #KAOParenthoodDay #MyModernParenthood #parenthood #parentingguide #parentingtipa #parenthoodjourney #parenthoodaid #bubblynotesdotcom #parentingblogger #parentingbloggermalaysia #lifestyleblogger #lifestylebloggermalaysia #myparentingandlifestyleblogger #malaysiaparentingandlifestyleblogger #malaysianblogger #blogger #bloggermalaysia #bloggerMY #mommyblogger #mommybloggermalaysia
A post shared by Bubblynotes Dot Com (@farahwaheda) on


Kak Fa in the opinion that all parents sebenarnya boleh secara perlahan-lahan mengikuti konsep A Moment, A Happiness yang diperkenalkan oleh KAO yang intipatinya menggalakkan ibu bapa untuk menikmati kehidupan pada setiap masa dan menjadikan setiap saat amat bermakna. Don’t take it lightly ya? Sebab setelah Kak Fa mengikuti kempen Welcome to My Modern Parenthood oleh KAO ni, Kak sendiri dah dapat melihat impaknya yang dirasakan oleh ahli keluarga Kak Fa terutamanya Iman Firash. Tak percaya ke? This is a proof of what he feels since Kak Fa mula mengikuti kempen Welcome to My Modern Parenthood oleh KAO.

A post shared by Bubblynotes Dot Com (@farahwaheda) on


Secara peribadi, KAO telah memberikan Kak Fa satu penyelesaian dengan menggurangkan masa yang digunakan oleh Kak Fa untuk kerja-kerja di rumah dan dengan itu, KAO telah membolehkan Kak Fa untuk meluangkan masa yang maksimum dengan anak Kak Fa. I feel so alive and happy with my life sebab Kak Fa rasa sejak Kak Fa mengikuti kempen Welcome to My Modern Parenthood ini, Kak Fa seperti tidak pernah ketinggalan untuk menikmati setiap detik manis kehidupan bersama keluarga. It’s true, KAO telah dapat mencapai objektif mereka dengan membantu Kak Fa merasai detik bahagia di dalam kehidupan harian Kak Fa sepanjang 365 hari setiap tahun.



Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !