BAKAL Dan LEPASAN GRADUAN–Fokus Cerita ASPIRO Ni!

Farah Waheda Wahid
2
BAKAL DAN LEPASAN GRADUAN - FOKUS CERITA ASPIRO NI!

Dulu lain, sekarang lain… Manakan sama ya tak? Dulu-dulu sewaktu zaman Kak Fa mula-mula keluar dari pusat pengajian tinggi, kau pandai-pandailah nak mencari hala tuju dan melangkah ke mana sahaja untuk mencorakkan masa depan kerjaya sendiri. Awak, awak, awak yang bakal menjadi graduan dan juga lepasan graduan yang ada pada masa kini sudah banyak kemudahan, sudah banyak garis panduan secara tidak langsung untuk mencorakkan masa depan kerjaya masing-masing. Untung tau! Sangat-sangat beruntung. Contohnya Aspiro. BAKAL dan LEPASAN GRADUAN – Fokus Cerita ASPIRO ni! Ambil tahu for your own benefits. Untuk awak, awak juga Kak Fa kongsikan ni. Smile.

ASPIRO Ni Apa Sebenarnya?

BAKAL DAN LEPASAN GRADUAN - FOKUS CERITA ASPIRO NI! (2)

Kak Fa pretty sure yang most of you haven’t heard about Aspiro. Ok, let me tell you some introduction facts about Aspiro.

Aspiro telah ditubuhkan pada tahun 2017 dan berpusat di Malaysia serta berstatus MSC di mana, Aspiro adalah merupakan sebuah penyedia perkhidmatan perniagaan global yang dinamik serta berdedikasi di dalam memberi sokongan kepada para pelanggannya dengan membina keupayaan strategik serta memberikan kecemerlangan perkhidmatan melalui persekitaran digital. Aspiro menyediakan perkhidmatan terbaik di dalam bidang Sumber Manusia, Teknologi Maklumat serta Kewangan dan Perakaunan.

Tak Faham Lagi? Baca Yang Ini Pula…

Aspiro merupakan sebuah organisasi yang bersedia untuk meningkatkan kadar guna tenaga tempatan di Malaysia. By right you should understand yang Aspiro ni adalah sebuah organisasi yang membuka peluang pekerjaan kepada generasi masa kini di mana melalui 450 sehingga 500 pekerjaan dalam pelbagai teknologi dan keupayaan di Malaysia pada akhir tahun 2018 dan kira-kira 1,500 pekerjaan pada akhir 2019. Banyak tu! Objektif Aspiro that I could summarize is that, Aspiro bertujuan untuk memperkasakan tenaga kerja Malaysia dengan perkembangan kerjaya yang berkesan.

Apa Kaitan Dengan BAKAL Dan LEPASAN GRADUAN?

BAKAL DAN LEPASAN GRADUAN - FOKUS CERITA ASPIRO NI! (3)

Yang Kak Fa kaitkan dengan BAKAL dan juga LEPASAN GRADUAN adalah disebabkan, Aspiro membuka peluang pekerjaan kepada graduan-graduan baru dan membantu graduan-graduan dengan membolehkan mereka mencatat perjalanan kerjaya yang memuaskan dengan organisasi berkenaan. Para pekerja diberi latihan yang menawarkan mereka peluang untuk dipindahkan ke unit perniagaan dan memainkan peranan korporat di dalam ruang klien terpilih. Note that please?

Ini akan membolehkan para graduan mendapat pengalaman dari pelbagai latar belakang budaya. Pengetahuan yang diterapkan serta dipraktikkan kemudiannya akan diterapkan pula di dalam kehidupan professional yang berpotensi menjadikan para graduan lebih berdaya saing dan dapat menyesuaikan diri dengan baik.

Aspiro merupakan hub perhentian strategik yang tidak terhad dengan tujuan untuk menyediakan pekerja berbakat dengan banyak kemahiran tetapi juga bertujuan untuk melahirkan para pekerja yang terbaik serta memberikan mereka inspirasi untuk berkembang dan mengembangkan diri untuk mencapai impian masing-masing secara individu.

BAKAL DAN LEPASAN GRADUAN - FOKUS CERITA ASPIRO NI! (4)

Encik Lee Teck Seng, Ketua Pegawai Eksekutif Aspiro berkata bahawa kepelbagaian dan inklusi (read: inclusion) adalah di antara pemacu utama ke arah inovasi dalaman dan pertumbuhan perniagaan bagi mana-mana syarikat. Oleh yang demikian, memilih Malaysia sebagai lokasi pilihan mereka untuk ibu pejabat adalah keputusan terbaik.

“Malaysia is a multi-cultural country with a diverse group of talent. This alongside the excellent infrastructure and the friendly business-oriented policies put in place by the government is a perfect location for our multilingual global business services centre,” .

“We believe that our business services centre, which is not of a cost arbitrage model will benefit from the rich talent pool of multilingual capabilities here. Moreover, Malaysia is filled with an immense diversity of ideas, creativity and innovation that will lead to a huge professional advantage.”

“With our diverse and inclusive skilled workforce combined with best-in-class technologies that include analytics and robotics, our company enables the business to be truly digital and cyber safe.”

“Our digitised offering does not stop with our customers. Even our employees are able to perform all their HR related needs such as leave applications, claim submissions and have access to employee related policies and company announcements through our mobile app, at all times.”

“We cultivate a ‘One Team’ culture of unity and teamwork, where we optimise our people’s potential and provide equal opportunities for our people to develop their skillsets, through a culture of empowerment and trust. This, I believe will enable Aspiro to provide our customers the best of services that is inclusive of enhanced business capabilities and high quality services,” 


This is something yang Kak Fa rasa happy sangat nak kongsi dengan adik-adik graduan as an eye-opener to you. Kak Fa pasti, ada yang berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi mengenai Aspiro. For that, please head to https://www.aspiro.co/. Ada lebih banyak lagi maklumat yang menanti adik-adik graduan di situ! Winking smile

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Hi Farah. Lama nau tak jenguk blog sini. Huhu Jom visit my blog

    ReplyDelete
  2. Sally suka dengan suasana kerja kat sini sebab sangat santai dan lebih praktikal. Pendek kata selesa dan memang sesuai untuk kita mencari siapa diri kita yang sebenar dan apa potensi yang ada dalam diri.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !