Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné

Farah Waheda Wahid
0
Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné

Masalah utama Kak Fa dengan kulit muka adalah kulit kusam tak berseri! Setiap kali Kak Fa selfie, setiap kali tulah Kak Fa rasa kulit muka Kak Fa ni nampak macam gelap, kusam dan tak berseri. Sampaikan kadang-kadang rasa takut pula bila tengok gambar sendiri tanpa sebarang lighting filter sebelum post di sosial media. Open-mouthed smile... Masalah lain-lain seperti jerawat, tekstur kulit muka tak rata tak ada. Cuma tu jerlah masalah besar pada Kak Fa yang buatkan Kak Fa kadang-kadang rasa down. Dah jadi macam orang yang hilang keyakinan diri pula nak tunjukkan atau tampil dengan naked face without cosmetic. Ha ha ha...Open-mouthed smile ... Teringin juga kan? Nak tampil natural beauty macam orang lain kat luar sana, tapi tak jumpa-jumpa penyelesaian yang paling best dan efektif. Sehinggalah Kak Fa decided nak tolak tepi segala skincare kerana Rozanné.

Nampaknya sejak berjodoh dengan Rozanné ni, hari-hari Kak Fa semakin ceria dan keyakinan diri untuk tampil dengan solekan paling tipis dan naked face semakin tinggi. Macam panjang jer jodoh Kak Fa dengan Rozanné? Macam serasi jer Kak Fa dengan Rozanné?

Nak selit cerita sedikit tentang sebelum Kak Fa berjodoh dengan Rozanné... Supaya sampai apa yang Kak Fa nak sampaikan ni pada anda.

Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (2)

Scary tak korang rasa muka Kak Fa sebelum memulakan kehidupan berpasangan dengan Rozanné? Ini adalah muka Kak Fa tanpa sebarang solekan dan juga filter yang ada dalam simpanan Kak Fa selama kini yang Kak Fa memang taklah nak post dekat mana-mana. Ahaksss... Open-mouthed smile ... Cuma hari ni, Kak Fa decide nak kongsi dengan anda semua sebabnya Kak Fa rasa anda perlu lihat dan anda perlu tahu kebenarannya supaya anda nampak kenapa Kak Fa sanggup tolak-tepi segala skincare kerana Rozanné. Kusam teruk oiiii! Kak Fa tengok sendiri pun Kak Fa rasa ngeri... Kalau tak kerana filter... Macam Hantu Mak Limah dah Kak Fa rasa muka Kak Fa ni ha. Hu hu hu.... Crying face ... Sangat-sangat mengecewakan diri ini. Huwaaa!

 Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (3)

Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (4)

Perubahan sedari hari pertama sehingga hari ketiga dan juga wajah terkini Kak Fa tanpa sebarang solekan yang tebal dan juga tanpa filter yang Kak Fa baru jer capture sewaktu Kak Fa menaip entri ni. Nampak jauh tak perbezaannya? Smile ... Makin ceria hari Kak Fa sekarang dan tak fikir seratus kali dah lagi sebelum nak selfie di rumah. Ha ha ha...  Open-mouthed smile  ... Sebelum ni kalau nak selfie di rumah jenuh nak pakai bedak dulu supaya tak nampak kusam. Sekarang tidak lagi! Semuanya semata-mata kerana Rozanné. Ini hasilnya bila sebulan konsisten bersama Rozanné dan Kak Fa betul-betul happy dengan apa yang Kak Fa lihat sekarang.

Sebab berkesan atas Kak Fa, sebab tu jugalah Kak Fa nak anda yang diluar sana tu, sama-sama dapat selesaikan masalah kulit kusam, tidak bermaya dan berseri yang anda hadapi. Mungkin ada di antara anda yang di luar sana yang menghadapi masalah yang sama dengan Kak Fa, tetapi tak jumpa jodoh yang serasi lagi untuk selesaikan masalah anda sekarang ni. Macam Kak Fa dulu lah... Berapa banyak dah skincare yang Kak Fa cuba. Ada tu berkesan tapi kesannya cuma sementara dan tak kekal lama. Bila dah immune dengan Kak Fa, seakan macam dah tak berkesan lagi dah. Kembali pada normal state of kusam dan tak berseri. Sedih kan?

Bila Kak Fa decide nak gamble cuba beralih kepada Rozanné... Kak Fa memang betul-betul gamble. Kak Fa beralih pada produk yang bukan berulang kali orang lain nampak di pasaran semasa. Kira-kira boleh kata, produk tak popular di kalangan kita-kita ni lah. Ada orang mungkin takut nak cuba produk skincare yang tak terkenal jenamanya. Takut macam-macam. Ya takut tu memang perlu, Kak Fa pun ada rasa takut. Tapi kenalah jadi takut dengan bijak. Macam mana untuk jadi takut dengan bijak tu? Bila memilih produk skincare, anda perlu jadi takut dengan bijak dengan meneliti dan mengkaji bahan-bahan yang digunakan di dalam sesuatu produk skincare. Supaya? Supaya tak menerima kesan sampingan yang tidak diingini pada kulit muka anda. Sayangilah kulit muka ya?

Samalah, sebelum Kak Fa ambil keputusan nak beralih arah kepada Rozanné, Kak Fa study dulu tentang Rozanné. Korang ingat? Kak Fa main hentam keromo jer pakai produk skincare sebarang-sebarang? No no no no no... I love my face ok? Winking smile

Ni Kak Fa sharing sikitlah ya? Produk Rozanné adalah sememangnya dihasilkan dengan bahan-bahan yang selamat untuk kita sebagai pengguna gunakan dan kesemua rangkaian produk Rozanné adalah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Sebab tu Kak Fa berani nak mencuba dan jaminan ini sememangnya diberikan oleh pihak Rozanné sendiri. Jangan tak tau, Kak Fa sampai up to the extend minta pihak Rozanné kemukakan bukti kelulusan KKM pada Kak Fa sebelum Kak Fa decide nak jadi pengguna Rozanné. Gila tak gila punya kerja? Kak Fa minta pada pihak Rozanné dokumen sebegini? Pleaselah... Kak Fa cuma nak lindungi hak Kak Fa sebagai pengguna jer. Jika berlaku apa-apa, sekurang-kurangnya Kak Fa ada dokumen sokongan. Betul tak?

Bila dah betul-betul pasti dan betul-betul ada rasa yakin dalam diri Kak Fa ni... Sebulan yang lalu, pada tarikh ini, Kak Fa telah memulakan persahabatan yang akrab dengan Rozanné dengan rutin penjagaan kulit wajah harian sepertimana yang Kak Fa nak kongsikan berikutnya di dalam entri ini.

Day Time Routine


Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (5)

Night Time Routine

Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (6)

#1: Rozanné Cleansing Milk

rzn-cm150
Rutin bersolek harian tu, Kak Fa teruskan seperti biasa pada peringkat permulaannya. Setiap hari, sewaktu membersihkan solekan dari muka, Kak Fa akan gunakan Rozanné Cleansing Milk untuk hilangkan segala solekan dari muka Kak Fa ni. Teksturnya anda boleh lihat pada gambar yang Kak Fa paparkan di bawah:

Tolak Tepi Segala Skincare Kerana Rozanné (7)

Macam losyen... Warna putih, tak berbau dan juga tidak berminyak. Caranya, Kak Fa akan dapatkan amaun seperti yang anda lihat dalam gambar di atas dan kemudian Kak Fa akan urutkan ke seluruh bahagian muka selama beberapa minit sehingga Kak Fa rasa yakin yang semua solekan telah tertanggal dengan jayanya. Kemudian, Kak Fa akan bilas dengan air sehingga bersih.

Rozanné Cleansing Milk ni dihasilkan dari ekstrak ginseng dan timun yang berkualiti tinggi yang mana fungsinya adalah untuk membersihkan kulit muka secara dalam tanpa mencederakan lapisan epidermis yang nipis ataupun the hydrolipidic mantel of your skin. Sekaligus, berfungsi sebagai makeup remover.

#3: Rozanné Cleansing Foam (Night Time Routine)

rzn-cf150

Memang perangai Kak Fa ni... Selepas membersihkan kulit muka Kak Fa ni dengan Rozanné Cleansing Milk, Kak Fa akan sambung step yang kedua dengan membersihkan kulit muka dengan Rozanné Cleansing Foam. Dengan cara ni, barulah Kak Fa rasa betul-betul bersih muka. Tapi, memang lainlah bila Kak Fa bersihkan muka dengan Rozanné Skincare ni berbanding dengan skincare sebelum ni yang Kak Fa gunakan.

Untuk Rozanné Cleansing Foam ni yang paling Farah rasa best adalah... Walaupun gunakan sekerap mana sekalipun, sekalipun Farah tak pernah rasa kulit tu macam ketat jer kat muka ataupun rasa macam merengsa di bahagian celah-celah tepi hidung seperti kebanyakan skincare yang Farah dah gunakan sebelum ni.

#3: Rozanné Sunblock (Day Time Routine)

rzn-sbspf35

Untuk kegunaan pergi pejabat, keluar ke mana-mana, Kak Fa akan gunakan Rozanné Sun Block yang sebenarnya boleh juga berfungsi sebagai primer kepada solekan Kak Fa. Sebelum foundation, Kak Fa akan sapukan secara tipis Rozanné Sun Block ni. Best!

Bila sapu jer Rozanné Sun Block, Kak Fa rasa senang sangat nak apply make-up. Sapuan bedak ke muka jadi lebih rata. Bila rata itu yang boleh nampak flawless tu. Alamak... Sebenarnya susah kalau anda tak cuba sendiri untuk Kak Fa terangkan rasanya tu macam mana. Tapi sebenarnya... Memang anda boleh rasa perbezaannya bila anda dah gunakan Rozanné Skincare.

#3: Rozanné Hydrogel Brightening Mask (Night Time)

Ini memang sangat-sangat cool! Pakai jer muka rasa sejuk jer... Tak perlu susah-susah. Cuma sapukan pada keseluruhan wajah pada waktu malam dan kemudiannya biarkan selama 20 minit. Selepas 20 minit anda dah boleh cuci untuk bersihkan mask yang anda pakai tu. Memang banyak membantu di dalam face relaxing pada Kak Fa. Bantu nutrien tambahan pada kulit muka Kak Fa dan dalam masa yang sama sokongan rawatan pada kulit muka Kak Fa.

#4: Rozanné Reborn Serum

This works like magic to me! Memang ajaib sangat! Hanya semalam, esok pagi-pagi Kak Fa dah boleh nampak kesannya. Tak percaya? Ini adalah gambar hari 1, hari 2 dan hari 3 Kak Fa mengamalkan pemakaian Rozanné Reborn Serum. Dalam banyak-banyak produk Rozanné, ini yang paling Kak Fa rasa tak boleh nak move on kalau tak ada ni dalam hidup Kak Fa sekarang. Hu hu hu... Risau jer kalau-kalau serum ajaib ni habis cepat. Sebab pakai setiap hari kan? Tu yang risau tu... Ha ha ha... Open-mouthed smile

It does really works like miracle to me! Suka sangat! Hanya perlu sapukan pada muka sebelum tidur dan biarkan sahaja. It will do it's wonders by its own. Tau-tau jer esok pagi anda dah boleh lihat hasilnya.

Menarik tak? Seronok tak lihat perubahan kulit muka Kak Fa yang positif? Sekarang ni, memang dah tak berapa nak hairan sangat nak pakai make-up tebal-tebal, nak gunakan filter, nak takut-takut buat live video, nak berbedak dulu sebelum keluar rumah. Takkk! Semua tak dah! Malahan semakin Kak Fa perlu bersolek secara tipis jer... Rasa semakin jimat dan cepat masa Kak Fa pagi-pagi.

Because it does miracle to me, that's why I've decided to share with you about this products. Memang anda mungkin tak pernah nampak di mana-mana produk ni dijual di pasaran semasa di supermarket ataupun farmasi. Tapi hari ni, Kak Fa nak beritahu secara eksklusif, orang lain takkan beritahu anda kot tentang mana nak beli Rozanné Skincare ni. Sebab Kak Fa tak tau, dalam banyak-banyak orang yang baca entri Kak Fa tentang Rozanné ni ada yang dah pernah tau atau nampak ke tidak Rozanné Skincare? Kak Fa rasa tak kot? Mungkin Kak Fa sorang jer dok bercerita tentang Rozanné ni ha. Tapi Kak Fa cerita atas dasar true own experience and I do believe it is really miracle and good. Yang mana Kak Fa tak patut simpan sorang-sorang. Sebab semua orang nak nampak cantik dan berseri. Semua orang ada impian tu. Dan Kak Fa faham bagaimana perasaan tu bila ada masalah dengan kulit muka kita.

Why not? You all cuba beralih kepada Rozanné Skincare. Mana tahu? It works like a miracle to you as well like mine?  Winking smile

Kalau ada gesa dan rasa nak mencuba, anda boleh dapatkan Rozanné Skincare melalui:

201707-06

Kalau selepas Kak Fa cerita ni, anda masih nak dapatkan lebih maklumat serta kepastian, anda boleh cuba untuk berkomunikasi dengan pihak Rozanné melalui platform seperti WeChat dengan ID WeChat: rozanne-beauty ataupun What's App Rozanné secara terus di talian 018 - 874 8287.

I'm a happy me with Rozanné! Winking smile Khas buat pembaca Bubblynotes.Com yang ingin mencuba produk Rozanné... Kak Fa nak kongsikan KOD KUPON - BUBBLY30 YANG MEMBERIKAN DISKAUN TAMBAHAN SEBANYAK 30% BILA ANDA MEMBELI PRODUK ROZANNE DARI LAMAN WEB JUALAN DALAM TALIAN ROZANNE. *tawaran untuk masa yang terhad sahaja ya? Jadi cepat-cepat-cepat! 




Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !