Nak GEBU-GEBAS Macam Wanita THAILAND? Jom Cedok Idea Ini!

Farah Waheda Wahid
2
NAK GEBU-GEBAS MACAM WANITA THAILAND_JOM CEDOK IDEA INI!

Attention to all women of Malaysia… Ecewah… Open-mouthed smile… Siapa nak jadi gebu-gebas macam wanita Thailand? Siapa suka tengok kulit wanita-wanita Thailand yang gebu-gebas? Bukanlah nak merendah-rendahkan sesiapa ataupun nak kata wanita Malaysia ni tak ada kulit yang gebu-gebas… Ramai jer sebenarnya… Tetapi sajalah nak berkongsi dengan anda, anda dan anda, apakah rahsianya wanita Thailand mempunyai kulit yang sangat cantik serta gebu-gebas selama ini. Bagi Farah sendiri, memang Farah akui, kulit mereka sangat halus, mulus, gebu-gebas dan cantik sebab dah pernah tengok berdepan kan? Alahaiii… tipulah kalau tak ada rasa teringin nak kulit gebu-gebas seperti mereka itu… Dia punya gebu-gebas tu lain macam sikit… Ha ha ha… Open-mouthed smileNo wonderlah ramai jer yang berkenan dengan wanita Thailand… Sebab sendiri dah tengok depan mata sendiri… Memang Farah akui… Winking smile… Nak gebu-gebas macam wanita Thailand? Jom cedok idea ini!

Ini bukanlah entri Farah yang asli dari Farah sendiri. Mengaku awal-awal, tetapi tertarik untuk berkongsi artikel yang Farah baca dari pautan di SINI, dan menurut artikel ini, rata-rata wanita di Thailand mengamalkan cara semulajadi untuk memiliki kulit cantik. Apa rahsianya?

Masker Betik

Kebanyakan wanita Thailand menggunakan betik sebagai masker untuk kulit cerah dan bebas cela. Betik kaya dengan anti oksida, vitamin C dan E yang dapat melawan radikal bebas yang menyebabkan kedutan.

Santan Kelapa

Wanita Thailand bijak memanfaatkan khasiat santan kelapa. Mereka mengamalkan mandian santan kelapa untuk mengekalkan kelembapan dan keanjalan kulit.

Diet Pemakanan

Wanita Thailand amat menitikberatkan pengambilan sayur-sayuran dan rempah ratus di dalam diet pemakanan mereka. Pengambilan sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin membantu anda mengekalkan kelangsingan tubuh badan.

Kunyit

Wanita Thailand mengamalkan cucian muka dengan serbuk kunyit untuk mendapatkan kulit wajah yang licin berseri dan bebas jerawat.

Asam Jawa

Ini antara kandungan utama dalam setiap produk kecantikan di Thailand. Asam jawa banyak kelebihannya seperti melembutkan kulit, menghilangkan parut serta mencerahkan kawasan-kawasan gelap.

Tak salah mencuba untuk amalkan dan lihat hasilnya kan? Belum cuba belum tahu… He he he… Open-mouthed smile… Lepas ni ramailah wanita-wanita yang gebu-gebas dalam Malaysia pula kan? Yang dah sedia gebu-gebas tu, makin gebu-gebas dan maintainlah kot selepas mengamalkan petua-petua yang diamalkan oleh wanita Thailand ni ha… Selamat mencuba semua! Winking smile

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !