Aktifkan PIN Kad Visa Anda Hari Ini!

Farah Waheda Wahid
2
AKTIFKAN PIN KAD VISA ANDA HARI INI! (5)
 
Dari pen ke PIN! Itu tandanya Malaysia kini telah mula berada di dalam tempoh peralihan di mana sistem pembayaran dengan menggunakan kad yang berasaskan tandatangan kini ditukar kepada sistem yang berasaskan PIN (nombor pengenalan peribadi). Dah banyak nampak iklan di merata tempat kan? Dah selalu dengar mengenai kempen PIN & BAYAR ni kan?


 

Semua kad kredit, debit, caj dan prabayar di Malaysia kini yangmasih menggunakan tandatangan akan digantikan dengan kad baru yang diprogramkan untuk menyokong PIN. Semua terminal-terminal yang terletakdi lorongjualan juga akan dinaiktarafkan untuk menyokong penggunaan PIN. Hakikatnya ialah bermulai 1 Januari 2017, perlaksanaan sepenuhnya telah dimulai.
 
Dunia kami semakin moden, kan? Tandatangan akan dihentikan penggunaannya secara berperingkat. Ini bermakna bahawa dari 1 Julai 2017, tandatangan tidak lagi akan diterima apabila anda menggunakan kad untuk membuat pembayaran dalam negara.
 
AKTIFKAN PIN KAD VISA ANDA HARI INI!  (1)
 
Jadi, aktifkanlah PIN kad Visa anda hari ini!
 

Apakah PIN?

PIN, atau Nombor Pengenalan Peribadi, ialah kod rahsia yang diberikan kepada pemegang kad atau kaedah yang dipilih oleh mereka bagi membuktikan identiti mereka sebagai pemilik sah kad pembayaran tersebut. PIN untuk kad Malaysia mempunyai enam digit. PIN anda hendaklah sentiasa dirahsiakan dan dilarang sama sekali untuk dicatat atan ditulis di mana jua.
 
AKTIFKAN PIN KAD VISA ANDA HARI INI!  (3)
 
Stesen minyak pun sudah melaksanakan PIN & BAYAR.
 
AKTIFKAN PIN KAD VISA ANDA HARI INI!  (4)
 
Jangan tunggu lagi.
 
Silalah ingat.Sepertimana yang Farah maklumkan tadi, selepas 1 JULAI 2017 anda sudah tidak boleh menggunakan kad bayaran anda di terminal POS sekiranya anda tidak mengetahui PIN anda (melainkan jikalauanda menggunakan kaedah bayaran tanpa sentuh payWave untuk pembayaran di bawah RM 250.00 sahaja)...
 
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi cawangan bank anda yang berdekatan anda atau layari laman web https://pinandpay.com.my/bm/index.html
 
*Pandangan yang dinyatakan di sini adalah pandangan saya sendiri dan tidak mewakili pandangan Visa dan syarikat-syarikat bersekutu.

Post a Comment

2Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !