Home » , , , , , , , , , , » Resdung Sangat Merimaskan! Solusi? Sila Cuba PENAWAR RESDUNG MUJARAB

Resdung Sangat Merimaskan! Solusi? Sila Cuba PENAWAR RESDUNG MUJARAB

RESDUNG SANGAT MERIMASKAN! SOLUSI - PENAWAR RESDUNG MUJARAB

Jika diikut istilah perubatan tradisional, resdung adalah merupakan kerengsaan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal sehingga menimbulkan ketidakselesaan. Bagi istilah saintifik pula, resdung adalah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalirkan darah yang boleh menjadi punca kerosakan organ-organ tertentu di dalam badan. Scary kan? Bagi keluarga kecil Farah, sekurang-kurangnya ada seorang ahli keluarga iaitu nenek Iman Firash yang memang pasti mempunyai masalah resdung dan seorang lagi adalah berkemungkinan besar Ba Bah Iman Firash. Melalui pemerhatian, resdung adalah merupakan satu penyakit yang sangat merimaskan si penghidap dan juga seolah-olah merupakan penyakit yang tiada berkesudahan. Baik sekejap, datang balik, baik sekejap,datang balik. Bila melihatkan keadaan sebegitu di hadapan mata, terfikir pula…sama ada, ada atau tidak  sebenar-benarnya penawar resdung mujarab ataupun penawar resdung yang paling berkesan untuk membantu orang yang mempunyai masalah resdung?

Yang melihat pun rasa rimas, apatah lagi yang menanggung ya tak? Kalau berterusan dan tidak dirawat, memang-memanglah boleh mendorong si penghidap resdung menjadi grumpy. Tak betul-betul, silap-silap haribulan yang tak menghidap resdung pun boleh menjadi mangsa kepada grumpy mood si penghidap resdung ya tak? Resdung atau seduan (sinusitis) adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menaham kuman resdung / hama dari terus merebak ke dalam tubuh pesakit. Berdasarkan pembacaan Farah, resdung berpunca dari parasit demodex atau lebih dikenali sebagai ulat resdung.

Apakah Tanda-Tanda Resdung?

  • Hidung sentiasa berair / selesema pada setiap masa terutamanya ketika cuaca sejuk dan awal pagi.
  • Gatal-gatal pada hidung, mata dan telinga terutama apabila memakan ayam, udang, ketam, ikan masin dan sambal belacan.
  • Bersin bila terkena habuk. – my two gentleman memang tak boleh terdedah kepada habuk, nanti kang mulalah masing-masing terbersin.
  • Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambung gugur, nafas berbau, gatal kulit dan masalah keputihan kepada wanita.
  • Sakit atau terasa berat di kawasan muka terutamanya kawasan di antara mata.
  • Sakit tekak yang berpangjangan dan berulang.
  • Demam atau tidak sebab badan yang berpanjangan.

Apakah Punca Resdung?

  • Susunan tulang dalaman hidung yang sempit.
  • Hidung bengkok.
  • Mandi dan terjun dalam air yang kotor.
  • Jangkitan gigi atas.
  • Ketumbuhan dalam hidung.
  • Objek dimasukkan ke dalam hidung, contohnya putik kapas, manik dan kertas.
  • Tisu belakang hidung bengkak terutamanya kanak-kanak.

Apakah Kesan Resdung?

  • Hilang deria bau.
  • Pelupa / daya mengingat lemah.
  • Lubang hidung bengkak dan tersumbat.
  • Jangkitan nanah pada sekeliling kawasan mata.
  • Jangkitan otak (meningitis).
  • Sakit tekak yang kronik.
  • Jangkitan tulang muka.
  • Memburukkan keadaan lelah.

Memang sangat-sangat mengganggu ketenangan kehidupan seseorang! Makanya memang sangat-sangat perlulah masalah resdung ni diselesaikan. Ada bermacam jenis ubat-ubatan serta petua untuk mengatasi resdung. Yang pernah berlaku depan mata Farah, nenek Iman Firash mengamalkan stim daun limau purut. Bagaimana caranya? Bakarkan daun limau purut di atas dapur gas dan setelah beberapa ketika, sewaktu daun limau purut tersebut masih panas, selubung dengan tuala dan sedut/hidu bau daun limau purut yang telah dibakar. Tapiii… Thinking smile lecehlah kalau macam tu kan?  Penyediaan proses rawatan akan menjadi sangat panjang!

Sejak Iman Firash lahir, nenek dia dah tak berkesempatan nak lakukan rawatan sepertimana yang Farah nyatakan di dalam perenggan sebelum ini. Bila ada anak kecil di dalam rumah, kita sememangnya kalau boleh nak semua benda kita lakukan zasss… Tup tap tup tap…Tadaaa… dah selesai rawatan! Sebab kasihankan nenek Iman Firash, gigih Farah berusaha mencari solusi yang paling bersesuaian untuk dia. Secara tidak sengaja Farah pun diperkenalkan dengan penawar resdung mujarab yang mana ianya adalah sejenis ubat yang dihasilkan dari serbuk akar kayu herba tradisional bagi melegakan , mengurangkan simptom resdung dan alahan kepada makanan laut.

Tanpa berfikir panjang, Farah terus minta nenek Iman Firash untuk mencuba penawar resdung mujarab. Hari pertama tu, tak dapat lihat apa-apa perubahan, masih lagi sret srot sret srot hidung nenek Iman Firash tu. Open-mouthed smile. Hari kedua? kesan positif sudah mula dikesan dan nampak juga perubahan mood nenek Iman Firash yang sudah kurang grumpy disebabkan oleh resdung. Menurut nenek Iman Firash, sudah mula tidak berasa gatal-gatal di hidung. Farah dapat lihat, bersin yang bersambung-sambung di waktu pagi, sudah hilang! Tak dengar lagi nenek Iman Firash bersin pagi-pagi. He he he… Open-mouthed smile. Bagaimana rupa ubatnya tu?

RESDUNG SANGAT MERIMASKAN! SOLUSI - PENAWAR RESDUNG MUJARAB 2

Ini haaa dia… penawar resdung mujarab yang didatangkan di dalam bentuk kapsul. Sebotol penawar resdung mujarab mengandungi 35 biji kapsul. Cara aturan pemakanan atau pengambilan penawar resdung mujarab juga sangat-sangat mudah dan ringkas. Cuma sebiji di waktu dan sebiji di waktu malam.

RESDUNG SANGAT MERIMASKAN! SOLUSI - PENAWAR RESDUNG MUJARAB 3

 
Lagi satu aturan pemakanan atau pengambilan penawar resdung mujarab adalah… kalau anda nak kesannya berkali-kali ganda cepat… anda boleh membuka sarung kapsul dan masukkan serbuk akar kayu di dalam kapsul itu ke dalam segelas air kosong. Kacaukan sehingga larut, baca Bismillah serta selawat sebelum meminum penawar resdung mujarab.

ubat-penawar-resdung

Bagaimana Farah boleh berani ambil keputusan dan berani meminta nenek Iman Firash mencuba mengamalkan pemakanan penawar resdung mujarab? Sebabnya, penawar resdung mujarab sememangnya telah terbukti berjaya membantu ramai pihak mengatasi masalah resdung. Di antara testimoni yang diberikan oleh pelanggan penawar resdung mujarab adalah sepertimana yang tertera di bawah berikut:

testimoni-penawar-resdung-1

testimoni-penawar-resdung-2

testimoni-penawar-resdung-3

testimoni-penawar-resdung-4

testimoni-penawar-resdung-5

testimoni-penawar-resdung-7
testimoni-penawar-resdung-8

Sebabkan ramai yang dah mencuba dan ramai yang telah memberikan maklumbalas yang positif, sebab itulah Farah berani syorkan kepada nenek Iman Firash untuk mencuba penawar resdung mujarab. Yang ada masalah resdung di luar sana tu…. Tak nak mencuba ke? Selesaikan masalah resdung awak yang semakin hari semakin membuatkan hidung awak tu seasoned. In Shaa Allah, dengan izin Allah SWT, penawar resdung mujarab ini mampu menyelesaikan masalah resdung anda. Owhhh… nak tau tak? Perjanjian pulangan wang kembali sekiranya penawar resdung mujarab ini tidak memberikan kesan apa-apa kepada anda.

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN, ANDA BOLEH TERUS MENGHUBUNGI:
PUAN AISYAH BEDOL
013 – 987 1616

NASIHAT: Untuk permulaan, Dos yang perlu dimakan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi. Dan sekiranya penyakit anda sudah berkurangan, anda tidak perlu lagi ambil dos setiap hari, Cuma ambil bila anda perlu saja. Contohnya dalam seminggu cukuplah sekadar anda menelan sebiji atau dua biji. Ataupun anda juga boleh menelan ia selepas anda memakan makanan laut.
 

Kelebihan Anda Menggunakan Penawar Resdung Mujarab?


RESDUNG SANGAT MERIMASKAN! SOLUSI - PENAWAR RESDUNG MUJARAB 4
 
UBAT RESDUNG AKAR KAYU INI SUDAH DIWARISI OLEH PENGAMAL PERUBATAN ISLAM SELAMA 40 TAHUN YANG LALU. DAN IA MERUPAKAN UBAT WARISAN TURUN TEMURUN.
 
Hari ni cerita tentang resdung, tentang penawar resdung mujarab. Tapiii, sebenarnya ada satu lagi Farah nak kongsikan dengan anda, cumanya masa amat mencemburi Farah untuk terus berceloteh secara maya dengan panjang lebarnya… Ianya berkenaan dengan PENAWAR BUASIR YANG PALING MUJARAB BAGI KAUM LELAKI DAN WANITA.  Bab buasir ni, itu nanti-nanti Farah kongsikan ya? In Shaa Allah… Bagi yang bakal mencuba penawar resdung mujarab… Semoga usaha anda membuahkan hasil yang positif. Farah doakan… Amin. Winking smile

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Resdung Sangat Merimaskan! Solusi? Sila Cuba PENAWAR RESDUNG MUJARAB, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, January 27, 2017.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

1 comments:

  1. wohooo! bagus sangat dah ni...alhamdulillah la kalau ade penawar macam ni...seronok hidup manusia yg ade sinus ni! LOL

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY