Mommy PANIC ATTACK!

Farah Waheda Wahid
0
{"total_effects_actions":0,"total_draw_time":0,"layers_used":0,"effects_tried":0,"total_draw_actions":0,"total_editor_actions":{"border":0,"frame":0,"mask":0,"lensflare":0,"clipart":0,"text":0,"square_fit":0,"shape_mask":0,"callout":0},"effects_applied":0,"uid":"92B9661B-9B22-487F-8E5E-AE476924D77D_1483456987824","width":750,"photos_added":0,"total_effects_time":0,"tools_used":{"tilt_shift":0,"resize":0,"adjust":0,"curves":0,"motion":0,"perspective":0,"clone":0,"crop":2,"enhance":0,"selection":0,"free_crop":0,"flip_rotate":0,"shape_crop":0,"stretch":0},"sources":[],"origin":"gallery","height":742,"subsource":"done_button","total_editor_time":399,"brushes_used":0}

I don’t know how it was for Mama when I first schooled at the age of 6 years old… Tapi itu 6 tahun. 6 tahun kalau nak dibandingkan dengan usia 3 tahun 2 bulan (ikut bulan ya…diulangi ikut bulan), kalau ikut tahun 4 tahun kiraannya… memang jauhlah bezanya kan? Rolling on the floor laughing. Up till yesterday afternoon, I was ok… still relax… Menjelang jer selepas waktu makan tengah hari di pejabat, tiba-tiba macam-macam perasaan yang bercampur-baur datang. Muahahaha… Open-mouthed smile Yang utamanya adalah perasaan berdebar-debar dan juga terbayang-bayang lelehan air mata Iman Firash pagi nanti! WellI type this entry at 1.46 am di kala semua orang sedang lena diulit mimpi. Terjaga! Winking smile Itu yang jadinya terus capai laptop dan terus menaip.

Agak-agak macam manalah Iman Firash ya esok? Adakah dia melakukan aksi drama dengan hebatnya? Ataupun dia akan lupa Mommy bila nampak ramai kawan-kawan di school? Ke nanti suara jeritan dia yang paling kuat ni nanti? Farah tak kisah untuk melepaskan dia ke tadika, memang Farah tak ada masalah untuk melepaskan dia ke tadika. Eloklah tu, biar dia bergaul sesama rakan sebaya dari terperap bersendirian sehingga nanti impaknya bakal merencatkan perkembangan. Dia perlu ke tadika. Ada sebab-sebab Farah yang tersendiri kenapa dan mengapa sepertimana yang telah dinyatakan di dalam entri yang sebelum ini. Tak perlu Farah ulang lagi. Terbayang wajah cembeng dengan lelehan air mata. Bha ha ha… Open-mouthed smile anak manja Mommy, of course lah Mommy boleh anticipate how kan? Mana ada mak yang tak kenal dengan ragam anak masing-masing?

Name me paranoia (well some people do label me as paranoia – I knew), name me over reacting, name me super nervous for I don’t care. I believe it’s not only me.Mana-mana ibu pun tak banyak sedikit, apabila pertama kali berhadapan dan melalui detik pengalaman sebagai seorang ibu yang ini, pasti ada getaran di hati mengenai anak-anak masing-masing. Tambah lagi pula sememangnya tidak berpengalaman kan? Nak jadikan tambah rencah…jenis ibu yang jiwa nampak kental di luar tetapi alahaiii, lebih lembut dari tisu di dalam… Ekekekeke… Open-mouthed smile…Yang mungkin membezakan Farah dan anda adalah, Farah ni cara elaborate tu, ayatnya terlalu terperinci…terlalu lengkap sangat dengan apa yang dirasakan di dalam segenap sudut jiwa ni ha… Wakakakaak…. Sehinggakan mungkin serta Farah tidak terkejut kalau-kalau ada di antara anda sebagai pembaca Bubblynotes.Com rasa macam alahaiii meluatnya…over-nya Mommy Ash ni…Ahaksss… Open-mouthed smile

Ting tong dah kepala Mommy Ash ni oiii…. Dia punya panic attack sampaikan spinning kepala ni petang tadi. Terlampau memikirkan sangat sampai jadi berpusing-pusing dunia sekeliling dan rasa nak pitam pun ada. Ha kannn…. Apakah itu petanda Farah berpotensi mempunyai penyakit hipertensi? Tak mustahil yang sebenarnya…Dengan tidur yang kurang sejak-sejak setahun yang lepas, dengan banyak berfikir, dengan kurang rehat… Jadi pandai-pandailah menjaga kesihatan diri ya tak? In Shaa Allah, Amin.

Yang pastinya, pagi nanti akan tetap berlaku. Go with the flow dan doakan yang baik-baik sahaja kan? Semoga segalanya dipermudahkan dan dilancarkan oleh Allah SWT. Yang sudi doakan untuk Iman Firash tu, doakanlah ya agar segalanya baik-baik nanti. Terima kasih di atas kesudian anda mendoakan Iman Firash supaya segala perjalanan persekolahan tadika dia berjalan dengan smooth. Semoga Allah SWT akan murahkan lagi rezeki kalian.

8.00 pagi nanti ada assembly. Moga-moga Iman Firash mudah bangun pagi nanti. Pukul 8.50 malam semalam semua lampu, televisyen dan apa yang patut telah ditutup. Tidur awal! Dengan harapan nanti pagi mudah bangun tanpa banyak ragam. Winking smile

Post a Comment

0Comments

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Bubblynotes.Com uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !