Home » , , , » Memori Pijak Belakang...

Memori Pijak Belakang...

 

Imbauan kisah sepanjang proses pembesaran dahulu. Bila lihat gambar ni terus teringat kenangan masa silam. Pijak belakang! Siapa waktu kecil-kecil dahulu, ibu atau bapa minta bantuan untuk pijak belakang badan mereka? Farah pernah! Selalu sangattt... Ha ha ha... Kadang-kadang tu cuba juga untuk mengelat dari disuruh pijak belakang sama ada Atuk Ash atau Nek Ma Ash. 

Apa yang sedap ek bila belakang badan dipijak oleh anak? Bha ha ha... Sebab bila setiap kali Farah pijak belakang badan Atuk Ash ataupun Nek Ma Ash, dua dua akan kata sedapnya... Uishhh boleh makan ek? Sekarang ni kalau nak orang pijak belakang pergi jer tempat urut. Terutama Thai Massage... Dia punya pijak... Perghhh... Memang memberi kelegaan setelah itu walaupun sewaktu dia nak pijak dan memijak tu ada rasa seriau-seriau sikit. Ha ha ha... Tapi lepas tu badan rasa ringanlah kan? Mungkin itulah yang dirasai oleh Atuk dan Nek Ma Ash dulu. Ekekekeke... 

Dikatakan pijak belakang ni boleh redakan sakit belakang... Adakah menurun pula sekarang ni Farah pula suruh Ash pijak belakang? Tak pernah sekali pun suruh... Ha ha ha, tetapi dia yang automatik duduk belakang badan Mommy dia kalau nampak Mommy dia meniarap sewaktu Mommy dia sedang mengemaskini blog... Contohnya sewaktu entri ni sedang ditaip... Hu hu hu... Duduk jer tak apa siap dengan dihenyak-henyakkan belakang badan kita... Bila dia bangun jer berdiri, memang cepat-cepat Nek Ma dia datang pegang dia supaya tak terjatuh. Karang tergolek sia-sia jer. 

Tapi diakui, syok juga lah... Kadang-kadang tu sampai burp burp Mommy dia... Nampak nau badan ni banyak angin kan? Dapat pula bantuan anak menghenyak... Belakang badan tak apa, jangan depan... Seriau oiii tempat pembedahan tu... Ha ha ha.... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Memori Pijak Belakang... , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Monday, May 16, 2016.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

6 comments:

  1. pergh. memang best ooo kena pijak belakang ni.. bkn apa nk suh kena urut nnti tak larat pulak kan.. jadi pijak je la cara mudah dan senang.. mmg lega..

    Blogwalking sini, jemput singgah baca artikle ini ye

    Bina Blog Berkualiti site...

    ReplyDelete
  2. Perghhh..Mmg memori aktiviti nih..Dedulu selalu kena pijak belakang mak..Skrg kite plk mintak che mek pijak blkg ibu dia ni..huhu

    ReplyDelete
  3. hehhe...mmg best kan klu penat2 dapat pijak belakang ni

    ReplyDelete
  4. Dulu suka pijak2 blkg abah..ni dh berumur ni asal sakit belakang je pi la urut...harap anak..x sampai hati katanya

    ReplyDelete
  5. Boleh kata semua ada experience pijak belakang nikan Farah... Mcm okje kecik dulu selalu kena suruh dgn abg pijak belakang dia. Lepas tu bila kita dah dewasa, kita pulak menyuruh anak kita....Mmg nostalgia sangatlah. Tp sekarang ni takut pulak nak suruh anak anak pijak, kang patah mak punya tulang belakang hihi....Nak kena booking kaki Ashlah nampaknya...

    ReplyDelete
  6. Memang nostalgia sangat memori ini

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY