Home » , , , , , , , » Cuaca Panas Memang Sedap Berendam!!!

Cuaca Panas Memang Sedap Berendam!!!


Cuaca sekarang ni memang panas yang amat... Panas melahar katanya... Panas dunia... Tahanlah sedikit... Pesanan penaja untuk peringatan kepada diri sendiri... Hu hu hu... Tapi memang betul, sehari entah berapa banyak kali jadi tetamu bilik mandi... Memang tak selesa bila berpeluh kemudian diikuti dengan berlengas... Tak sesuai betul kalau berlengas... 

Bila cuaca panas macam ni, Iman Firash memang kerap dimandikan... Pagi mandi sekali, tengah hari mandi sekali, lepas Asar mandi sekali, petang sebelum Maghrib mandi sekali, dan sebelum tidur badan dilapkan dengan tuala basah yang bersih dan baju disalinkan supaya dia lebih selesa. Lagipun, penjagaan kulit dia pun perlu juga, kulit Iman Firash sedikit sensitif di bahagian leher tu. Mudah naik ruam-ruam kalau berpeluh serta berlengas. Alahan pada ayam pun yer juga. Haaa... Alahan ayam tu nanti cerita kemudian dalam entri lain. Baru dapat kesedaran tentang alahan ayam tu. #ehhh sambung entri lain. 

Cemburu pun iya... Alangkah nikmat kalau dapat berendam dalam besen macam Ash tu. Ha ha ha... Untunglaaa, Mommy tak muat masuk dalam besen. Syok jer tengok dia berendam, main air dan pusing-pusing dalam besen tu. Memang rasa nak berendam sama. Bukan tak ada "inflatable pool" untuk Mommy dia berendam sama tapi malas pula nak keluar kat halaman depan tu. Panas terik sangat kot??? Hua hua hua... Memang saja bagi dia main air sekejap... Biar sejuk sikit badan dia... :-). 

Tapi cuaca memang panas semacam kan sekarang? Kalau tak, takkanlah sampai ada sekolah ditutup disebabkan cuaca panas melampau kan? Bila cuaca panas nak bawa anak terdedah dengan persekitaran luar pun kena ada had... Dan kena fikir serta susun betul-betul... :-) 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Cuaca Panas Memang Sedap Berendam!!!, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, April 15, 2016.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

4 comments:

  1. betul tu..lagi budak2 ni..bila panas senang je badan melekit dengan peluh...umi pun rasa nak berendam jugak!! :-)

    ReplyDelete
  2. saya pun sebelum tido mandi juga kak..tak selesa berlengas

    ReplyDelete
  3. Saya pun sama..Bile dh dpt mandi tu..Rase mcm nk berendam dlm bekas mandi Ammar..hoho

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY