Sudah Ada Pembantu Membuat Kek!!! ^_^

Sumber dari Google
Wahhh!!! Senanglah kerja Mommy selepas ni yer Firash??? He he he… Dah pandai mengayak tepung dah… Inilah dia yang dikatakan anak meniru apa yang dilihat di hadapan mata, anak meniru apa yang ibu bapa lakukan serta sikap ibu bapa…Gittew… Ahaksss… J. Disebabkan selalu melihat Mommy ataupun Nek Ma berperang dengan di dapur menyiapkan tempahan kek yang diterima atau menyiapkan kek untuk suka-suka makan, dia pun sudah mula pandai mengayak tepung. 

Alaaa…bukannya susah mana pun oiii… Tekan-tekan dengan tangan jer alat pengayak tu, selepas tu selesailah… Disebabkan dah biasa lettew sekarang dah mampu meniru aksi itu. Tapi kannn??? Kalau Ash membantu mengayak tepung kannn??? Rasanya tak siap kek tu…Bha ha ha… Tak siap kuih-kuih tu… Sepah jer lebih rasanya ni. Tak apa, tunggu besar sedikit nanti… Bolehlah diharapkan untuk membantu…Potensi tu nampaknya memang dah ada untuk jadi pembantu membuat kek tu… Masa jer belum sampai lagi… 


#ehhh… Anak lelaki buat kerja mengayak tepung? Salah ke? Tak payah nak pandang serong sangatttt lahhh… Tak salah pun kalau anak lelaki belajar kerja-kerja di dapur…Bukan semestinya anak lelaki “involve” di dapur menandakan dia mesti mesti jadi seseorang yang lembut yer tak? Kalau betul didikannya In Shaa Allah … Tak… Ajar jer serba-serbi apa yang boleh…Sekurang-kurangnya bila dah besar nanti taulah dia nak “survive” sekiranya apa-apa…Pandangan Farahlah…Pandangan orang lain tak tau ok? Pada Farah zaman sekarang ni, tak semestinya perempuan itu tempatnya di dapur sahaja dan tak semestinya tempat lelaki itu di padang bola sahaja.

Ikut cara masing-masinglah nak mendidik anak-anak masing-masing kannn??? J

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Sudah Ada Pembantu Membuat Kek!!! ^_^, diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Thursday, March 31, 2016.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

3 comments:

  1. mak saya kata kat sekolah dia kerja belambak budak lelaki ambidang masakan..tak jadi masalah pun..tu sekolah kampung tu..bukan bandar pun..

    ReplyDelete
  2. singgah petang ~ http://jmbelog2.blogspot.my/

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY