Home » , , , » Bila Internet Jadi Siput Sedut...

Bila Internet Jadi Siput Sedut...



Macam nilah bila Internet jadi siput sedut! Huh... Memang apa pun tak boleh oiii! Satu jam menunggu 18 gambar-gambar yang hendak dimuatnaikkan ke dalam entri yang telah di-draf terlebih awal. Boleh balik rumah mandi dulu sementara tunggu semua gambar siap dimuatnaik di kafe siber. Nak siapkan kan? Tunggu jerlah... Ha ha ha... 

Saja "fefeeling" nak mengomel di pagi hari ni ha... Tapi jika anda blogger memang ini adalah salah satu perkara yang mungkin akan anda hadapi. Fikir positif jer bila perkara ni berlaku. Jangan berang, jangan naik angin, jangan rasa macam Adoiiii... Ha ha ha... "Think about it on the bright sight" walaupun "the grass is not always greener on the other side". Semua ni berlaku ada hikmahnya, mungkin Allah nak didik hati kita supaya lebih bersabar di dalam menghadapi sesuatu yang boleh menjadikan kita tak sabar. :-). Salah satu platform terbaik juga nih! 

Tapi tulah, memang ya... Mula pukul 8.00 malam dan selesainya pukul 10.00 malam semata-mata nak menyiapkan satu entri. Ha ha ha... Amboiii lamanya masa nak siapkan entri yang satu ni kali ni? Biasanya cuma 20 minit jer nak siapkan. Akan tetapi disebabkan internet siput sedut ni... Ianya memakan masa hampir 2 jam. Nak buat macam mana? Sabar jerlah yer tak? "Parts and parcel" dalam hidup sebagai blogger yang perlu dilalui. 

Apa pun, Alhamdulillah sebab akhirnya berjaya juga diselesaikan walaupun memakan masa yang agak lama kali ini. :-). Tu jer nak bebel pagi ni, sebelum hubungan dengan dunia maya terputus untuk selama lebih kurang 9 jam hari ini. Ha ha ha... Kotlah 9 jam... Maksudnya blog bukan media sosial. Kenapa? Kerjalah oiii... Sibuk dah sekarang... Penuh jer benda. Buat sementara waktu memang "timing" akan lari seketika. Akan tetapi In Shaa Allah, akan muncul jer... Tak siang malam, tak malam siang... :-P. 

*Poyo jer "statement"... Ko ingat ada orang kisah? Muncul jer lah tak kira siang ke malam... Ikut keselesaan dan jadual harian sendiri masing-masinglah kan? Dulukan mana yang patut didahulukan kaedahnya... 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Bila Internet Jadi Siput Sedut..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Tuesday, March 1, 2016.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

3 comments:

  1. kalau internet buat hal..sabar sajalah yg mampu..hoho

    ReplyDelete
  2. Memang kena sabar je bila internet macam ni. Haha. Tai kadang2 tu tekan jugak X bila dah malas nak tunggu

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY