Home » , , , , , » Selamat Datang 2016!

Selamat Datang 2016!



1.1.2016 | Hari pertama di tahun 2016, entri pertama di tahun 2016, bebel pertama di tahun 2016. :-). Dimulakan dengan lafaz Bismillahirahmanirahim. Sebenarnya cerita baling belakang  "throwback" tak habis lagi. Tapi tak apalah kita tinggalkan bab itu dahulu. Mari bercerita tentang tahun baru, buku baru dan lembaran baru. Bila sebut tahun baru ni biasanya sinonim sangat dengan azam. Ha ha ha... Azam tahun 2015 dah "tick" semua ke? Ke ada yang tertinggal lagi? Tipulah kata kalau tak ada yang tertinggal kan? Walaupun majoriti dah "tick" tapi ada juga yang masih tertinggal nih... Kena "carry forward" ke tahun 2016 dan diharapkan dapatlah dipenuhi atau dilangsaikan dengan lancar dan jayanya di tahun 2016 ni nanti. :-P. 

Kerjaya
Alhamdulillah. Ada kerja yang Farah suka, Farah gembira dan jaga ajerlah kerja ni elok-elok. Tidak bercadang untuk sebarang "job hopping" dan sememangnya bercadang nak kekal di sini sahaja sekiranya diizinkan oleh Allah SWT. Untuk tahun 2016 ini, ada sasaran yang telah Farah tetapkan dan ingin Farah capai. Semoga segalanya dipermudahkan dan dilancarkan oleh Allah SWT. In Shaa Allah, Amin. 

Anak
Tiada cita-cita atau niat untuk menambah jumlah ataupun bilangan anak lagi. Ihiksss... Satu perkara yang semua orang tau. Dan berulang kali disebutkan atas sebab komplikasi yang Farah alami. Suami nak anak seorang lagi dari Farah tetapi tiada paksaan. Alhamdulillah kerana memahami. Komplikasi satu hal dan satunya lagi, Farah tak rasa Farah mampu dan stabil lagi dari segi kewangan untuk ada bagasi tambahan. Memang betul rezeki setiap anak tu ada. Cumanya, Farah tidak mahu ambil risiko. Bimbang kalau-kalau tidak dapat untuk memberikan yang terbaik. Pssst... Ini sekali jer tau cerita dan beritahu di awal tahun. Ha ha ha... Jadi jangan sebut atau tanya kakak berulang-ulang lagi ok. 

Untuk Ash pula... Wowww sekarang dah 2 tahun 1 bulan. Semakin hari semakin membesar. Semakin memerlukan perhatian dan juga kena ikut rapat-rapat dan ketat-ketat setiap perkembangan serta keperluan dia. 2016, Farah ada beberapa ruang untuk Farah "tick" bila tiba bab Ash ni. Semoga segalanya dipermudahkan dan dilancarkan oleh Allah SWT. Amin. 

Keluarga
"Current state": Alhamdulillah. Apa yang boleh diperbaiki, akan cuba diperbaiki. Apa yang boleh ditambahbaik akan cuba ditambahbaik. :-). 

Kewangan
2016 masa untuk betul-betul fokus mengenai aliran masuk dan juga aliran keluar. Kos sara hidup memang tak akan turun malah semakin hari semakin meningkat.  Kena betul-betul susun atur kewangan. Ash semakin hari semakin akan memerlukan perbelanjaan yang tinggi. Bukan mengeluh atau mengungkit ya? Ini kenyataan "babe". Kena mula betul-betul menyimpan untuk yang akan datang. 

Nak masuk sekolah pun banyak nak guna duit sekarang ni oiii. Rata-rata untuk sesi persekolahan tahun 2016 ni, Farah dengar dan lihat ibu bapa yang mempunyai anak yang telah mula bersekolah menytakan perbezaan perbelanjaan persekolahan dahulu dan kini yang sangat terasa perbezaannya. Jadi kenalah bersedia untuk itu. Simpan! Jangan nak bazir-bazir duit sangat Pn. Farah oiii... Ada duit selesaikan hutang-piutang yang ada terlebih dahulu dan selebihnya simpan. Yuran pendaftaran tadika pun dah macam yuran satu semester zaman universiti sekarang. Maka pandai-pandailah fikir sendiri yer? Biarlah orang nak kata apa pun... Untuk Ash In Shaa Allah akan diusahakan yang terbaik... Pendidikan dan keperluan pendidikan serta kesihatan adalah sesuatu yang amat penting. 

"Wishlist"
Tentu-tentunya ada beberapa perkara yang ingin Farah lakukan dan ingin Farah miliki. Satu daripadanya secara tidak sengaja dan secara tidak langsung dah tercapai awal dua minggu sebelum penghujung Disember 2015. Alhamdulillah, tetapi ada beberapa sasaran di tahun 2016 yang masih perlu diusahakan dan dipenuhi. In Shaa Allah, ada rezeki tidak ke mana yer tak? 

Bubblynotes.Com
Tahun 2015 apa yang boleh Farah rumuskan adalah di tahap yang memuaskan. Banyak perkara telah dilakukan, banyak peluang telah diberi dan Farah sendiri nampak bagaimana perkembangannya. Diharapkan untuk tahun 2016 ianya terus kekal konsisten walaupun waktu agak mencemburui pada waktu dan ketika ini. Apa yang boleh diperbaiki akan diperbaiki lagi. Apa yang perlu ditambahbaikkan akan ditambahbaik lagi. In Shaa Allah, semoga Allah memurahkan lagi rezeki Bubblynotes.Com, semoga Bubblynotes.Com menjadi lebih matang dan juga semoga ianya dapat memberikan manfaat kepada semua. Amin. 

Apa lagi yer? Ha ha ha... Senarai ni sebenarnya panjang tetapi cukuplah sekadar perkongsian secara umum dan tak perlulah diterangkan secara terlalu terperinci dan peribadi apa dia, cerita apa, bagaimana... Nanti lain jadinya... Biarlah "it goes by the flow". 



The year 2015 is finally come to an end... I will not cry over the bad days... I will not despair over failures... I will not forget the lessons I learnt... I will not let any incident from the past devastate me or make me less courageous and will never stop believing in Allah SWT... In Shaa Allah... Amin... 

Semoga tahun 2016 ini akan menjadi tahun yang lebih baik buat kita semua dan semakin baik dari sehari ke sehari. Selamat datang 2016 dan Selamat Tahun Baru 2016 buat semua! 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Selamat Datang 2016! , diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Friday, January 1, 2016.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

5 comments:

  1. selamat tahun baru kak Farah :) dah lama Hana tak jenguk sini. moga tahun 2016 lebih elok daripada tahun 2015 :)

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru mummy dan ash..moga setiap apa yang direncana mendapat redha ILAHI...amin..

    ReplyDelete
  3. Selamat tahun baru.
    moga tercapai segala azam.

    ReplyDelete
  4. hahaha amin amin :D

    happy new year akak yee :D

    ReplyDelete
  5. Happy new year Farah, believe in Allah. Ringan kepala. Simple kan

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY