Ada istilah yang disebut sebagai "under Mommy's armpit" atau "duduk di bawah celah ketiak emak". Sikit-sikit emak, semuanya emak. Segala bagai semuanya emak. Ha ha ha. Pendek kata hidup anak-anak di bawah kategori ini berkitaran serta dipengaruhi emak sahaja. Bukan setakat zaman membesar malahan zaman dewasa pun masih dengan emak. Ho ho ho. 

Tapi tak semualah kan? Dan tidak semestinya "anak emak" atau yang duduk di bawah celah ketiak emak ini adalah sesuatu ataupun "spoilt". Itu semua bergantung kepada didikan yang diberikan. Jika betul didikan itu, menjadilah...jika tidak, tidak kira sama ada di bawah celah ketiak emak atau tidak, kalau tak jadi tu tak jadi juga. Semuanya kuasa Allah SWT dan juga usaha serta cara kita sebagai ibu bapa. Kadang-kadang, didikan dah betul tetapi tetap tidak menjadi juga. Moga-moga anak-anak kita semua menjadi anak-anak yang soleh atau solehah serta berjaya di dunia serta akhirat dan membahagiakan semua orang. In Shaa Allah, Amin...

Ash? Inilah salah satu contoh yang duduk di bawah celah ketiak Mummy. Ha ha ha... Tu gambar atas tu... Inilah baru betul-betul "under Mommy's armpit"... :-P Tidur malam nak berkepit ajer macam tu. Belum sekolah ni bolehlah... Masih umur 2 tahun ni bolehlah... Ha ha ha... Entah tak tau sampai bila keadaannya tidur macam ni... Manja sangat nih! Harap-harapnya urusan mengasingkan tempat tidur dari Mommy nanti dipermudahkan hendakNya buat Ash dan juga buat Mommy. Wakakakaka ... "Bff" Mommy yang paling dan sangat-sangat dalam segala segi ni. 

Jap merepek jap di hari Ahad... Haaa pada bakal menantu Mommy di tahun-tahun kedewasaan Ash, jaga-jaga :-P... Ash ni serba serbi Mommy tau... Ha ha ha... In Shaa Allah... Moga-moga Ash tak pernah lupa Mommy bila dah dewasa nanti... Amin... Doa setiap ibu bapa kan? 

7 comments Blogger 7 Facebook

  1. Mama adalah segala2nya...ank mnja mommy ni comel

    ReplyDelete
  2. hahaha Hana yg dah umur 22 tahun ni pun masih nak manja ngan mama kat rumah tu hehe :)

    ReplyDelete
  3. Ash ketiak kanan...menantu ketiak kiri...hihi...happy family always...amin...

    ReplyDelete
  4. alahai , comelnya , bebudak masa kecik mmg mcm tu kot ...

    ReplyDelete
  5. hehehe.. bila besar dya kena pepandai kawal.. sebab ada kwan2 lelaki husna yg jenis susah nak bergerak, asyik nak melekat kat umah.. org lelaki bila dah besar panjang masih lg dok pikir tak nak ada cabaran, tak nak keluar berkawan, xnak tgk dunia luar itu mmg sgt spoil.. tak salah nak jadi anak mak tp dya kena balance kan..:)

    ReplyDelete
  6. hahahah...comel...nyer....tapi cuba menyorok daripada nya seketika...confirm...menangis..nnt

    ReplyDelete

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

 
Bubblynotes - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger © 2013. All Rights Reserved.Edit by Jiakreatifelt. Powered by Blogger
Top