Kerja Mommy Malam-Malam...



Waktu matahari memancarkan cahayanya menerangi alam, ha ha ha, ayat berbunga-bunga pula... Memang tak berpeluang nak sentuh langsung tablet dia. Sama ada dia sibuk dengan tablet dan tak beri Mommy dia pegang ataupun dia serta Mommy sibuk dengan aktiviti kami ataupun banyak lagi perkara lain nak dihadap selain dari tablet mahupun gajet. Pendek kata, selama mana dia berjaga selama itu jugalah memang tak akan ada ruang dan peluang nak kemaskini tablet dia. 

Bukannya terlalu memuakan anak dengan gajet. Bukannya terlalu memanjakan. Akan tetapi sesekali mengikut masa yang ditetapkan sahaja. Ash dengan gajet berjadual. Ada masa-masa yang tertentu dan ada had waktu yang perlu diikuti. Kadang-kadang tu adalah sedikit kelonggaran yang Farah berikan pada dia. Cumanya, Ash ni kalau dah kerap sangat menghadap aplikasi ataupun permainan yang sama berulang kali dia akan bosan. Hurmmm, mana-mana kanak-kanak pun begitu kan? 

Jadi Mommy kena serba buat, serba boleh dan serba tau di mata anak-anak. Muahahaha... Nak tak nak terpaksalah Mommy ni korbankan sedikit masa untuk kemaskini tablet dia seminggu sekali untuk memadamkan aplikasi yang dia sudah bosan atau sudah mula bosan. Kemudiannya "install" aplikasi yang baru. Kegagalan melakukan demikian akan mengakibatkan tablet itu menghadapi risiko untuk dibaling. Huh... Ajar juga dia supaya jangan baling tablet tu... Sayang oiii... Beli bukan murah... #ehhh silap... Bukan Mommy beli pun... Ngeee... Hadiah tu hadiah... Tapi tetap sayanglahhh sebab ada nilai sentimental di situ... ;-)... 

Waktunya nak kemaskini? Kerja Mommy malam-malam ler... Dia sedap ternganga mulut tidur, Mommy pula gigih kemaskini tablet dia... Pagi-pagi bangun... Tadaaa... Ada benda baru di tablet... Macam magis pula yer tak pada dia? Lepas tu gembiralah dia... Demi nak menggembirakan hati anak... Apa pun sanggup dilakukan... :-)... Jaga malam jadi burung pungguk pun berjagalah yer tak? 

*Kadang-kadang tu terlelap juga... Ahaksss 

Dapatkan Artikel terbaru dari Situs ini melalui e-mail Anda.

Author : Farah Waheda Wahid Terimakasih telah berkunjung

Artikel Kerja Mommy Malam-Malam..., diterbitkan oleh Farah Waheda Wahid pada hari Sunday, December 27, 2015.Enjoy Reading this!.About me: Farah Waheda Wahid Working Mommy Blogger of 1 (a boy). I blog about everything that moms love...mommyhood, beauty, fashion, health, food, tech and travel. Being a mom of 1 young kids, I like to find a balance between blogging about family related topics and things that are just for mom :) My blogs primary objective is to share my experiences with my readers, so it might help them with anything similar they may be experiencing, or to introduce them to new ideas. I blog from Selangor, Malaysia and have a preschooler toddler.

2 comments:

DISCLAIMER: All content provided on this "Bubblynotes.Com - Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of Bubblynotes.Com -Malaysia Parenting & Lifestyle Blogger will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Shoplinks Asia

iWON.MY